Wij zijn even aan het bedenken wat we zullen doen. Een stedentripje van een dag of 4 samen met mijn man en dan nog met de kids wat dichterbij naar een leuke camping in Duitsland/Nederland/Belgie... OF.. een vakantie wat verder weg met z'n allen op een camping. We gaan sowieso met de kinderen naar de camping, maar zou het veel voor hun uitmaken of we nou in Nederland/Frankrijk/Spanje zitten?
Ligt aan de leeftijd van de kinderen maar voor kleine kinderen, nee zeker niet. Zolang ze lekker kunnen spelen/zwemmen vinden zij het prima en een taalbarriere is er dan ook nog niet. Het enige probleem kan de temperatuur en regen zijn. Daarom hebben wij gekozen voor Frankrijk. Niet te ver weg maar wel meer kans op goed weer dan hier in Nederland
Ja precies, Noord Frankrijk zou ook nog kunnen. Wil gewoon niet dat de kids de dupe worden doordat wij zelf ook even weg willen met z'n 2en...
Noord Frankrijk heeft hetzelfde weer dan Nl en Belgie. Als ik onze kinderen zou vragen wat ze het liefst doen: zee, strand, speeltuin, veel ijsjes en / of een zwembad. zij zouden ook heel tevreden zijn met een bungalowpark zoals landal/ cp. Of daguitstapjes . Hangt wat van de leeftijd van je kindjes af. Ik denk nu niet dat ze er de "dupe" van zijn als jullie een keertje kiezen voor jezelf. regen is niet leuk voor kinderen maar té warm ook niet. In kroatie vorig jaar hadden we 35 graden en dat was voor zowel hen als ons te warm om veel te kunnen doen.
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Denk dat leeftijd ook niet erg uitmaakt naar welk land je gaat, als je maar kijkt wat er te doen is op de locatie voor de kinderen. Alleen een park als Landal/CP is soms nog duurder dan een camping in het buitenland. Gewoon even goed zoeken.
Voor kinderen maakt het niet veel uit. Alleen met het weer, als je in NL op een superleuke camping zit en het regent de hele tijd heb je er niet zoveel aan.
Tja maar dat is altijd een gok. Zou je in Duitsland of Noord Frankrijk meer kans hebben op mooi weer?
Mijn ervaring van de afgelopen 2 zomers is dat je voor echt mooi weer, naar het zuiden moet. Richting Ardeche, Zuid-Frankrijk of Noord Spanje. Duitsland en Noord Frankrijk hebben een beetje hetzelfde weer als hier. Garantie heb je natuurlijk nooit, maar wil je grote kans op mooi weer en wil je al boeken, zou ik voor het Zuiden gaan.