Zonder kinderen op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De overweging om je kind bij opa&oma te laten logeren kan natuurlijk ook zijn omdat je een bruiloft hebt of omdat het zo leuk is voor kind en o&o.

Nu is de reden: 4 dagen samen naar het buitenland op vakantie.

Wij vinden het leuk om met zijn allen op vakantie te gaan. We zijn dit weekend aan het uitzoeken geweest en zoon dacht ook mee, hebben er nu al zin in!
    Ik heb geen speciale 'qualitytime' nodig met mijn man alleen.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zo denk ik ook. Je hebt gekozen om een gezin te zijn. Iedereen is anders gelukkig

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik denk dat het heel persoonlijk is.
    Het is echt niet zielig voor je kindje(s) als je wel gaat.
    Het afscheid is misschien even vervelend, maar daarna zal het heus wel beter gaan.

Wij gaan meestal 1 a 2 keer per jaar een nachtje samen weg.
    Heerlijk vind ik dat, maar ook lang genoeg.
    Ik kan ze echt niet langer missen.
    Daar komt bij dat we onze vier kids nooit op één adres kunnen droppen, dus dat is een heel geregel:D

4. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Wij zijn 1,5 jaar terug voor 4 nachten naar Londen geweest.
    Was wel een gedoe om oppas te krijgen, maar het is gelukt en bij opa&oma en oom&tante helemaal bekend en hij heeft het onwijs leuk gehad.
    Voor ons was het ook goed.
    Maar een echte zomervakantie zeg maar (langer dan die 4 nachten) zou ik niet kunnen/willen, daar horen voor mij de jongens ook echt bij.
    Maar een weekendje weg met z'n 2-en moet kunnen vind ik en zo goed voor je relatie.

5. Mama van Dilara

Mama van Dilara Actief lid

10 sep 2012
    102
    0
    0
    Schiedam
    Ik zou het ook niet doen. Als ik mijn dochter bij mijn moeder of schoonmoeder achter laat voor een dagje ontspanning/winkelen quality time samen met partner voel ik me al schuldig laat staan meerdere nachten. Maar ieder voor zich natuurlijk, mijn partner denkt hier wel anders over weet ik.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wacht eens even.. JIJ hebt gekozen om "gezin" op deze manier in te vullen en ja, iedereen is met andere dingen gelukkig.
    Prima dat je het niet zo ziet maar 'je hebt gekozen om een gezin te zijn' kan gewoon op verschillende manieren ingevuld worden.

Live and let live

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een echte vakantie zou ik niet zo snel doen maar 4 dagen..... DOEN!

Zeker omdat het ook nog eens om een goede reden is. Jullie dochter heeft er niks aan als jullie uit elkaar gaan. Wij gaan 1 keer per jaar 2 nachten heerlijk!

8. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Wij doen het 'vaak'. In november zelfs een paar weken naar China geweest:) maar ik ben in de luxe positie dat de vader van mijn kinderen mijn beste vriend is maar we geen relatie hebben. Zal wel wennen worden als deze baby komt. Denk dat mijn ex best een keer wil oppassen maar niet een hele vakantie :) zit er over te denken om nog een weekje te gaan voor de baby komt.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als jullie dat willen, dan moet je gewoon doen.
    Ik moet er niet aan denken om zonder mijn kids zo ver weg te gaan.
    Vind ook dat logeren van het kind zelf moet komen. Hier zijn ze nog nooit wezen logeren, want dat willen ze niet. Dan vind ik het ook niet kunnen om ze dan maar ergens te brengen, omdat wij een gezellige vakantie willen hebben. Tja, doe ik dan wel als ze het huis uit zijn.

10. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Gewoon doen!
    Wij gaan in maart 2 nachtjes weg naar Belgie.
    L gaat dan naar oma. En ik weet zeker dat we dat echt wel vaker gaan doen en misschien ook wel eens een weekje. Maar dat is als extra. We gaan ook wel met de kids op vakantie 1x in het jaar.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een kind zal niet vragen om iets wat hij / zij niet kent... logeren is naast leuk ook nog eens goed voor een kind. Misschien iets om te overwegen.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lekker toch!
    Hebben wij nu 1x gedaan.
    Heerlijk een city trip van 3 dagen naar Parijs!

was super!
    Maar twas ook weer super om thuis te komen en de kleine te zien.
    Hij heeft overigens genoten bij de oppas.

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vind dat je best eens alleen met partner een paar dagen weg kan gaan. Persoonlijk vind ik 1 jaar erg jong, maar dat is uiteraard jullie eigen keuze. Onze dochter (16 maanden), is ook een paar keer bij oma blijven slapen (1 nacht), 1 keer omdat wij naar een concert in het buitenland zijn geweest. Anderen zullen haar weer te jong vinden, ook al is het maar voor 1 nachtje.

Ik hoef ook niet zo nodig zonder kind weg, ik vind het namelijk geweldig haar bij ons te hebben. Wel willen wij graag volgend jaar naar New York, dit zal voor 5 a 6 dagen zijn. Het lijkt me eigenlijk onhandig met een kind van 2 te gaan, maar wil haar ook niet voor zoveel dagen achter laten.

Misschien een paar jaar laten gaan, zodat het makkelijker is haar mee te nemen.
    Maar zal het dan wel leuk voor haar zijn?

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ze weten best wel wat logeren is. Mijn tante vraagt het weleens, maar ze willen niet. Tja, het moet wel leuk voor ze blijven.
    En waarom is logeren goed voor een kind?

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    In de zomer gaan we weer naar turkije maar dan met zijn allen. Dit tripje naar isatnbul is bedoeld als een soort oppepper voor onze relatie :)

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Is maar net hoe je het lezen wilt. Ik wijs hiermee naar niemand :(

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Idd, mee eens! :)
    Op deze manier zouden er dadelijk sommige vrouwen nog een schuldgevoel krijgen omdat ze ook wat tijd in hunzelf of relatie steken.
    Terwijl dat ook zoooooooooo belangrijk is!

Als iemand er geen behoefte aan heeft...prima! Maar als je er wel behoefte aan hebt is het toch ook goed? :)

18. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Heel mooi gezegd!

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou het niet kunnen, bij de gedachte alleen al wordt ik sip ;) Maar als jullie het willen, gewoon doen!!!

Dit zijn van die persoonlijke dingen, er is geen "goed" of "slecht". Doen waar jij je goed bij voelt.

Fijne vakantie!

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je leert je aanpassen aan nieuwe omstandigheden
    wennen aan nieuwe omgeving
    andere regels en gebruiken
    even zonder je ouders kunnen (dus ook wanneer het misschien een keer uit nood geboren is)
    onafhankelijkheid

Je weet alleen wat logeren is als je het een keer gedaan hebt maar ik ben het met je eens dat een kind wat oud genoeg is om te bedenken dat het 'vast niet leuk is' .. het niet handig is om die te sturen...tot het moment daar is dat het een keertje moet...:)

Deel Deze Pagina