Zonder kinderen op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben al oud en belegen en heb de kroeg wel gezien.:p

Als zoon wat ouder is, gaan we ook wat verder weg. Staan nog wat landen in Zuid-Amerika op mijn lijstje, die ik hem graag zou laten zien en trekken met de camper door Australië of Nieuw-Zeeland doen we over een paar jaar ook graag.

Vooralsnog blijven we in Europa. Gewoon een huisje in een mooie omgeving en waar zoon lekker naar het strand of bos kan. Daar geniet een peuter nu eenmaal erg van en als hij geniet, doe ik dat ook.;)

2. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    hihi misschien is dat het voordeel als je wat ouder bent :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Voor ons is op vakantie zonder kind een no go. We zijn een gezin en gaan met zijn allen op vakantie of we gaan niet.

Om "qualitytime" te hebben alleen of als man en vrouw samen al helemaal niet, als je daarvoor op vakantie moet zonder kinderen, zit er in mijn ogen iets niet goed in je relatie. Of denk ik nou zo raar?!

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    lekker doen!
    kleine gaat vast en zeker verwend worden door opa of oma ?! Die vermaakt zich wel.....en wat moet zo'n ukkie nou daar?
    Voor een paar dagen kan het echt geen kwaad en daarnaast zijn jullie ook nog man en vrouw....laten we eerlijk wezen....een kind krijgen is een hele verandering (ook erg mooi) maar daarnaast vergeet je soms even dat je ook nog man en vrouw bent! lekker van genieten!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dit dus.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #66 NooNoo, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
    Ik zou het ook wel doen. Wij zijn twee keer een weekendje en nachtje weg geweest, dus dochter sliep max twee nachten ergens anders. Ik vind het vooraf wel pittig om haar achter te laten, maar eenmaal weg is het ook zo fijn. Ik hou zielsveel van haar (vanzelfsprekend, dat zou ik niet eens hoeven zeggen), maar mijn weekendje naar Amsterdam bv was niet zo dreumesvriendelijk (hele dag shoppen, uitgebreid uit eten, kroeg in, wallen over.. Need I say more? :D) en dat was wel juist wat we dat weekend wilden doen. Dat zijn dus onze vakanties/momenten samen. Daarnaast doen we ook andere weekendjes weg die wel geschikt zijn voor haar, net als de zomervakantie uiteraard.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zou het 100% doen. Wij doen het in ieder geval wel eens in de zoveel tijd. Tuurlijk vinden we het heerlijk met onze zoon, maar samen doen we toch even andere dingen. Lekker shoppen, nog laat uit eten en daarna nog naar de bios of een cafe in. Laatst zijn we samen een lang weekend naar Marrakech geweest en van de zomer een weekendje Antwerpen. Mijn zoon heeft het TOP bij opa en oma, die had het nog te druk om met ons te bellen. LOVE IT

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dat vind ik wel een rare gedachtegang ja. Ik vind het heerlijk om een paar dagen samen met mijn man te zijn (zonder onze zoon) en even geen papa en mama te zijn maar gewoon weer lekker te kunnen doen en laten wat we willen. Onze relatie wordt daar ook alleen maar beter van want we hebben het gelukkig ook SAMEN nog steeds erg gezellig ;)

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

Precies dit. Ik vind het ook een rare gedachtegang. :)

10. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Precies!

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Sandraske, een lang weekend weg is niet echt een vakantie natuurlijk he? ik weet niet hoe jou vakantie eruit ziet, maar als ik met de kinderen op vakantie ben,laat staan alle voorbereidingen de week vooraf (het huis, de was, wie past er op, wat gebeurd er met de tuin...) dan ben ik de hele dag met hun bezig, luiers verschonen, zwembroekjes uitwassen, alles even snel, wat of waar eten we vanavond. Ogen voor mijn man heb ik dan niet echt behalve een uurtje of twee als we uitgeteld op de bank zitten. Ik denk dat iedereen wel weet dat een vakantie met jonge kinderen niet ECHT een vakantie is, wel super gezellig natuurlijk en fijn om wat rustiger aan te doen, maar veel tijd om manlief te kletsen en echt samen te zijn? hier in ieder geval niet. Als moeder zijnde ben je toch altijd bezig met zorgen voor iedereen en vooruitdenken over dingen, vakantie of niet.

Wij hebben 1x per maand een weekend zonder kinderen, omdat ze het leuk vinden om bij opa en oma te logeren, en omdat opa en oma er om vragen, en omdat wij dat wel kunnen waarderen. Lekker samen uiteten of naar de bios, over dingen praten waar we normaal niet over praten waar de kinderen bij zijn omdat de oudste alles al meekrijgt....

1 x per jaar gaan we een lang weekend weg samen als het aan alle kanten kan.

Ik zou dus lekker gaan Alev!! Niets mis mee even voor jullie twee te kiezen. Jullie een beetje uitgerust, bijgekletst en op een lijn (hopelijk), je kinderen ook happy toch?

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

ik snap het ook wel weer.
    Immers met kinderen kun je ook qualittytime hebben idd.
    Ik vind het persoonlijk wel heerlijk om eens alleen met mn man erop uit te gaan (en dan heb ik het nog niet eens over vakantie, dit hebben we maar 1x gedaan 3 dagen Parijs)
    Maar bvb een avondje uit eten oid.

Dat er dan iets niet goed is in je relatie..... nee dat vind ik wel een nogal rare gedachtegang

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Natuurlijk is een weekend weg met partner alleen heel anders dan met kind erbij.

Sinds dochter er is zijn we 2 keer met vliegtuig op vakantie (kindvriendelijk) geweest. Nu waren dit mijn leukste vakanties ooit, wat een verrijking om met onze geweldige dochter op vakantie te zijn. Ook zijn we een weekend naar een Europese stad geweest, maar dit is toch minder een succes. Natuurlijk is het fijn je kleintje bij je te hebben, maar in sommige gevallen in het gewoon niet praktisch. Ik ben dan nou eenmaal niet iemand die jaren lang deze dingen niet zal doen, terwijl ik ze ontzettend graag doe.

Uiteraard hoor je je aan te passen aan je kinderen, maar dit hoef je echt niet niet 24/7 te doen en dat zo'n 356 dagen per jaar, en dat nog eens jaaaaaren lang! De meeste mensen hebben gewoon wel de behoefte hun eigen dingen ook nog te kunnen doen.

Ik ben iedere dag thuis en vriend is iedere week een dag vrij naast het weekend. Nou, op die dag pak ik mijn tas en autosleutels, en ga lekker alleen op pad, heerlijk!!! Al zijn het maar 3 uurtjes dat ik weg ben, voel me echt super als ik weer thuis kom..

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan! Ik denk dat ik 1 nachtje in Nederland ook niet zo snel zou doen, maar misschien dat dat anders wordt als de kinderen eens zijn wezen logeren.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Miz denk je niet raar.
    Maar het blijkt dus ook dat bij heel veel mensen de relatie niet helemaal goed zit, loopt een topic over. Kijk; als het is bedoeld om je relatie te redden, zeg ik: gáán!:)

16. Als jij je er prettig bij voelt moet je het doen!

Ik zou het niet fijn vinden, zo ver weg. Toen wij gingen verhuizen heeft Damiën 3 nachten bij m'n moeder geslapen en dat vond ik al vreselijk, laat staan als ik honderden kilometers verderop zit.. Maar hee, elke ouder kijkt daar anders tegenaan!

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gewoon doen toch! Ik zou wel gaan hoor.

Hmmm ik lees van alles over wel/geen goede relatie. In mijn ogen heeft de status van de relatie niets te maken met er een paar dagen tussenuit gaan zonder kinderen :(

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zeg niet dat logeren een must is maar wel dat logeren leuk is en goed is. Er zijn meer dingen leuk en goed maar niet nodig..

Ook heeft niet iedereen een oppepper nodig in de relatie om daarvoor even een tripje te maken...wij vinden het gewoon leuk! zo simpel.... en heerlijk uit slapen, uitgebreid dineren, naar het theater...mmmmmh kan er van dromen

19. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik zou het ook doen. Ik zit in het zelfde schuitje als jou. Daarom gaan mijn man en ik voor 4 dagen naar Lissabon. Mijn kinderen van 1 en 6 jaar blijven bij opa en oma. Het zal je relatie vast goed doen! Alvast heel veel plezier!

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Doen! Wij hebben het nog nooit gedaan, maar gaan dit jaar waarschijnlijk samen naar Barcelona. Lijkt me heerlijk. Vakantie met kinderen vind ik ook super hoor maar het lijkt me ook heerlijk om dit samen te doen. Lekker uitslapen, slenteren door Barcelona, gewoon even wij samen.

Deel Deze Pagina