Zonder kinderen op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik zou niet zonder ons meisje kunnen, maar mijn zus gaat ook 1x in de 2 jaar samen met haar man een weekje naar Griekenland. De 1e keer was mijn nichtje ook net 1.

Mijn man en ik zouden denk zonder onze dochter niet eens van de vakantie kunnen genieten... Dus nee, wij zouden het nooit doen omdat we het gewoonweg niet zouden kunnen. Maar als jij denkt dat het jullie goed doet en jullie kunnen jullie kids even missen, dan moet je het gewoon lekker doen!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Iedereen is daar anders in natuurlijk.
    Maar het zou ook echt niets voor mij zijn.
    Dochterlief is wel al een paar x gaan logeren, maar de eerste keer was omdat ze het zelf vroeg. (nichtje blijft vaak bij opa en oma logeren en dat wilde ze ook) Nou prima.
    Inmiddels zijn mijn man en ik wel voor het eerst 1 nachtje samen weggeweest, na het slechte nieuws in onze zwangerschap en alle spanningen daaromheen hadden wij daar wel even behoefte aan. Maar wij hadden meer behoefte aan 2 daagjes welnessresort ipv 2 dagen zonder dochterlief. ;)
    Echt een vakantie zonder haar is nog nooit in me op gekomen en heb daar ook echt geen behoefte aan. Ik ben juist mezelf als mama en niet anders.

3. Coortje

Coortje Niet meer actief

weekendje/4 dagen ja! Veel langer en echt op vakantie nee

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Niet als ze heel klein zijn maar als de kindjes rond 4 jaar zijn wel.

Ik denk dat wij het dan wel weer gaan doen.

Maar dus niet als mijn kinderen onder de 4 zijn. Eerder omdat ik het dan moeilijk vind dan dat het voor het kind zo erg is

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn kinderen willen dolgraag eens een heel weekend bij opa en oma logeren. Ze gaan af en toe een nachtje. Opa en oma lijkt het ook wel wat, dus misschien is het dan eens een keer ECHT de tijd dat ik en man eens samen er tussen uit gaan.

We zijn dus nog nooit meer dan 1 nacht van onze kids weg geweest. Of liever gezegd de kids bij ons, want die vragen vaak opa en oma of ze mogen komen logeren.

Ik zou zeggen doen!

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Waaauuuww ts ik ben jaloers!!!!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vakantie met kind zijn THE BEST! Heerlijk ontspannen met zijn drieën. Nee, de vakantie toen zoon 4,5 maand oud was en 24/7 krijsde was geen succes, maar alle andere vakanties wel. Feestjes waren het!
    Wij gaan 3x per jaar op vakantie, waarvan 1x per jaar vliegen. De dag vooraf met al dat gepak vind ik niet leuk nee, maar als ik de deur achter me dicht trek, begint de vakantie.

Hoeveel kinderen heb jij? 12? Zo klinkt het hoor! Ik vind het juist makkelijker dan thuis, want je doet alles met zijn tweeën en ik ben echt niet heel de dag bezig met luiers verschonen of zwembroekjes wassen.;)

Kind is lekker actief, slaapt 12/24 en dus hebben papa en mama zat 'quality-time' voor elkaar. Ook als kind wakker is trouwens, hij loopt ons niet in de weg ofzo.

Ik zie nu alweer uit naar 2,5 week zomervakantie!

8. zogelukkig

Dan steek ik duidelijk anders in elkaar.
    Ik zou best met manlief een leuke citytrip willen maken, maar ik besteed ons budget liever aan een mooie vakantie waar we allemaal van genieten!
    En uitslapen vind ik geen qualitytime, maar echt zonde van mijn tijd, (helemaal als ik in een bruisende city ben!). Stilzwijgend naast elkaar in een theater zitten ook niet (je ziet en spreekt elkaar immers niet). Uit eten, ja heerlijk, maar ik lunch minimaal 1x per maand met mijn man. Hoeft zoonlief niet voor uit logeren.

Zo zie je maar dat ieders behoefte anders is.;)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Daar komt het helemaal niet op neer en ik vind 4 dagen wel heel lang, vooral voor een 1-jarige. Mijn kindjes mogen wel bij opa en oma logeren, maar ik hanteer wel de regel dat dat pas gebeurt als ze er zelf om vragen en niet voor mijn pleziertjes. Bovendien vind ik het nogal een verschil of wij op 10 minuten reisafstand zitten of in het buitenland (voor het geval er iets is).

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    ja kan me helemaal in jou gevoel vinden.

Wij hebben dat ook niet zo nodig.

We zijn voordat we kinderen kregen al heel veel samen weggeweest.

Nu vinden we het juist heerlijk om samen met de kinderen dingen te doen.

Voor ons is een heerlijk avondje samen gezellig thuis samen eten ( kinderen eten iets eerder), film zien enzovoort :)

11. zogelukkig

Heerlijk!;)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Hier nog relatief jong, maar aan leeftijd ligt het dus zeker niet alleen. Wij gaan ook alleen met de kinderen en denken juist dat citytrips etc over 20 jaar ook nog wel kunnen.

Ik spaar dat geld ook liever om met de kinderen over een paar jaar een grote reis richting australie te maken en we willen ook graag nog een keer met ze naar Koh Chang. Daar zijn we geweest toen ik zwanger was van de oudste en vonden we toen erg mooi.

13. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ja lekker doen! Ik en mijn man gaan een weekje samen naar de zon. Nu al zin in!

14. spiffy

spiffy Niet meer actief

Ik vind dit echt een heel rare reactie....1 kind is wel heeeeel anders dan 2 of meer en ik denk dat jij sowieso een heel andere levensstijl hebt dan vele anderen hier. Is werken dan ook heel slecht? En stel, oehoe, dat je niet meet samen bent met de vader van je kinderen en ze dus niet iedere dag ziet?

Ts: lekker gaan en genieten! Heel goed voor kinderen om ook te genieten bij bijv. Opa en oma!! Ik krijg echt jeuk van moeders die helemaal niets zonder hun kinderen kunnen/willen doen....

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Ik krijg jeuk van mensen die over andere mensen oordelen...

16. spiffy

spiffy Niet meer actief

?! Lees het topic en je bent een ontaarde moeder als je het lef hebt om ze uit logeren te laten gaan! Ja dat vind ik echt heel raar....

17. A2CA

A2CA Niet meer actief

Even krabben misschien, dat wil nog wel eens helpen :p

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Niemand noemt hier iemand een ontaarde moeder. Ik geef aan dat ik mijn kinderen niet zomaar uit logeren stuur, maar zeg daarbij helemaal niets over wat een ander wel of niet moet doen. Jij begint meteen over dat je jeuk krijgt van anderen hoe zij dat doen. Dan ben je toch zelf geen haar beter dan de mensen op wie je zogenaamd reageert?

19. Leliana

Leliana Niet meer actief

1 kind is ook wel ff wat anders he? :(
    Dan ga ik ook wel 'heerlijk rustig' op vakantie. Meer kinderen is alweer een heel ander verhaal. ;)

Fijn dat dit is wat voor jou werkt.
    Na 8 reacties is dat wel duidelijk.
    Niemand valt jou aan, jou manier is óók goed. Waarom kom jij dan toch weer met die rare tegen reacties? Ik snap dat niet hoor..

20. spiffy

spiffy Niet meer actief

Exact..... Altijd dezelfde....

Deel Deze Pagina