Zonder kinderen op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Nou, even ander geluid dan. Ik heb 3 kinderen en nee, vakantie met 3 kinderen is niet echt rustig te noemen haha, maar toch liever geen vakantie dan een vakantie zonder de kids voor ons.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vond de vakantie met onze kinderen afgelopen zomer verre van relaxed. Helaas. Ze waren toch wel een soort van uit hun doen door de andere omgeving (denk ik) en vreselijk huilerig. Terwijl ze dat normaal helemaal niet zijn. Het was jammer genoeg ook niet zulk lekker weer en waarschijnlijk speelde het feit dat we met 2 kindjes hadden die toen nog niet konden lopen ook mee.

Ik kijk dus al helemaal uit naar 21 juni als we een weekend naar het Gardameer gaan met z'n 2en voor de bruiloft van vrienden van ons.

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ben in de zomer van 2011 met een vriendin een weekendje naar mallorca geweest. ik vond het best moeilijk, maar ook heerlijk. even tijd voor mezelf. dus ik zeg doen!!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben vorig jaar 6 dagen met mijn zusje naar Hongarije geweest en het was zalig! Even geen rekening houden met, uitslapen, doen waar IK ( en zusje) zin in hadden!

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Nou, ik ook een ander geluid. :p

Ik ga ook liever niet met 3 jonge kinderen op vakantie. Ik wacht wel tot ze ouder zijn. :p
    Mijn kids geef ik ook niet uit logeren. Dat voelt ergens niet goed.
    Maar tóch ben ik eens alleen weg geweest. Partner thuis met de kinderen en ik een weekend Barcelona. Ik had het echt even nodig.

Zo zie je, iedereen doet het anders. Niets is goed of fout.
    Zolang jij, als ouder, 100% achter jou keuze staat is het toch goed? En bij twijfel, even uitstellen... :p

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen. Maar rede is toch wel dat mijn kids nergens terecht kunnen. Ook niet voor 1 nachtje dus tja
    Daarbij zou ik niet zonder mijn kids kunnen maargoed wij gaan altijd op vakantie naar een en dezelfde bestemming waar we alles voor onszelf hebben

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Haha, eigenlijk geen ander geluid, want wij wachten ook even tot ze ouder zijn. Alleen weggaan vind ik een heel ander verhaal, want dan zijn ze thuis bij of papa of mama en dus gewoon in hun eigen vertrouwde omgeving. Lijkt me soms heel relaxed en zou ik ook zeker wel eens willen, maar dan wel als ze wat ouder zijn, de jongste is nu echt nog teveel afhankelijk van mij.

En verder idd, ik geef ook alleen mijn mening, daar werd toch ook om gevraagd door ts? Iedereen moet verder doen wat hij/zij goed vindt. Ik zou niet zonder mijn kinderen op vakantie gaan, maar je hoort mij niet zeggen dat iemand anders dat ook niet zou moeten doen.

8. Leliana

Leliana Niet meer actief

Suus1983, precies! haha
    Het is voor mij ook wel alweer even geleden hoor. Voordat de jongste er was. Nu zou ik ook (nog) niet weg willen. Daar is de jongste gewoon nog iets te klein (en ook afhankelijk) voor! :)

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.262
    1.026
    113
    Zuid-Holland
    voor je relatie is het erg gezond om tijd voor elkaar vrij te maken, zeker ook zonder kinderen!! en ach, de een heeft genoeg aan 1 avondje samen weg, de ander gaat een paar nachtjes weg...wat maakt het uit??!!
    Het belangrijkste is dat je een gezonde relatie hebt want dat is de basis van jullie gezin!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou persoonlijk niet kunnen genieten als mijn meisje er niet bij is. Zo iets is ook speciaal en doe ik sowieso eigenlijk nooit (vakantie) dus als ik dan zou gaan wil ik het mn kind niet onthouden :)

11. Tese

Tese Niet meer actief

Heerlijk toch? Lekker genieten samen met je vent. Toen m'n zoontje 1 was ben ik samen met m'n man een paar dagen naar Disney geweest. Wat hebben we genoten samen zeg!
    Nu zullen we niet zo snel meer een aantal dagen gaan nu we twee kinderen hebben. Dat word te zwaar voor oma en andere oppas hebben we niet echt. Maar in mei staat wel een nachtje weg gepland samen en daar kijken we nu al naar uit!

12. knap

knap Niet meer actief

Lijkt me heerlijk een paar dagen weg zonder de kinderen haha. Alleen dat zal hier niet snel gebeuren. Maar in die 12 jaar dat ik moeder ben ben ik nog nooit alleen weg geweest zonder mijn kinderen op vakantie. Ik vind het juist leuk als ik me kids een plezier doet met een paar dagen weg. Dat neemt niet weg dat ik deze behoefde zeker wel eens kan voelen. Lijkt me wel eens lekker maar ach ze zijn maar een keer klein.;)

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #113 kaboutertje, 21 jan 2013
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
    Hier geen haar op ons hoofd om te denken om samen te gaan. Maar dat ligt mss ook aan ons kind: die vindt alles oke. ( staat al te juichen als we zeggen ergens heen te gaan)

Citytrip, musea, speeltuin, pretpark, hotel poepiechique, kamperen.

Ik denk dat dat het ook wel makkelijker maakt.

+ het feit dat ik een stel ken die een dodelijk ongeluk kregen onderweg. Kindje sliep bij opa en oma en had dus geen ouders meer.

Dus nee voor ons heerlijk een gezinsvakantie.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij hebben het vaak gedaan. Een keer zelfs meer dan een week. Nu weet ik ook dat een week voor max is, dan kan ik echt niet meer genieten en mis ik ze enorm.
    Wij houden van hiken, musea bezoeken, moutainbiken, raften en dat is met kleine kinderen wat moeilijker. Ook heeft mijn man een drukke baan en was het echt een tijd om even weer samen te zijn.
    Helaas willen mijn ouders niet meer oppassen en de ouders van mijn man hebben het ook druk met andere kleinkinderen. Maar ik mis het enorm. Ontspannen eten, intieme, diepgaande gesprekken en kunnen jeweetwellen zonder dat je wordt onderbroken, heerlijk!

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Waauw zoveel reacties :)

We hebben de vakantie net geboekt jeeeej. Alleen ik begin me nu al schuldig te voelen to. mijn zoon. Die zou het zoo leuk hebben gevonden om mee te gaan, maar 4 dagen Istanbul is niet leuk voor een driejarige. We willen de hele stad bezichtigen. Dat wordt dus veel lopen en hij is nogal snel moe. Hij gaat ook vroeg naar bed en heb geen zin om de hele avond op hotelkamer te zitten we gaan al niet zo lang ;)

hopelijk komen we als partners sterker terug en dat zal ons gezin alleen maar goed doen

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Niet schuldig over voelen. Maar vooral jullie best doen om zoveel mogelijk te genieten en dichter tot elkaar te komen. Daar heeft je zoontje veel meer aan dan een paar dagen met jullie mee op vakantie. Daarnaast gaat hij toch gezellig uit logeren en dat is voor kinderen ook al een geweldige belevenis vaak. Geniet ook van de voorpret, maar voel je vooral niet schuldig, dat is nergens voor nodig.

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Was het dus beter geweest als het kind ook in die auto had gezeten?:$

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. :)

19. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    wat een gezeur trouwens over wel niet uit logeren....mijn dochter (bijna 11 maanden) heeft al zeker 10 keer ergens anders gelogeerd (oma) en echt soms zijn die nachten fijn! even tijd voor elkaar! SLECHTE moeder ben ik he ;)

Kijk gewoon naar je kind zou ik zeggen. Mijn dochter vind alles prima zolang ze maar aandacht, eten en liefde krijgt!

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik zou het niet eens overwegen, maar ik weet dan ook zeker dat het vliegtuig neer zal storten en de kleine alleen achter blijft :D. Ja ik weet het, heb best wel vliegangst haha. Mijn motto is of met z'n allen of niet, kleine vind de warmte en zwemmen heerlijk.

Deel Deze Pagina