Zonder kinderen op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb nergens gelezen dat het niet oke zou zijn.
    De ene heeft daar behoefte aan en de ander niet. Dat kan toch?
    Iedereen is daar anders in.
    Ik zou me niet kunnen ontspannen op vakantie zonder mijn dochter, is gewoon niets voor mij. Ik ga liever als gezin.
    Dat een andere mama dat wel kan, zal ik echt niet wakker van liggen of uberhaubt over oordelen. Leven en laten leven, maar dus ook de mama's die zeggen dat zij het niet zouden doen.

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Echt op vakantie niet, maar een weekendje wel. Mijn grens ligt bij 2 nachten. Zou nooit een week zonder Kids weggaan, vind het veel te gezellig als ze erbij zijn.

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

ehh ja dat zei je. En dat bedoelde je wel naar mijn mening anders haal je het voorbeeld niet naar voren.

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Nee ik hoop het inderdaad niet mee te maken.....maar liever verongelukken manlief en ik en blijft dochterlief alleen achter dan dat zij ook in die auto zit. Maar goed iedereen denkt anders en handelt anders. Is ook niks mis mee.....iedereen moet lekker doen waar zij zich prettig bij voelt.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee ik zeg dus alleen , dat ik dus nooit alleen op vakantie ga, omdat ik bang ben dat kk alleen achterblijf omdat wij zonodig samen op vakantie moeten.
    Daarmee zeg ik dus niet dat wij wel als gezin de zomervakantie doen, want dan gaan we iig met zijn 3-en. Zoals ik al zei betekent dat dat we dus ook niet van de zomer weg kunnen/gaan.
    En we gaan toch echt als gezin, omdat we daar van genieten. Maar dat mag dus niet, want dan gaan we met zijn 3-en.
    Dus jullie gaan nooit als gezin?

Ik word hier zo moe van...

Leven en laten leven. Ik ga dus niet met zijn 2 om deze reden.
    Hoop dat dat ook geresepecteerd, net als ik het iemand gun die daar wel plezier aan beleeft.

6. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Lijkt me heerlijk zonder kinderen op vakantie ik bedoel dan een paar daagjes weg niet een week

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij zijn tot nu toe elk jaar een week samen op vakantie geweest HEEERLIJK... wij genieten er echt van om lekker samen te zijn en even geen vader en moedertje te hoeven spelen....

dit jaar gaan we wel wat korter, denk 4 dagen ofzo... omdat ze nu ook wat ouder worden. Maar we gaan ook geregeld samen een nachtje of 2 nachtjes weg... lekker shoppen en uit eten...

gewoon doen dus, is echt goed voor je relatie :)

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Zonder kind op vakantie? nee nooit! zelfs geen weekendje weg

Ik kan het ook niet begrijpen als mensen dat wel doen, puur omdat het voor mij gevoelsmatig gewoon niet klopt. maar dat wil niet zeggen dat ik iemand daarom een minder goede moeder of vader vind. helemaal niet. Iedereen moet doen wat goed voelt en waar je zelf achter staat!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn afgelopen zomer een paar dagen (5 dagen, geloof ik) met z'n tweeën naar Barcelona geweest, en de kinderen logeerden toen bij opa en oma.
    Was voor iedereen een feestje! En ook heerlijk om daarna weer samen te zijn en nog 'ns met zijn allen op vakantie te gaan.

Een stedentrip met zijn tweeën, dan ga je toch dingen doen die met de kinderen erbij gewoon niet kunnen. Zoals 's avonds lekker uitgebreid uit eten (doe je daar niet voor 22 uur), of in de hitte door de stad wandelen, winkelen. Zou het jammer vinden als we dit pas weer zouden kunnen doen als de kinderen uit huis zijn...

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ga over twee weken met mijn moeder een week naar een warm land. Mijn vader had geen zin en vroeg of ik mee wilde. Ik vind het bijzonder om dit nog met mijn moeder te doen. Ik ga de meiden ontzettend missen maar als ik me daarop instel gaat het wel meevallen. Met mijn man ga ik elk jaar een midweekje op vakantie. De kinderen zijn dan bij de opa´s en oma´s.
    Ieder moet het voor zichzelf weten.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom als de kinderen uit huis zijn?
    Zo zagen vroeger onze vakanties er ook uit, en heb het nooit vervelend gevonden hoor. Gingen gewoon uit eten en winkelen etc.
    Dat je kinderen hebt betekend het toch niet dat je dat soort dingen niet kunt? Misschien als ze heel klein zijn nog niet, maar als ze wat ouder zijn kan dat prima.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Weet je wat ik me afvraag he, de mensen die zeggen '' Ik wil me ook gewoon vrouw voelen en niet even een papa of mama zijn '' kunnen jullie dat dan niet zonder die vakantie??

Als hier om half 8 de kids op bed liggen is het '' onze '' tijd, lekker saampies op de bank hangen en een leuke film kijken, kletsen of gewoon gezelschaps spellen in de slaapkamer ;). Maar kan je je dan alleen maar vrouw voelen als je daad werkelijk op vakantie gaat ? Ik vind dat een beetje raar gezegd eerlijk gezegd.

Je bent echt niet meer vrouw en niet meer een niet papa of mama als je op vakantie gaat hoor.

13. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Heerlijk om dit topic te lezen!! HAHA!!
    Al die verschillende meningen!

Zelf heb ik nog geen kinderen en kan er dus nog niet echt over mee praten.

Maar iets wat ik wel ff wil zeggen is dat wanneer je met heel je gezin op pad bent, ook alleen de papa en mama kunnen verongelukken en die kinderen niet.. Dat heeft dus niets te maken met wel of niet samen zijn.
    Ik weet niet of jullie nog dat vliegtuigongeluk kunnen herinneren waarin 1 kind (!!) het had overleeft en die heeft dus ook geen papa en mama meer!

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat het meer te maken heeft met het "zorgen voor". Ook als de kinderen op bed liggen kunnen ze ineens wakker worden waardoor je dus eigenlijk constant in de zorgmodus zit. Het kan daarom voor sommigen enorm fijn zijn om daar even afstand van te doen. Nu ga ik al nooit op vakantie, dus op vakantie zonder kinderen komt hier niet voor, maar ik kan wel erg genieten van een avondje zonder de kinderen. Ook al worden de kinderen hier maar zelden wakker in de avond, ik ben als de kinderen uit logeren zijn toch wat meer ontspannen.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Juist precies. Dat kan ook.

16. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Wij zijn afgelopen weekendje 1 nachtje weggeweest (naar Düsseldorf), omdat we ruim een jaar uit elkaar zijn geweest en net weer 3,5 maand weer samen zijn. We wilden even tijd voor elkaar, ook omdat het weer niet helemaal denderend ging in onze relatie. Dit heeft ons wel ontzettend goed gedaan :)

Ik zou zelf niet langer dan 2 nachten weggaan en dan niet verder dan ongeveer 2 uur rijden.
    Maar ik vind het niet 'zielig' of wat dan ook als je wat langer weggaat.. Dus gewoon doen ;)

17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Echt op vakantie gaan (een week of langer) zou ik niet doen, een weekendje weg wel. Hebben dat in november voor het eerst gedaan en hebben ons meteen voorgenomen dat ieder jaar te gaan doen. We hebben ons meisje wel gemist, maar ook heerlijk kunnen genieten van elkaar en de vrijheid van het niet hoeven letten op slaap tijden e.d.

Onze dame had ons trouwens niet echt gemist. Toen we weer bij mijn ouders kwamen waar ze had gelogeerd keek ze even op, kregen we een kus en ging ze weer verder met spelen haha. Denk dat dat ook wel scheelt ;)

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

eens, dat zou wat zijn in de kostbare tijd die mijn man heeft (werkt veel) dat ik hem bij zijn kinderen ga weg houden omdat ik zo nodig hem voor mezelf moet hebben (dat vind ik persoonlijk een beetje ego van me als ik dat zou doen)

Man en vrouw zijn we altijd met of zonder kids als we tijd samen willen hebben we dat ook elke avond dus snap dat gedoe nooit zo..

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor mij heeft een avondje of weekendje weg niets met "meer vrouw" voelen te maken... ik vind het gewoon leuk en zie niet in waarom ik het zou moeten laten. De kids vinden het leuk om te logeren of als de oppas komt en dat betekent dat wij lekker ons gang kunnen gaan. Ik vind dat ik geen dingen hoef te laten omdat ik kinderen heb gekregen. Sommige dingen doen we niet vaak meer omdat we daarvoor wat moeten regelen maar regelen doe ik het wel.

Dus niets "nodig vinden" maar omdat wij het leuk vinden en waarom wachten? Ik zou niet graag 14 jaar theater missen of niet uit eten gaan... samen door een stad slenteren, de appeltjes van Cézanne bekijken.. IK ben gewoon IK en even geen kids om me heen..... heerlijk.. vind ik ook heel gezond maar goed... ik vind ook dat mijn 4 jarige zichzelf wel kan aankleden en mijn 2,5 jarige zelf naar de wc kan :)

De komende 15-20 jaar besteed ik graag actief samen met mijn kinderen voor 90% van de tijd en de dag dat ze allemaal de deur uit gaan, vier ik ook samen met mijn man. Het huis weer van ons! hahahah... dit zal vast reacties los maken en nee, ik kijk er niet naar uit maar ik zie er ook niet tegen op!

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dit dus. Het hele leven bestaat uit fases, en dit is de allerdrukste heb ik me laten vertellen en dat geloof ik eerlijk gezegd ook wel :D
    ik geniet met volle teugen maar kijk ook al graag vooruit af en toe, naar dingen die we weer gaan oppakken als onze boeven het huis uit zijn.

Deel Deze Pagina