Zonder kraamhulp

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mommy2be, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of dit antwoord al gegeven is. Maar ik heb geen kraamzorg gehad, en ook nooit ervan gehoord dat dit verplicht is?

Ik heb een keizersnee gehad dus nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Toen ik thuis kwam was mijn moeder wel elke dag bij mij. En heeft mij heel erg veel geholpen Masha'Allah.

2. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hier ook geen kraamhulp, xander was 4 en een halve week te vroeg geboren dus die moest in het ziekenhuis blijven, precies 2 weken en je hebt ook precies 2 weken recht op kraamhulp.
    De laatste 2 dagen dat mijn zoontje in het ziekenhuis lag moest me man ook weer te werk, dus dat we hem gingen halen was ik de dag erna helemaal alleen.
    Mijn moeder kon geen vrij krijgen en me schoonmoeder woont in amstelveen en heeft angst om op de snelweg te rijden. dus ik scheet echt alle kleuren van de regenboog. in het ziekenhuis leren ze je dan wel hoe je moet voeden en je kindje het beste verschoond maar daar blijft het bij.
    maaaaaaaaaaaaar het is allemaal goed gekomen!
    Heel eerlijk vond ik die eerste dagen samen met xander helemaal alleen heerlijk, we hebben echt heel erg goed aan elkaar kunnen wenen.en ik heb in mijn eigen tempo de dingetjes onder de knie gekregen, niet iemand die op je lip staat van dat kan je beter zo of zo doen (das mijn ervaring dan he, ik kan goed begrijpen dat er dames zijn die dat juist heel prettig vinden) en als ik ergens mee zat was een telefoontje naar een consultatie bureau of de dokter of verloskudige zo gemaakt.
    Ik denk ook als we een 2de zouden mogen krijgen dat ik het misschien ook wel zo zou doen.
    In eerste instantie was ik bang maar achter af toch ook wel blij dat het zo verlopen is.

groetjes miranda

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Het lijkt mij toch ook dat als je thuis bevalt de VK assistentie krijgt van een kraamhulp. Of hoe wordt dat dan gedaan?
    Ik heb aangegeven dat ik 24 uur wil. Maar denk dat ik de laatste dagen misschien wel zeg dat ze niet meer hoeven te komen. Zie wel hoe het gaat.

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dat van in je spullen neuzen, nou sorry hoor, maar dat doet een kraamhulp helemaal niet. Waarom zou ze dat ook doen. Mijn kraamhulp was helemaal super. Als ze de was had gestreken liet ze die in de mand liggen totdat wij ze zelf in de kast deden. Dus ze deed niet eens een kastdeur open zonder dat wij dat wilden.

Ik heb ook gejankt toen ze wegging, vond dat helemaal niet leuk, en onze kraamhulp had geen tijd om een film te kijken, ik ging 's middags lekker slapen en dan was zij aan het strijken, dweilen, poetsen en mijn oudste vermaken. Naar school brengen en van school halen. Dus ik zou het zo weer doen en dan zelfs dubbel zo lang. Het was echt genieten.

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb de eerste tijd na me bevalling in het ziekenhuis gelegen waardoor ik toen ik thuis kwam nog maar 1 dag kraamhulp kreeg! en dat terwijl ik alleenstaande moeder ben en voor het eerst moeder ben! dus ik kreeg n stoomcursus kind verzorgen haha nee heb geen geweldige kraamtijd gehad waar ik met plezier aan terug denk!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik dacht van te voren ook dat ik geen behoefte zou hebben aan de kraamhulp maar wat heb ik een fijne hulp gehad zeg! Ik had het er echt moeilijk mee dat ze afgelopen zaterdag voor het laatst was en nog wel een beetje eigenlijk. Het was een hele vriendelijke vrouw die ons veel heeft geleerd maar ook wel pas op de plaats wist te maken. Ik heb haar 7 dagen 6 uur per dag gehad. Ik denk dat de kraamtijd veel hectischer was geweest als we geen kraamhulp hadden gehad. Ik vond het echt waardevol.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ppffff ik moet er JUIST niet aan denken om mijn schoonmoeder elke dag over de vloer te hebben.
    Ze spreekt ook niet zo goed Nederlands dus dat zal mij ook gaan irriteren op den duur. Een normale communicatie!

Nee hoor, ik wil kraamzorg, maar daarnaast ook het liefst mijn eigen moeder die een paar dagen kan blijven.
    Aan haar heb ik tenminste wat!

Mijn schoonmoeder is best lui, kookt al nauwelijks voor haar eigen kinderen en de communicatie is er gewoon niet!

8. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Oh, ik hoef me echt geen zorgen te maken over mijn lieve schoonmoeder. Ik ga ervanuit dat ze alles zal doen, hoewel ik daar natuurlijk niet van wil profiteren want de schat doet al zoveel en heeft ook erg last van hernia aan haar been/rug. Ik bedoel ermee te zeggen dat ik genoeg aan haar zal hebben. Het is een schat van een vrouw! Begripvol, behulpzaam en houd erg veel rekening met ons. Wat een prof. kraamverzorgennde doet, kan zij ook prima, behalve mijn event. hechtingen of wat dan ook in de gaten houden ofzo. Ze heeft 6 kinderen mogen baren, en daarnaast vaak vrouwen geholpen in hun kraamtijd. Een geruststelling dus.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier ook geen kraamhulp deze keer, ik vind het echt een crime, die 7 dagen, en het is idd niet verplicht!

10. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Hier is het erg mee gevallen en ben wel blij dat ik het heb gehad vooral omdat alles nieuw is en ik erg last had van de hechtingen, bij alles wat ze wilde doen vroeg ze mij eerst toestemming ze heeft nooit zomaar in mijn spullen gezeten hoor dat zou wel een beetje vreemd zijn

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Mijn kraamhulp deed ook niks zomaar hoor, zat nergens in te snuffelen. vroeg gewoon wat ik graag gedaan wilde hebben en als ik iets niet gewild zou hebben, deed ze het niet. Ik was blij emt alles dat ze aanpakte, want kon een week lang het bed amper uit, mijn moeder was herstellende van 2 heupoperaties, mijn schoonloeder wil ik dan echt niet in huis en mijn man had het ook al zo druk, dus alle hulp was welkom! ;)

12. Pris

Pris Fanatiek lid

Volgens mij is de kraamhulp er alleen voor de moeder en pasgeboren baby.
    Het hoort niet bij haar taken om jullie kindje mee naar buiten te nemen.
    Officieel hoeft ze niet eens een broodje voor hem / haar te smeren :rolleyes:

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee, ook voor de andere gezinsleden. Tenminste wel bij het kraambureau dat ik had, dit stond ook in de taak omschrijving bij ons:

Interne Kraamzorg

Verzorging van moeder en kind

Contact met de arts of verloskundige

Voorlichting betreffende de verzorging van je kindje

Dagindeling voor de voeding van je kindje

Zorg voor andere gezinsleden

Verrichten van lichte huishoudelijke werkzaamheden
    ----------------------------------------------------------

Maar de term 'zorg voor' is natuurlijk vrij te interpreteren. Maar in overleg is er vaak best wat mogelijk.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier wordt de verzorging van mijn oudste ook meegenomen hoor. zou het ook raar vinden als er niet even een broodje gesmeerd zou kunnen worden als mij dat zelf niet lukt. mogen ze het bed verschonen voor laten dan. Maar kan me moeilijk voorstellen dat een kraamverzorgster mijn uk van 14 maanden aan z'n lot overlaat, als ze over d'r hart verkrijgt mag ze sowieso wieberen haha

Deel Deze Pagina