nacontrole verloskundige

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Doen ze bij de nacontrole bij de verloskundige 6 weken na de bevalling ook inwendig onderzoek? Of is het alleen maar naar je 'onderkant' kijken?

Groetjes,
    Hanna76

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had de nacontrole bij de gyn, maar dat was vooral uitwendig kijken. En in mijn geval (totaal ruptuur) even de bekkenbodemspieren controleren. Dat was gewoon even met 1 vinger voelen. Maar hij heeft niet echt inwendig naar de baarmoedermond gekeken of gevoelt.

Ik heb met 7 weken nog een controle van de VK gehad, maar die geloofde de lichamelijk controle van de gyn wel. Dus daar hebben we even gezellig gepraat.

3. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    hallo,

Bij de nacontrole kijken ze helemaal niet daar hoor.. gewoon bloeddruk meten en vragen hoe verder alles gaat je bent ook niet verplicht om er heen te gaan.. Ik ben er zelf wel geweest gewoon om het af te sluiten en natuurlijk om m'n dochter te laten zien.. succes!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ligt eraan... Moest wel na zes weken op controle bij de gyn, omdat Lena gek gelegen had en ik daardoor nogal een grote knip had gehad. Wilde ook niet gaan, maar 'moest' van de man.

Tja zwaar k*t natuurlijk na zes weken bij je volle verstand nog een keer dat gedoe maar ja... Als ze het doen is het ook niet voor niets. Je kan denk ik ook wel bellen om het even te vragen (heb zelf een paar weken lopen aanhikken tegen die controle...)

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier werd alleen maar gevraagd hoe het ging, hoe je had ervaren en of je vragen had. Verder geen onderzoekjes of wat dan ook. Het was inderdaad meer pronken met je kindje dan wat anders.
    Maar misschien hangt dat ook af van hoe de bevalling is gelopen en wat voor complicaties er zijn geweest.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Als je ergens last van heb en ze wil het bekijken zal je je broek uit moeten...maar denk niet inwendig hoor..

Hierzo bij nacontrole is de broek niet uitgeweest ;)

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben toevallig gisteren geweest ;)

Bloeddruk is gemeten en heb mezelf gewogen (wij hebben geen weegschaal) en ze vroeg of ze me littekens van me hechtingen moest bekijken... maar omdat ik geen pijn er mee aan had hoefde dat van mij niet zo nodig en zij vond het ook niet nodig... dus ook hier is de broek uit uit geweest ;)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is die nacontrole standaard? Want ik heb daar helemaal geen afspraak voor staan... Misschien dat dat komt doordat ik onverwachts een medische indicatie kreeg en hierdoor noch de vk noch het ziekenhuis zich geroepen voelde om een afspraak te maken? Moet ik hier achteraan?

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik moest op controle bij de assitent van gyn omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Had ook een behoorlijke knip en veel bloedverlies maar ze hebben bij mij alleen maar vragen gesteld en een dom vragenlijstje ingevuld. En ohja tussen neus en lippen door: volgende keer weer ziekenhuisbevalling. Ja steekt nog steeds weleens, maargoed daar ga ik nu verder niet op in.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    MerleQ, Heb je niet nog een afspraak met de gyn?

Ik had met 2 weken een afspraak/controle bij de gyn, en toen hebben we een afsluitende afspraak gemaakt voor 6 weken.
    De VK kwam thuis wel langs in de kraamtijd, ze hebben 2 keer een controle gedaan. En we hebben toen afgesproken dat ik na die laatste afspraak bij de gyn even zou bellen. Dat was dus in de 7e week ergens.

De bevalling kon ik ook niet echt doorspreken met de VK, maar wel de kraamtijd, en dingen waar ik bij een 2e op moet letten.

11. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    ook hier bij de volgende een ziekenhuis bevalling mag niet thuis bevallen een vacuum en knip gehad maar hoefde niet bij de gyn op nacontrole..

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben niet op nacontrole geweest bij de vk en heb er achteraf erg veel spijt van dat ik het niet heb gedaan.
    het is idd niet verplicht en omdat ik (dacht) dat alles goed ging vond ik het een beetje tijdverspilling.
    bij een eventuele volgende ga ik zeker wel.

liefs doris

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Bij mij ging het zo:

VK: Hoi, hoe is het?

IK: goed, voel me prima

VK: nog ergens last van?

IK: nee, helemaal niets

VK: kan je goed naar de wc?

IK: ja, duurde even maar nu gaat het weer prima

VK: wil je dat ik kijk naar je hechting (1)?

IK: nee hoor, voel er niets van dus zal wel goed zijn

VK: heb je behoefte om over de bevalling te praten? Heb je het een plaatsje kunnen geven (geen trauma's etc)

IK: voel me echt prima en al heb ik geen referentiekader, ik vond het ene goeie bevalling.

VK: Ja, vond ik ook. Okay. Fijn dat het goed gaat. Tot ziens

IK: doeg!

PS: zeer voorspoedige bevalling met maar 1 hechting. Enne.. we hebben natuurlijk nog wel uitgebreid over mijn lieve mannetje zitten kletsen (die in de maxi lag te tukken!)

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik heb vorige week mijn nacontrole gehad.
    Erg fijn vond ik, had het gevoel dat het daarna een beetje afgeloten was.
    Ik ben van binnen ingescheurd 2x en ik voelde nog hechtingen zitten. Heb dus gevraagd of ze daar naar wilde kijken.
    Anders had ze ook alleen de bloeddruk enz gedaan.
    Ik vind het ook wel fijn om te weten dat het daar beneden weer allemaal goed zit.

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik kreeg wel inwendig onderzoek maar had een totaal reptuur en veel inwendige hechtingen!

16. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik ben deze week ook geweest en de vk heeft bij mij alleen even aan mijn buik gevoeld of mijn baarmoeder weer netjes gekrompen was en verder heeft ze mijn meisje nog een keer bewonderd die vrolijk aan het rond kijken was. Verder heeft ze nog een paar controle vraagjes gesteld en mijn bloeddruk gemeten.

17. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Hier moest wel even naar de hechtingen gekeken worden ivm met de flinke knip, verder bloeddruk meten en gezellig gekletst.

Deel Deze Pagina