Zindelijkheidstraining starten of niet? 2jr, 2mnd, 2 plasjes op verzoek in po vandaag

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Boordevol, May 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Titel zegt het al een beetje. Zoontje is 2 jaar en 2 maanden. Had ivm steeds terugkerende rode liezen en billen de po gehaald. Hij weigerde er 2 weken lang op te zitten. Dus had m weggedaan. Gisteren pakte ik de po en wilde hij wel zitten maar deed niets. Vandaag vroeg ik hem of hij erop wilde zitten en plassen. En zo waar, hij deed een plasje. Helemaal blij natuurlijk. Een kleine twee uur later vroeg ik hem weer of hij wilde zitten op de po . Dit deed hij en weer plaste hij.

Maar nu. Mijn oudste ben ik pas met 3.5 begonnen ivm wat gezondheidsproblemen dus die kon goed praten enzo. Daarnaast bleef ik die week zoveel mogelijk thuis maar nu moet de jongste elke keer mee met brengen en halen van de oudste van school.

Wat kan ik nu het beste doen? Doorzetten? En dus steeds zelf vragen om op de po te gaan? En om de hoeveel tijd dan? Of zijn dit gewoon gelukstreffers?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Nou, hij drinkt net zo twee glazen leeg en ik vraag hem wil je plassen. Hij zegt ja. Ik pak de po en hij doet zo zijn derde plasje van vandaag :d

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, dat lijkt me duidelijk. Ik zou het gewoon maar eens gaan proberen. Je merkt vanzelf of hij echt zindelijk wordt. Succes!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Gewoon proberen. Hier op een zondags mee begonnen en ze moest maandag naar het kdv( en woensdag en vrijdag) het is prima gegaan. Je moet alleen even ontdekken of ie t op kan houden.

misschien tijdens t halen/brengen een luierbroekje aan en thuis direct uit. Zou in t begin zeker wel om 30/60 min laten plassen

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker nee door. Na dit tooic had ie nog drie grote plasjes gedaan op de po. Hij drinkt ook veel en lke keer als ik het vroeg ging hij netjes en plaste ook veel. En een keer ging hij uit zichzelf en was het een klein plasje. Ben zo trots op hem.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Snap ik !! Scheelt veel luiers straks.

hier nu 3 mnd overdag uit de luiers, zo heerlijk als ze er jong uit zijn.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Wat goed van je dametje. Knap hoor. Vanmorgen luier uit gedaan en kort erna op mijn verzoek op de po gaan zitten en geplast. klein uurtje erna weer. Toen naar buiten geweest om zijn broer naar school te brengen. Thuis weer op de po gezet maar er kwam niks. Net gevraagd of hij wilde en ja hoor, weer een plasje in de po.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Kan iemand me verder helpen?

Sinds die dag gaan alle plasjes op de po. Soms uit zichzelf en soms gaat ie op mijn verzoek en komt er ook altijd een plasje. Maar als we weggaan doe ik wel een luier om. Moet ik nu als we op visite gaan de po meenemen? Heb hem nog niet op de wc gezet dus weet niet of het dan ook goed gaat en of hij wel wil. En naar buiten ook luier uit? Maar hoe kan hij mij vertellen dat ie moet plassen? Hij kan het wel aangeven maar nog niet echt goed praten en doet het dus voornamelijk op mijn verzoek. Weet ff niet hoe verder.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Oh ja, hij doet in de luier buiten dus ook gewoon plasjes en geeft dan ook niet aan dat ie moet plassen ofzo.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hoe ik t gedaan heb is eerst nog luier aan met buiten gaan en slapen. Toen ik merkte dat ze het echt op kon houden heb ik dr luier overdag helemaal afgelaten. Voor ik weg ga laat ik haar niet te veel drinken (ik neem wel mee) en laat haar plassen.

op visite ga ik samen met haar op de wc zitten. De grote wc vind ze nog eng en verkleiner ook. Dus ik ga achter haar zitten. Zo ook op openbare toiletten.

11. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Tja, als het zo goed gaat, maar hij doet wel plasjes in de luier zonder te zeggen, dan zou ik z.s.m. de wc introduceren (evt met verkleiner). Als dat goed gaat, dan zou ik de luier helemaal aflaten en evt een verkleiner meenemen als je op visite gaat. Al hebben wij dat laatste nooit gedaan, ze hebben snel in de gaten hoe ze moeten steunen.
    Nu soms luier af en soms om kan erg verwarrend zijn voor ze.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Voor dit soort gevallen zijn luierbroekjes ideaal.

Leuk he als ze al zindelijk zijn( bijna.) Zou eerder een krukje mee nemen om hem te leren staan plassen bij anderen ideaal met jongetjes. En met poepen op de wc zetten als hij dat wil. Verkleiners mee slepen is zo omslachtig.
    Andere mensen hebben vaak wel een pan of zo waar een kind op kan staan of een ikea krukje.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Onwijs leuk ja. Vooral omdat ik bij de oudste lang moest wachten voor we konden beginnen en nu gaat het bijna automatisch. Staand plassen doen we maar nog even niet introduceren hihi. STraks zit alles onder. Oudste plast gelukkig ook altijd zittend tenzij hij uit hoge nood moet wildplassen haha.

Ik heb wel de wc verkleiner erbij gepakt. Op de wc zitten vind hij eng. Net even geprobeerd op de wc verkleiner en dat durfde hij.

Hoe vandaag ging: de eerste twee ongelukje sinds eergisteren. Maar had het gevoel dat hij het expres deed gezien hoe hij erbij keek en stond te glunderen haha. Want daarna ging hij twee keer terwijl hij intensief aan het spelen was ineens opspringen en rennen naar de po. Eerste keer dat hij dat deed had hij er een grote boodschap op gedaan. De tweede keer een plasje. Maar uit zichzelf dus en ook nog eens terwijl hij druk emt spelen was.

Ik ga zo de po wegleggen en heb hem al gezegd als ie moet plassen we nu naar de po (is wc verkleiner) van de wc gaan.

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Sinds gisteren laat ik de luier uit overdag. Dat ging prima. Maar dan doe ik het wel zo dat overal waar ik aan kom hem eerst op de wc zet. Is dat goed zo? Enige ongelukjes die hij heeft is als hij moet poepen. Dan gaat hij ipv op de po of wc rennen en doet het zo in zijn broek. Daarop moet ik dus beter inspelen. Als ik zie dat hij moet hem gelijk op de wc zetten. Andere plasjes doet hij uit zichzelf op de wc of po maar hij geeft het niet bij mij aan. Hij rent gewoon naar de po en gaat zitten.

Nu zijn de afgelopen twee nachten zijn luiers droog gebleven. Moet ik toch nog 's nachts een luier omdoen? Of kan ik nu gelijk die van de nacht ook uitlaten? De luier is echt helemaal droog en als ik hem af doe, zet ik hem op de po en dan doet hij een groot plasje.

Share This Page