Opeens moeilijk slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo dames,

Onze meid van bijna 3 maakt er de laatste tijd een potje van met naar bed gaan.
    Ze gaat om 19u naar boven, tanden poetsen, heel bedritueel en nog een verhaaltje. Daarna kus en knuffel, muziekje even aan, nachtlampje en daarna gaan we weg. Binnen no. time is ze weer uit bed, rent naar de deur en gaat voor de deur op de grond liggen en begint ze te huilen.. We geven niet gelijk toe, maar gaan na een tijdje wel kijken, zeggen dat ze in bed moet liggen, kus en knuffel.. Vervolgens begint heel het riedeltje weer opnieuw. We gaan altijd twee keer kijken totaal, maar daarna zoekt ze het maar uit.. Uiteindelijk valt ze dan voor haar deur op de grond in slaap. Als we zeker weten dat ze slaapt gaan we naar boven en leggen we haar in bed.. Ze word dan wel wakker, want we komen anders haar kamer niet in, omdat ze voor de deur ligt :) Dan gaat ze wel zonder mopperen naar bed en slaapt verder. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel goed en word ze s nachts niet meer wakker...
    Echter s ochtends is ze er ook erg vroeg bij. Even voor 6u word ze wakker, rent gelijk weer naar de deur en gaat voor de deur liggen huilen en te roepen dat ze wakker is... We proberen er niet gelijk aan toe te geven, maar ik wil niet dat ze de jongste wakker maakt.. Spelen in haar kamer wil ze ook niet, ze wil gelijk naar beneden... Op zich niet erg, maar ik merk gewoon aan haar dat ze te weinig heeft geslapen.. Ze is de hele ochtend niet te genieten, hangerig en moe, maar ze wil niet meer slapen.. Tussen de middag slaapt ze nog wel zo'n twee uur, omdat ze doodop is..

Iemand herkenning/ervaringen/tips?

Misschien het middagslaapje schrappen?

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik zou het middagslaapje flink inkorten. Waarschijnlijk is ze niet moe genoeg.
    Onze dochter slaapt al heel lang niet meer overdag, mocht het toch een keer gebeuren, ook al is het maar een half uurtje, is het 's avonds ellende en is ze 's ochtends ook vroeg wakker.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk ook middag slaapje.

En de warmte speelt ook een rol je kunt ook het slaapje houden en haar een uurtje later naar bed doen?

Hier gaat dochter de laatste twee weken ook later door omdat het zo warm in de slaapkamer is dus rond 9 uur gaat ze nu ja is laat voor een 4 jarig maar ik heb er ook niks aan als ze door de warmte niet kan slapen ze slaapt wel wat langer s morgen,s nu is wakker rond 9 uur dat is wel een plus punt vind ik voor nu.

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Haal gewoon eens heel abrupt het middagslaapje weg en kijk wat er gebeurd!

Deel Deze Pagina