Zonder partner/kinderen op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vlinderbloem, 25 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zonder partner op vakantie?

1. Ja, leuk!

116 stem(men)
    67,1%
  2. Nee, alleen met mijn partner.

57 stem(men)
    32,9%
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Je zou het haast denken hè? Maar nee hoor. :roflmao:
    Het was een dieren forum. (Ik heet daar hetzelfde dus ik zeg ff niet welke. :p)

Salentein vindt dit leuk.
  2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dank voor alle lieve en leuke reacties tot nu toe.
    Gek hè, dat je dan toch even onzeker kunt worden door een paar negatieve reacties.:oops:
    Maargoed, ik ga gewoon lekker genieten straks! :thumup:

Zoe123, Amberxx en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Nou sorry, maar dat laatste vind ik best ver gaan dat je dat zegt. Waarom zou je niet aan kinderen mogen beginnen als je ze eens per week een nacht/dag wegbrengt? Als iedereen het daarmee eens is zie ik het probleem niet echt. Je hoeft toch niet 24/7 papa en mama te zijn?
    Toen wij alleen nog onze dochter hadden sliep ze standaard op maandag bij m’n ouders. Dat was handiger qua werk van ons beiden. Maar ookal zou je niet werken; juist dan kan je het toch ook nodig hebben? Nu, met twee kinderen, past mijn moeder bij ons op op dinsdag. Ten eerste omdat dat handiger is voor haar en ten tweede omdat mijn vader plotseling is overleden en ze het niet meer met z’n tweeën kunnen doen.
    Dat neemt niet weg dat ik onze kinderen nog steeds vaak naar m’n moeder en zus breng hoor om te logeren. Ik heb gewoon ook nog vaak de behoefte om samen met mijn man te zijn; weekendje weg of bioscoopje. En tuurlijk mis ik m’n kinderen als ik ze een paar dagen niet zie of knuffel, maar moeder zijn betekent voor mij niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week bij ze zijn. Neem ook vaak een dagje vrij en breng de kinderen naar het kdv. Heerlijk!
    Begrijp me goed; het is geen aanval op je, maar ik trok mijn wenkbrauwen even op over je zin: ‘begin dan niet aan kinderen.’
    Ik ben een betere moeder voor mijn kinderen als ik niet voortdurend op hun lip zit. Gelukkig mijn vrienden en vriendinnen en man ook, wat onze dagen zonder kinderen OOK superleuk maakt; net zo leuk als MET hen, maar anders. Het één sluit het ander niet uit hoor.

Sylva, Paardenbloem, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.710
    27.351
    113
    Vrouw
    Mijn man gaat eens in de zoveel tijd oo vakantie met collega's. Alleen heren. Niu hartstikke leuk! Geen gezeur van vrouwen haha

Lijkt mij ook heerlijk om met een vriendin of mijn moeder of zus op vakantie te gaan.

Vlinderbloem en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Ja. Ik ga al 14 jaar met mijn moeder alleen een weekje naar Gran Canaria. De laatste 2 keer met onze kinderen erbij dan om de traditie voort te zetten en omdat ik het supercool vind daar met hen te zijn en ze alles te laten zien van mama en mij.
    Vindt iedereen leuk!

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zonder kinderen? Nee, nooit.

Ik ga elk jaar een paar dagen met mijn moeder weg.
    Daar zijn we mee begonnen toen ik zwanger was van de oudste.
    En nu gaan ze alle 2 gezellig ieder jaar mee.
    Partner werkt die dagen en merkt er niks van.
    Hij is toch niet thuis.

7. roever

roever Niet meer actief

Je hebt gelijk...
    Maar er zit nog n heel verhaal achter.. (te lang ;) )
    Maar als het desbetreffende kindje al mama tegen oma zegt, bewust, en kindje meer om oma geeft, de moeder als ze thuiskomt eerst buiten gaat zitten bijkomen van werk i.p.v. aandacht kindje gaat er toch iets niet helemaal goed lijkt me.... vandaar de opmerking dat hun beter niet aan kinderen hadden kunnen beginnen.
    Ik durf nu wel op een briefje te geven dat kindje iets van hechtingsproblemen heeft/krijgtnin de toekomst oid.
    En DAT vind ik nou erg sneu..... :(

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Een echte vakantie zou ik niet doen, dat vind ik toch wel echt een gezinsdingetje, maar een nachtje of weekendje wel.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Lijkt me heerlijk!
    Ik heb geen partner meer dus ga al een paar jaar alleen met mijn kindjes op vakantie.
    Merk dat ik de laatste tijd echt behoefte heb aan een weekje helemaal niets.
    Bijvoorbeeld een week AI. Desnoods in mijn eentje, want ik merk dat het lastig is om daarin mijn vriendenkring iemand voor te porren. Ik kan het nu niet betalen, maar wellicht volgend jaar.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Dat klinkt echt zalig!

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Dat is een ander verhaal ja! Ik bedoelde het niet fel hoor: ging een beetje uit van m’n eigen situatie.

12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja gek toch! Denk dat het is omdat ik vrouwen vaak al een zwaardere taak vind hebben dan mannen en het hun meer gun ofzo. Mijn eigen man niet hoor, zou graag willen dat hij eens weggaat!

Maar bij mannen die de hele week in hun leaseauto door het land crossen en dan ook nog weekenden weg zijn.. vind ik dan zielig voor de vrouw!
    Maar ik ben een niet ‘tegen’ hoor :)

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Dat doe ik ook nog hoor. Weekendje alleen weg is een extraatje, net als dat mijn man 1x per jaar met vrienden een weekend naar het buitenland gaat. En ik kan het echt aanraden! Heerlijk om eens niet op de klok te hoeven kijken naar school-, bed-, eet- en sporttijden en alle andere zaken. En dus even met niemand rekening te hoeven houden.

Zonnestralen, rijo en Salentein vinden dit leuk.
  14. roever

roever Niet meer actief

Haha dat snap ik..
    Ik ook niet perse... maar hoor en zie veel van die verhalen die ik schreef om me heen, en dan word ik automatisch wel een beetje fel haha oops
    Maar dan naar die mensen natuurlijk! ;)

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb nee gestemd. Al zou ik het van de ene kant wel willen, toch zou het niet goed voelen om dat geld dan alleen aan mezelf uit te geven. Dan liever een weekendje weg met het gezin.

Dagjes en een nachtje weg met vriendinnen of vereniging doe ik dan wel weer regelmatig.

Maar hey, misschien als we geld "over" hadden dat ik het wel deed.. of als de kids ouder zijn.. ik zeg geen nooit...

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.807
    7.405
    113
    Mijn ene weekend weg per jaar zonder man en kinderen, met vriendinnen, is heilig voor me. We zijn van plan een keer een week te gaan. Maar dat zeker niet jaarlijks. Mijn man heeft amper vakantie in het jaar, dus als hij dan eens vrij heeft vind ik het heerlijk om met zijn vijven te zijn. En zelf op vakantie gaan als hij moet werken is onmogelijk, ik kan geen oppas regelen voor zeker 5 dagen voor straks 4 kinderen. In geval van nood heus wel, maar voor een vakantie ga ik dat echt niet doen.
    Dus eenmalig geen enkel probleem, jaarlijks wil ik niet, omdat ik die enkele vakantie die mijn man heeft met elkaar wil zijn.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ha, egoïstisch?? Why???
    Ik ben gelukkig getrouwd en heb kinderen maar ga elk jaar minstens 1 keer, vaak wel vaker zonder man en kinderen ff weg. Soms een week, soms 1 nachtje en soms iets er tussen in. Soms neem ik trouwens ook 1 of meerdere kinderen mee en laat ik manlief dan thuis. Of nou ja, thuis?
    Hij doet dan ook vaak iets leuks met familie of vrienden.

Ik vind het altijd zo ontzettend triest om te horen als vrouwen (of mannen) zichzelf niets meer gunnen omdat ze moeder of vader zijn of omdat ze getrouwd zijn. Naast die rol ben je ook nog een persoon!

Iertje81, Beaujuulais en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Helemaal mee eens. :thumup:

maartje84 vindt dit leuk.
  19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En nog als toevoeging: als je denkt dat je niet een nachtje zonder je kind kunt... Dan zou ik juist eens gaan oefenen met twee dagen sauna met hotelovernachting, of een ander vakantie uitje bedenken. Ik geef mijn kinderen mee dat ik onwijs graag met hen samen ben maar dat het ook onwijs belangrijk is om soms even tijd voor jezelf vrij te maken, dat je dat ook als persoon waard bent.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ik vind het helemaal niet raar, heb zelf last van heimwee en wil niet zonder de kindjes, maar als je dat niet erg vindt, waarom dan niet.

Deel Deze Pagina