Laat het over je heen komen! Zou zosnel niet naar middeltjes grijpen om rustig te worden. Ik dacht: Als andere vrouwen het kunnen, kan ik het toch ook? Als het zover is, ga je gewoon mee.. is er geen gedachte meer om een middeltje te gebruiken.. Succes!
Meid, laat het allemaal gewoon over je heen komen. Tuurlijk is de gedachte dat je gaat bevallen spannend en mss ook wel eng, maar als het eenmaal zover is dan gaat het echt "vanzelf" .
ik ben ook best bang hoor, volgens mij iedereen wel! Maar weet niet wat ik kan verwachten dus laat t over mij heen komen.Het is al een hele geruststelling dat mijn man er bij zal zijn en dat de verloskundige het al honderden keren heeft gedaan
Niet allemaal hoor... Ik ben dus totaal niet bang ik kijk er zelfs naar uit miss heel raar weet ook niet wat het is maar heb er zo'n zin in ik wil gewoon weten hoe het allemaal gaat en ik weet ook wel dat het pijn gaat doen enzo maar toch ik kan niet wachten
weet niet veel van druppeltjes ofzo, maar als je nerveus bent zou ik kijken of je een consult kan aanvragen bij een homeopatisch huisarts of bij een antroposoof. er zijn wel druppels ofzo die je gewoon kan nemen, die absoluut geen kwaad kunnen... neem jezelf hierin gewoon serieus, want het is belangrijk dat je je ontspannen en veilig voelt tijdens de bevalling. als druppeltjes je daarbij kunnen helpen moet je dat gewoon doen. volg je eigen gevoel hierin! succes, lidwina
Ik wil niet vervelend doen maar ik denk dat dat allemaal niet echt zin heeft , ik was ook heel bang voor de bevalling en het ik heb zelfs serieus geinformeerd of ik geen keizersnee kon krijgen , zo bang was ik .... maar op het moment zelf vergeet je alles om je heen en onderga je het gewoon ... je weet dat je moet en je kan niet meer terug , en bij mij viel het allemaal heel erg mee achteraf gezien ... succes ermee
ik denk dat het wel degelijk zin kan hebben. angst kan je enorm verlammen, ik weet hoe het uiteindelijk kan lopen, en ik denk dat je alles moet doen wat in je macht ligt om te zorgen dat je je veilig voelt tijdens de bevalling. je kan idd niet meer terug, maar dat hoeft niet te betekenen dat je dan vanzelf met de stroom meedrijft. ik besef dat er maar heel weinig mensen zijn bij wie het niet goed gaat tijdens de bevalling vanwege angst en paniek, maar ze zijn er wel degelijk. daarom denk ik echt dat je het serieus moet nemen, en moet kijken wat kan helpen om rustig je bevalling in te gaan. dat is voor iedereen anders. dat hangt ook af van waar je bang voor bent... groetjes, lidwina
Angst kan je idd verlammen, maar tijdens een bevalling....Volgens mij is het allemaal prima geregeld door de natuur hoor. Persoonlijk heb ik een vrij zware bevalling gehad (volgens mijn vk en kraamhulp) en had ik 'genoeg' hechtingen en een weeënstorm op het eind. Toch heb ik het helemaal niet als iets negatiefs ervaren. Tuurlijk, het is pijnlijk, dat zal niemand ontkennen. Maar op de een of andere manier kun je die dan doorstaan. Ik weet niet wat er met je gebeurt, maar dat er iets gebeurt waardoor je het aankan is mij wel duidelijk geworden. Geen zorgen dus hoor, heel veel succes!
Ik denk dat je zulke oordelen niet kunt maken over anderen. Als het voor jou (lees: de posters bij wie het achteraf allemaal meeviel) goed is afgelopen betekent dat nog niet dat het bij anderen óók zo verloopt! Iedereen is anders, en ik heb vaak genoeg gehoord dat vrouwen best in paniek kunnen raken tijdens de bevalling. Corina, heb je hierover al gepraat met je VK of gynaecoloog? Zij hebben misschien wel tips of een eventuele oplossing (qua pijnbestrijding bv) mocht je daadwerkelijk in paniek raken.
Volgens mij geven ze ook pijnbestrijding als je in paniek raakt , tenminste dat was bij mij zo ik kon niet meer fantsoenlijk adem halen en raakte ook behoorlijk in paniek en toen hebben ze gelijk een ruggeprik gezet , anders lukt het toch helemaal niet meer .... maar wat ik bedoelde te zeggen is dat als je eenmaal bezig bent je nog weinig hebt aan druppeltjes misschien dat ik het verkeerd zie
Volgens mij als je tegen het einde van je zwangerschap loopt ben je er van zelf aan toe....en tot die tijd je gewoon niet bezig houden met bevallingshorror verhalen. Persoonlijk vond ik het fijn om mn pufjes van te voren nog even te oefenen en vond de aanwezigheid van mn man erg geruststellend en vertrouw op je verloskundige die sleept je er wel door heen hoor...wat volgens mij het beangstigende van bevallen is dat je geen controlle over je zelf hebt het gebeurd je..en dan kan je bang worden maar je kan ook vertrouwen op je lichaam dan heb je het een stuk makkelijker. succes
Je kunt resque remedy van bach bloesem innemen op het moment je heel erg angstig wordt. Dat neemt direct de angst en hevige nerveusiteit bij je weg. Het is geheel plantaardig. Te verkrijgen bij de betere drogisterijen, voor zover ik weet super onschuldig, maar ik zou wel even voor de zekerheid navragen of dit niet schadelijk is voor je kindje. Ik wens je veel succes en sterkte bij de bevalling. Junya
Je moet echt niet bang zijn, makkelijk gezegd he.. Sommigen hadden mij bang gemaakt en ik verwachte heeeeeel wat! Toen ik bezig was zei ik tegen de vlos, is dit het? Of word het zo nog erger? haha Luister goed naar je vlos en rustig blijven, dan komt het allemaal goed! Alvast veel succes met de bevalling!
Tijdens mijn zwangerschap was ik absoluut niet bang voor de bevalling.. Ik vond het wel heel spannend en toen ik op het eind liep wou ik juist heel graag bevallen, omdat ik het zat was... Vaak word je bang van verhalen van andere mensen, maar elke bevalling is anders en uniek en je moet het gewoon over je heen laten komen.. Het is voor mij achteraf iets heel moois....
ik was vante voren niet bang, en tijdens de bevalling doodsbang en in paniek. ik had een weeënstorm, maar wist niet wat dat was, en er was niemand om me uit te leggen dat het nu sneller ging en het niet erger zou worden dan dat etc.... Bereid je goed voor. Ja je lichaam kan het wel aan, maar je kan ook doodsbang zijn en dat is een hele nare ervaring. succes Marieke ps ik ben weer zwanger, dus ondanks alles durf ik nog een keer.
ik denk dat het een kwestie is van verstand op 0 en gaan... kortom eraan toegeven dat werkt met alle enge of hevige dingen dus dat word mijn aanpak Ik zie helemaal niet ertegen, NOG NIET in elk geval... maar ben normaal al geen angsthaas, nooit bang voor een dokter of behandeling geweest, nerveus; ja tuurlijk maar je moet het toch ondergaan dus dan maar verstand op 0...