Zonder puckababy een ramp....!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mommy83, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Onze Sophie was al zeker 6 maanden toen het afbouwen lukte....ik had de pacco doek en zonder ging dus echt niet! Heb cold turkey afgebouwd en ging gelijk goed :) hier ook een speen trouwens ;)

2. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @Mommy83, grappig ja!!

Nog even over de mouwen naar binnen want zoals ik het begrijp zitten ze dan niet met de armen in de mouwen maar met de armen in het liggedeelte, en de mouwen liggen daar dan los in?

Ik dacht dat het grootste probleem met de puckababy was dat als ze gaan draaien ze zich dan niet met de armpjes omhoog kunnen drukken maar dan heb je toch hetzelfde probleem als je de mouwen van de slaapzak naar binnen doet?

Of snap ik het nu helemaal verkeerd?

Ga iig de sokjes aan de handen ook proberen, thanks!

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier is zelfs de puckababy nog een ramp. We bakeren ons zoontje vanaf 2 weken in, dit gaat prima. Hij slaapt dan goed.
    Met de puckababy zit ie een stuk losser en wrijft ie de hele tijd met zijn handjes tegen zijn gezichtje, speen eruit gillen...
    Hij is nu 5 maanden en we moeten het nu echt af gaan bouwen, overdag gaat hij nu in de puckababy en snachts nog in de doeken, kijken of dat beter werkt.

4. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk

5. Hester

Hester Niet meer actief

6. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @andreams: Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik snap 'm nu helemaal! Je hebt me ook wel een beetje gerustgesteld, ik ga 't zeker proberen!

@hester: Ik had je topic al gezien! Jij gaat ze aan schaffen? Ben heel benieuwd of het werkt...Laat je het nog even weten, ik hoop dat je ook snel 'puckababyvrij' bent, haha (en een tevreden slapende baby natuurlijk!). Mijn oudste heeft trouwens ook een spreidbroek gehad...

7. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Oke, inderdaad gewoon rustig blijven, het komt vast wel goed! Ik had trouwens de sokjes over de handjes en ook over de mouwen van de slaapzak. Helemaal afgesloten dus. Heel veel succes en ik ben benieuwd!

8. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk!
    Ik heb even terug gelezen en dit was geen juiste tip voor dit topic
    Het zou een tussen oplossing kunnen als je inbakerd met pacco doeken maar dat was de vraag niet.
    Mijn excuses :)

9. Hester

Hester Niet meer actief

Ja ik zal het laten weten als we ze hebben geprobeerd! :)

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hier zijn we ook bezig met afbouwen. Maura is morgen 9 maanden. Ze heeft zich altijd goed kunnen bewegen en zichzelf op kunnen drukken als ze op haar buik lag, dus hier geen angst.
    We leggen haar nu alleen nog overdag in de slaapzak. Het duurt vaak wel een tijdje (zomaar een half uur) voordat ze in slaap valt. Soms is het nodig om haar speentje nogmaals aan te bieden. Het gaat wel steeds beter, maar slaapt over het algemeen korter.
    Als ze overdag goed gewend is, dan zullen we het ook 's nachts proberen. Maar het zou wel lekker zijn als ze puckababy-af is, hoewel we er enorm profijt van hebben gehad met haar reflux en onrust!

11. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @Hester en Mommy83

Vanochtend fysio over de vloer voor de kleine man op aanraden van CB. In het kader van baat het niet dan schaadt het niet maar gedaan, lopen ook al bij ka maar ja, wordt toch vergoed dus we dachten we kijken wel ff.

Ik hele verhaal uitgelegd van speentje dat eruit valt 's nachts en dat we dan elke 45 min weer die speen terug moeten doen zegt ken je de Wings? Haha...echt grappig...zei had er vanuit Australie (waar het vandaag komt) erg goede verhalen van gehoord en had 2 kindjes in de praktijk waar het ook goed bij werkte...
    Ga hem dus maar meteen bestellen ook!! You never know!

12. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Das wel heel toevallig! Ik had er zelf echt nog nooit van gehoord... Ben echt benieuwd!

13. Hester

Hester Niet meer actief

Wat grappig en wat goed om te horen! Tot voor kort had ik er ook niet van gehoord.

Ben benieuwd hoe het jullie bevalt.
    Zelf wacht ik nog heel even, want hij past nu nog (net) in zijn puckababy en kan absoluut niet draaien met spreidbroek dus we kunnen heel even wachten.

Ben benieuwd naar jouw ervaring! Succes

14. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hi,
    weer even deze omhoog gehaald...
    Gebruiken de wings nu 2 dagen maar zien niet veel verbetering, het gaat eerder slechter 's nachts...zuchtttt

Die gaten waar de spenen in kunnen werken op zich wel maar als hij wakker wordt liggen ze alweer in bed, dus weet niet of hij uberhaupt geprobeerd heeft ze te pakken.
    Hij werd de afgelopen 2 nachten al om 2.15 wakker! Pfff, laatste nachten waren rond 5u met de puckababy dus ik weet het ook ff niet...

Hij ligt natuurlijk wel 'geforceerd' met zn armen omhoog, misschien vind ie dat niks? en slaat toch de hele tijd de speen weer uit zn mond met die vleugels. Heb ook het idd dat als hij wakker wordt in de pb hij een beetje moppert maar niet direct huilt, nu was het echt direct huilen als de speen uit zn mond viel...

Lastig, lastig, doorzetten of weer stoppen? Hij draait ook sinds vrijdag, goede timing, nog niet in bed en op zich kan hij zn hoofd wel goed omhoog doen dus tja, laat je hem dan in de puckababy of niet...?

15. Hester

Hester Niet meer actief

Lastig meril!
    Je kunt eens proberen hoe hij op zijn buik rolt in de puckababy als hij wakker is? Eens zien hoe hij zich daarmee redt?
    Jammer dat de wings niet echt goed gaan, balen zeg.
    Slaapt hij overdag ook in de puckababy?
    Onze baby slaapt er namelijk alleen s nachts in en wanneer hij overdag slaapt - op het KDV in slaapzakje zonder mouwen - ligt hij met zijn armpjes altijd omhoog. Misschien slaapt de jouwe liever met de armen omlaag, dat kan ook met de wings toch? Misschien is dat een oplossing.
    Succes!

Wij proberen hem zo lang het nog past in de puckababy te doen (s nachts) en daarna als het nodig is de wings uitproberen. Dan zal ik laten weten of ik misschien nog andere gebruiksters heb.

16. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @Meril:Wat balen van die wings zeg! Had zo gehoopt dat dit een oplossing zou zijn!!
    Ik denk dat je voor nu misschien beter even kunt stoppen, en inderdaad, zoals Hester zegt, eens kijken hoe hij op zijn buik ligt in de puckababy. Als hij zich goed kan redden is voor jou de nood niet zo hoog om direct te stoppen en kun je het nog even uitstellen. Misschien dat het over een weekje opeens wel lukt?
    Ik denk namelijk dat hij (zo is het tenminste bij die jongens van mij) nu door het slechter slapen steeds vermoeider wordt, en daardoor steeds moeilijker in slaap komt en meer met de armen gaat 'zwaaien' en zichzelf wakker houden. Dan is het stoppen met de puckababy veel lastiger...

Update van mij: Sinds gisteren ben ik begonnen met de slaapjes overdag zijn rechterarm eruit te laten en er een sok overheen te doen. Deze strak (!) onder de deken te stoppen, langs zijn lichaam. Ik moet zeggen: dit gaat tot nu toe goed! Heb zelfs zo net bij zijn slaapje zijn andere arm er ook uit gelaten, hier ook een sok overheen en ook strak ondergestopt. Ook dit ging goed (moest wel twee keer terug de speen erin stoppen, maar dat moest ik met de puckababy ook wel soms). Hij werd ook wakker met de armen nog onder de dekens....:)
    Tip voor het heel strak onderstoppen: Een opgerolde handdoek/hydrofiele luier tussen de ingestopte deken en de spijlen van het ledikant proppen (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen...?) Zo gaat de deken niet zo makkelijk los, en blijven de armen beter langs het lichaam liggen...

Succes allemaal met jullie kids, en ik hou jullie ook op de hoogte!
    Groetjes van een moeder die ondertussen superslank wordt van het 20.000 keer op en neer lopen voor die r*tspeen, haha!:D

ps: Andreams, bedankt voor de tip van de sokken (het ziet er niet uit, maar werkt tot nu toe super!)

17. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Fijn dat het zo goed werkt!

18. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Als hij dat goed kan, zou ik hem er gewoon in laten. Heb ik hier ook gedaan ;)

19. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 6 maanden begonnen met afbouwen (hij rolde nog niet) het heeft een maand geduurd!!
    We hebben de puckabag aangeschaft, maar dat was niet meer dan een slaapzak met lange mouwen.
    Wij hebben uiteindelijk afgebouwd met de ritsen van de pucka-mini.
    Steeds 1 arm er uit. Eerst geoefend met links, want die leek rustiger.
    Na een week ging de linker arm er weer in en gingen we oefenen met rechts.
    En toen nog twee weken om en om.
    Hij sliep ook met een speen en dat was een drama, telkens er uit slaan!! Hier moet je echt even doorheen!
    En na heel veel volhouden, was hij net twee dagen voordat hij voor het eerst ging omrollen van zijn geliefde puckababy af.

20. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier pas sinds 2 weken uit de Puckababy.. Ze rolde al een hele tijd, maar met 'n Aerosleep en dat zij haar hoofd goed omhoog kan houden vond ik het wel oké.. Hoewel ik natuurlijk ook wel wist dat we moesten afbouwen!
    Ik heb bij de Hema zo'n flanellen winterslaapzak gekocht, de mouwen zijn iets te lang en het is best een stugge stof.
    Ze slaapt gewoon!! Zonder moeite of iets..
    Terwijl wij van de zomer ook aan het klungelen/oefenen zijn geweest met 1 arm eruit etc. dit werkte bij haar niet echt..
    Ze maait nu nog wel eens haar speen eruit met haar mouw/arm, maar slaapt heerlijk!

Deel Deze Pagina