Prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door KlGekko, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hi ladies,

Eind februari heb ik mijn laatste prik gehad, en ben tot nu toe
    Nog niet ongesteld geworden.
    I kword echt gek.van de onzekerheid.
    Van de week had ik voor het eerst onwijs veel buikpijn, rugpijn
    En een opgeblazen gevoel.

zijn er hier dames die ook aan de prikpil hebben gezeten, en
    Nu proberen zwanger te worden??

Hoe lang moet nog wachten op mijn menstruatie????

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er is hier nog ergens een topic over de prikpil. En de tijden varieren nogal.. Geloof van een maand, tot echt maanden/jaren. Dus geen garanties over wanneer je cyclus weer op gang komt.

Ik heb de prikpil zelf 6 maand gebruikt (2x), en daarna heeft het 9 maand geduurd voordat mijn ongi weer kwam..

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    4 maanden en toen opgewekt met primolut tegelijk zwanger;)

4. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hi toetie,

Bedankt voor je reactie.
    En hoe heb jij geteld? Vanaf het moment dat
    je de laatst prik hebt gehad, of zou moeten krijgen..

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb vanaf de laatste prik geteld 7 maanden niet gehad dus dan nog de werking 3 maanden en dan nog 4 maanden na dat de prikpil was uitgewerkt.
    maar moet heel eerlijk zeggen ik heb hem ook denk ik bijna 2 jaar gehad neem aan hoe langer je hem hebt hoe langer het duurt voor je cuclus weer op gang komt.
    ik heb hem nou weer maar wil toch over stappen op de gewone pil juist omdat de prikpil zo lange uitwerkings tijd heeft ben benieuwt hoelang het duurt.

6. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Ja ik had hem ook twee jaar.. Ik had het vanwege migraine.
    waar ik echt van baal is dat mijn huisarts doet alsof ik gek ben.
    Volgens hem is wat op internet staat pure onzin, en
    kan ik binnen twee maanden ongesteld worden...
    pffff

7. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Bij mij duurde met 100 dagen voordat ik ongesteld werd. ik had maar 1 keer de prikpil gehad. Mijn tweede cyclus duurde 70 dagen. Echt troep is het!

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Oeh mijn ha zei dat het makkelijk 1 tot 2 jaar kan duren voordat je uberhaupt zwanger wordt na de prikpil en dat het geen geschikt anticonceptiemiddel is als je snel aan kindjes wil beginnen.
    Ik hoop dat je snel ongesteld wordt en kan beginnen. Succes!

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    daarom stop ik ook maar en ga ik aan de gewonen pil maar was bang hem te vergeten maar leg hem wel voor de nutrilon;)
    spiraaltje wilde ik ook niet is ook voor langere termijn dus weet het anders ok niet.

10. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    ik word zo gek van deze onzekerheid...
    wil zo graag moeder worden.

11. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    En elke keer heb ik dus het gevoel dat ik ongesteld ben geworden,
    maar als ik ga kijken heb ik witte afscheiding..
    Zo irritant!!

12. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bale zeg je kan overleggen met de huisarts hoe en wat mischien weten hun iets...

13. Denise1992

15 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de prikpil 2 x gehad Juni 2010 en Oktober 2010 tot op heden geen menstruatie.

14. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik heb 2 jaar de prikpil gebruikt, ben er mee gestopt toen omdat ik alleen maar aankwam en dat bleek achteraf gewoon vocht te zijn.
    Ik ben ongeveer een jaar niet ongesteld geweest en overgegaan op de pil... nou, we zien allemaal waar dat toe geleid heeft ;) haha

15. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Klopt ook hoor, het kan 6 tot 18 maanden duren voordat je cyclus weer normaal is. Mijn schoonzusje is in november 2009 gestopt met de prikpil en in januari 2011 was ze zwanger, helaas is dit misgegaan..

Hoe lang je 'm hebt gebruikt maakt volgens mij niet veel uit, de prikpil maakt je eitje gewoon te klein om te bevruchten en het slijmvlies te dun om een eitje vast te houden.

Zoals iemand al zei, het is echt TROEP! Ik vind dat een HA altijd moet uitleggen wat de consequenties zijn als je de prikpil wilt gebruiken, maar dan doen er heel veel niet, schandalig eigenlijk.. ;)

Lieverd, je zal echt geduld moeten hebben ben ik bang.. Een vriendinnetje van mij (geen kinderwens) was 9 maanden na gebruik van de prikpil weer voor het eerst echt ongesteld.

Sterkte!

16. ik1988

ik1988 Lid

6 jun 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zelf heb de prikpil 7 jaar gebruikt.
    ik wil graag een mailtje dellen die ik gekregen en verstuurd naar
    dr.xxxxxx, gynaecoloog n.p.
    directeur xxxxx Nederland

hallo,

Ik had even een vraag over de prikpil. ik was al op internet gaan zoeken maar krijg verwarrende antwoorden. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

ik krijg nu ong 7 jaar de prikpil en ik ben 22 bijna 23.
    ik zou volgende week 18 mei de volgende moeten hebben maar ik en me vriend hebben besloten om er mee te stopen aangezien ik veel klachten had en voor ons 25e een kind willen of dat er een onderweg is. mijn vragen zijn dan ook.

- Hoe lang kan het nu echt duren voordat ik weer ongesteld wordt? (tijdens het gebruik nooit meer ongesteld geweest)
    - hoe lang duurt het voordat ik mijn volledige vruchtbaarheid terug heb?
    - kan het ook zo zijn dat ik nooit meer zwanger kan worden.
    - kan ik mijn ongesteldheid/hormoon huishouding helpen om weer normaal op gang te laten komen
    - zijn er factoren die het tegen kunnen houden

ik weet echt niet wat ik moet geloven op internet. ik lees dat mensen soms al na 3 maanden gelijk zwanger zijn en sommige zijn al jaren bezig. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn vragen goed te beantwoorden.

dit kreeg ik terug:

De prikpil geeft gedurende 13 weken in ieder geval bescherming tegen zwangerschap. Als dan niet meer een volgende prik gehaald wordt kan het zijn dat de vruchtbaarheid direct terugkomt, maar het kan ook een jaar of langer duren. Beide situaties zijn uitzonderingen. De regel is dat de eerste eisprong toch ca. 6 maanden na de laatste prik heeft plaatsgevonden.

Als de eisprong heeft plaatsgevonden krijg je -bij geen bevruchting- 2 weken later een menstruatie. Ofwel als je een bloeding gaat krijgen betekent dit vrijwel zeker dat je een eisprong hebt gehad.

Dat je de prikpil hebt gehad heeft geen enkele invloed op je vruchtbaarheid. Degenen, die al jaren bezig zijn om zwanger te worden zouden ook zolang bezig zijn geweest als ze niets zouden hebben gebruikt. Of je wel of niet zwanger kunt worden kun je niet voorspellen.

Als je nu stopt is er een kans dat je al op je 23ste moeder bent geworden. Vind je dat te vlug gaan neem dan nog een tijdje andere maatregelen, bijv. een condoom of een tijdje een gewone pil.

Met vriendelijke groet,

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :-D

17. En hoe is het bij jou gegaan? Al ongesteld geworden dan?

18. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik moest 9 mnden wachten totdat ik een ongi kreeg en nog eens 6 maand voordat ik een eisprong kreeg
    Dus ben 15 maanden onder de panne geweest...
    In totaal duurde het 3 jaar voor ik eindelijk zwanger raakte van mijn zoon...

19. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hallo dames.. Het hangt echt van je lichaam af. Ik ben nog naar de ha geweest om mijn Menstruatie op te wekken maar dat wilt ie niet. Hij zegt nog even afwachten. Dus als ik in november nog steeds niet ongi ben geworden mag ik terug gaan.

20. ik1988

ik1988 Lid

6 jun 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @knuffelkonijn: ik ben een maand na dat ik eigenlijk de prikpil moest hebben 1 dag bloeding gehad en maand later helemaal. dus het is deze maand even aankijken.

@ klgekko: dat wil idd de huisarts niet, als het na een jaar nog niets hebt dan wordt je doorverwezen naar de gyno.

maar zoals deze man ook zegt, het heeft niets met de prikpil te maken. iemand die geen prikpil zou gebruiken zou net zo lang bezig zijn. en zijn ook mensen die door de prikpil heen zwanger worden. ik ken iemand die door de pil zwanger is geworden en iemand die door de spriraal zwanger is geworden. dus zegt niets.

Deel Deze Pagina