Zonder slaapzakje gaan slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter lag in een luier in een dun slaapzakje. Zo'n slaapzakje van lakenstof, echt heel dun dus. Als ze geen slaapzak aan heeft, doet ze haar luier zelf uit... ;)

Zonder slaapzak en zonder deken/dekbed slapen is echt nog wel iets anders dan zonder slaapzak onder een dekbed/deken. Het is voor die kleintjes soms echt nog wel moeilijk om er goed onder te blijven liggen. En als ze eronder vandaan zijn, kunnen ze niet altijd weer netjes terug onder de deken komen. Ik zou dan ook weer gewoon een slaapzak aan doen zodra het koeler wordt, tenzij je toch al van plan was om een dekbedje aan te schaffen, omdat je denkt dat hij er aan toe is, of hij naar een ander bedje gaat.

Ze gaat hier pas onder een dekbed als ze naar een groter bed gaat. Dat staat voor eind najaar / begin winter op de planning. Zo lang ze nog in haar ledikantje ligt, laten we haar in een slaapzak. Hopelijk past ze zo lang nog in haar slaapzakjes, want ze is vrij lang voor haar leeftijd en zit al in de grootste maat slaapzak. (Problemen met uitdoen van slaapzak zijn hier opgelost door de slaapzak binnenstebuiten aan te doen, met de rits op de rug.)

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Helaas zoon kon niet slapen zonder slaapzak :( werd om 1:30 uur wakker en toen ik vroeg "wil je je slaapzakje aan vriend?" Kwam er een hele diepe opgeluchte zucht met het antwoord "Ja!"

Dus maar geen romper aan en met luier en slaapzakje (zomerslaapzak zonder mouw) in bed gelegd en tot half 10 door geslapen ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook in zomerslaapzakje, (dunne badstof) zonder romper. 't Is 30 graden op d'r kamer, maar zonder slaapzak is te vrij nog, en bovendien trekt ze dan d'r luier uit :(
    Hopen dat het gauw weer afkoelt.

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ze ligt nu alleen in een luier, wel met een luierbroekje erover anders ligt de luier naast het bed.
    Tot nu toe gaat het best goed zonder slaapzak, had ik niet verwacht.

Deel Deze Pagina