Drukke baby, wil veel maar kan nog niks , speeltips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bosi333, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Pffff Wat een drukke jongen hebben we.

Hij slaapt goed ( godzijdank) maar als hij wakker is is hij erg druk. Wil van alles. Al van 6 weken drukt hij zichzelf omhoog om te kunnen zitten.

Hij is nog maar 4,5 maand maar wil van alles. Maar zodra hij ligt om te spelen ( box of speelkleed) is dat maar 3 minuten leuk en dan wil hij weer iets anders. Vaak gaat hij dan schreeuwen. Dan maar weer even op schoot. Maar daar gaat hij draaien en graaien. Niet te houden.

Dan maar weer op de buik op schoot. Dat is 3 minuten leuk en daarna wil hij weer iets anders. Dan nog even de wipstoel en de Bumbostoel. En dan alles maar weer van voren af aan.

Heel druk graaien en ernstig kijken.

Soms wel vermoeiend.

Herkent iemand dit?

Iemand nog een tip voor een ander leuk spelletje?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Geen tips voor je, sorry. Maar ik lees mee want herken het.
    Ons ventje is ook zo druk! Op schoot ook wiebelen en omhoog willen zitten en als ik hem op zijn buik op mijn buik heb kruipbewegingen maken:( Maf kind;)
    Enige waar hij zich langer dan 5 minuten mee kan 'vermaken' is de schommelstoel.

3. adi

adi Niet meer actief

Heeft ie een babygym dat ie eronder lekker kan trappen en op die speeltjes slaan?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.992
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ons mannetje is ook net een rotisseriekippetje... elke 13,5 seconden draaien a.u.b. Hij is nu op schoot het rechtopzitten aan het ontdekken, dat is nog wel interessant. Alleen moet je hem wel steeds tegen houden, anders kukelt hij voorover. En naen tijdje wordt hij te moe om het vol te houden en dan wordt hij boos, want rechtop zitten lukt dan niet meer en liggen is maar saai.

Ik ga er maar een beetje in mee. Maar dat is makkelijk praten op dit moment (ben nog met verlof).

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben ook een drukke baby gehad. 3 minuten is overigens al best lang voor zo'n kleintje, dus wat dat betreft niet gek. Wij gingen veel wandelen, in de draagzak of in de wandelwagen.
    Verder is het heel moeilijk om ze bezig te houden. Je zou liedjes kunnen zingen, dansen (op de arm), kiekeboe spelletjes.
    Verder moeten ze ook nog leren om alleen te spelen, juist door de frustratie leren ze nieuwe dingen. Misschien schreeuwt hij wel omdat hij wel omrollen....

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja twee soorten babygym aanwezig. Eentje met kleed en bogen en eentje waarbij hij aan kan zitten.

Op ons bed vindt hij ook wel leuk heb ik net gezien. Misschien moeten we daar ook maar gaan spelen.

Rollen doet ij al van rug naar buik en weer terug. Dus dat is het niet.

En in een wandelwagen vindt hij ook weer even leuk maar al snel wil hij weer dingen doen. Hi hi.

Maar het is inderdaad zo dat hij ook zelf moet leren spelen. Soms laat ik hem ook wel even tegenstribbelen.

Maar ik zing natuurlijk, speel vliegtuigje, kiekeboe ( wat hij overigens minder lachen vindt dan mijn dochter)

Ik zal blij zijn dat hij straks zelf dingen kan. :D ( totdat alle kasten, deuren en tafels eraan gaan, ;))

7. fafje

fafje Niet meer actief

mss vind hij al die dingne niet meer uitdagend genoeg...dus mss een nieuw soort speeltje waar die dingen aan kan ontdekken...
    moet mss weer even geprikkeld worden met iets nieuws...mss helpt het om de speelmat/boog heel ergen ander sin de kamer te zetten of zn box ergens anders...zegmaar wat/denk even mee

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wel herkenbaar hoor....

Wat hier hielp/helpt:
    - niet al het speelgoed tegelijk aanbieden, maar een deel in de kast en dan om de week omwisselen, zo blijft het nieuw en spannend
    - verschillende speelplaatsen 'inrichten' en die ook elke dag afwisselen: box, speelkleed, babygym, wipstoeltje, het grote bed (hier favoriet :) )
    - als ze even niks meer wil: even samen liedjes zingen
    - cd met kinderliedjes opzetten is ook altijd interessant

Verder heb ik me toen ze wat ouder werd niet meer echt aan haar aangepast, in de zin van: als ik even iets moet doen, heeft zij gewoon pech en moet ze zich daar even in schikken. Als ik was ga opvouwen leg ik haar op ons grote bed, sowieso grote pret. 's ochtends als ik naar de wc moet en ga ontbijten, gaat ze sowieso in de box. Soms heeft ze daar geen zin in, maar als ik dan maar even wegloop gaat ze snel genoeg toch zelf spelen. Als ik in de keuken sta leg ik haar in de woonkamer op de grond (vloerbedekking) zodat ik haar kan zien en zij mij en geef ik haar een plastic lepel, een wasbolletje, een kartonnen bekertje, iets simpels maar wel iets nieuws, daar is ze dan wel weer even zoet mee.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bedankt dames voor het meedenken.

Er zitten zeker wat goede tips bij.

Iets simpels inderdaad is wel een idee.

Lijkt wel of hij de echte babyspeeltjes niks aan vindt maar de simpele dingen die ik gebruik ( muis, afstandsbediening, lepeltjes) veel interessanter vindt. Ook Isabella haar speelgoed wil hij pakken ( vindt Isabella niet zo leuk)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij is dat baby eigen :D wat ze niet mogen is het meest interessante! Irem trekt liefst dvd's uit de kast, gooit de fruitschaal omver, trekt de papierbak overhoop en likt de wielen van de kinderwagen af. Moet ik er nog bijzeggen dat dit allemaal niet mag? :D

en inderdaad de afstandsbediening, het meest fascinerende apparaatje wat op aarde bestaat op het moment :)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Grappig he!

Ja het blijft een hele ontdekkingstocht voor die kleintjes.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Bij mij hielp hem veel laten kijken naar wat ik deed. Dus ik sleepte m mee naar boven, de keuken, een draaiende wasmachine was vooral een succes btw. Die zal je ook wel regelmatig hebben ;).
    Maar maak je borst maar nat hihi. Die van mij is nu 2,5 en kan zich nog nauwelijks 3 minuten vermaken. Het is nog steeds een stuiterbal.
    Maar nu 'helpt' ie heel veel mee.
    (Maar wat een verademing is het dat mijn dochtertje wel een half uur in de box kan spelen of lekker even rustig blijven zitten op schoot, ik wist niet dat dat ook kon).

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    op het kdv zag ik ze wel eens zitten in de wipstoel met daarboven/daarvoor de babygym

verder met papier of iets dat knispert laten spelen vinden ze erg leuk, een oude afstandbediening idd, heb je zo'n ding in je box wat je aan de spijlen hangt, iets met spiegeltje e.d.? nouja je had ook al twee gyms, hier gingen ze altijd los op de spiegel van de gym. mijn zoonjte vind kabels ook geweldig, net als de doucheslang haha

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oja of een oude mobiele telefoon

15. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    denk idd dat dit baby eigen is :D
    onze meid kan zich de ene keer heel goed vermaken op haar speelkleed en de andere keer wil ze alleen maar vast gehouden worden en op je schoot zitten. (of staan dat is natuurlijk ook heel leuk)
    en die afstandsbediening idd als ze die ziet wil ze hem hebben haha
    nu begint de periode dat ze het heel interresant vind om papa en mama te zien eten of drinken. zo grappig om te zien.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

:D

Ik had dat dus andersom. Mijn meisje is dus een kind dat zich uren alleen kan vermaken.

Nou ik maak mijn borst dus maar nat :(:p

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter was idd ook zo als baby, wou niks alleen. En ze is nu 3 en heeft het nog:)
    Mijn zoontje is precies hetzelfde dus daar baal ik wel een beetje van:p

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja heel herkenbaar, hele drukke dochter die geen 2 seconden alleen wilde spelen. En of het baby eigen is weet ik niet, ik heb genoeg vriendinnen met kindjes die zich prima alleen vermaken.
    Maar ik heb een hoop geprobeerd, heel veel speelgoed uitgeprobeerd. Uiteindelijk heb ik het maar geaccepteerd dat ik een animatieteam ben :) Ze gaat overal mee naartoe, ik betrek haar over bij en speel heel veel mee. Ik heb echt geprobeerd haar te leren zelf te spelen, maar bij sommige kindjes zit het er gewoon niet in.
    Ze is nu net 2 en nog steeds hetzelfde, ze kan zelfs niet langer dan 10 minuten tv kijken. Klein stuiterballetje haha.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou net heeft hij toch best lang even alleen gespeeld op het kleed Ongeveer 20 minuten.

Ik ben met opzet ook andere dingen gaan doen.

Vooral net voor een voeding is hij drukker. Na een voeding is hij rustiger en kan zich beter vermaken.

Deel Deze Pagina