Beste teddy, Mijn dochtertje is nu bijna vijf weken oud en drinkt al vanaf het begin erg goed aan de borst. Ik vin het ook geweldig om haat te voeden en geniet van de tijd samen. Ze is geboren met 4020 gram is nu al 5200 gram dus dat gaat erg goed. Mijn vraag is echter, de laaste paar dagen heeft ze meer kramp en drinkt ze om de anderhalf/twee uur waarbij ze soms echt schoppend en kermend drinkt. Nu heb ik vrij veel melk en bied ik per drie uur maar 1 borst aan om te zorgen dat ze wel achtermelk drinkt. Moet ik op verzoek blijven voeden of moet ik dat niet doen om de krampen te doorbreken?
Hoi Florabella, Op verzoek blijven voeden is altijd goed. Eventueel kun je wel de duur van je blok wat verlengen (dus 4 uur een blok voor 1 borst) en proberen zo nog wat de krampen te beperken. Je zou evt. saliethee (Jacob Hooij) kunnen drinken om je melkproductie wat te remmen. Start dan met 1 kopje per dag en kijk of het wat verbetert. Merk je weinig of geen verbetering, dan neem je nog een extra kopje saliethee. Je productie zal zich uiteindelijk stabiliseren.