Hoi Teddy, Ik heb je al eerder geschreven, en ik hoop dat je me hierbij ook kunt helpen. We hadden een mooi ritme met onze zoon. 22.00 uur naar bed, om 4 kwam hij voor voeding en om 8. Nu hebben we de feestdagen gehad, ik een borstontsteking met 3 dagen hoge koorts, oud en nieuw... Het zal allemaal van invloed zijn, maar hoe kom ik weer een beetje in het ritme. nu komt de kleine man om 2, 4 en 6 uur waarna hij niet meer wil slapen. Aan de BV ligt het denk ik niet want vanaf 6 uur 's avonds maakt hij wel lange rukken. Hij is denk ik te moe 's nachts en drinkt het noodzakelijke. Dan heeft hij ook weer snel honger. Ik probeer vanavond een flesje BV met rijstebloem, in de hoop dat het wat beter gaat. Heb emotioneel nogal wat te verwerken ook, en het gaat allemaal niet als ik op mijn tandvlees loop. Desnoods wil ik weer naar 2 nachtvoedingen, om 1 en 5 bijvoorbeeld, alles is beter dan dit... heb je tips? Of is het niet anders? Dan zal ik me er naar moeten schikken.
Hallo, Baby's zijn zo onvoorspelbaar en ook heel erg onstuurbaar. Rijstebloem is leuk geprobeerd, maar ik denk zelfs dat dat geen effect heeft op het slapen van je baby. Of een baby al dan niet doorslaapt heeft volgens mij weinig met honger te maken, maar meer met ontwikkelingsfasen en algeheel gevoel van de baby. Een baby die niet lekker in zijn vel zit wordt eerder wakker 's nachts. Mijn advies is om je erbij neer te leggen en te aanvaarden dat je baby het ritme bepaalt. Het gaat over, maar wanneer is niet te voorspellen. Succes.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Het ging zo goed en dan ga je twijfelen. In mijn omgeving gingen ze twijfelen aan mijn melk maar zelfs het CB heeft dat naar het rijk der fabelen verwezen Is er een mogelijkheid om een half slapend kindje toch wat meer melk te laten drinken? De rijstebloem is geen succes, hij vind het niet lekker dus ik geef hem nu op de dag als hij goed wakker is dagelijks 20cc moedermelkpap van een lepeltje. Kwestie van wennen. Erger is dat hij de fles niet meer wil. Of erger, onhandiger. Wel een hele eer dat de melk nergens zo lekker is als bij mama, maar ik moet ook bijslapen en dan 'moet' hij toch de fles willen. Ik denk maar zo, een groot geluk dat ik met mijn slaperige hoofd 's nachts geen flesje hoef te maken
Gewoon proberen om hem halfslapend aan te leggen. Je kunt niks dwingen en als het niet lukt, dan lukt het niet. Maar ik zie vaak dat ze halfslapend wel een poging willen doen. Qua fles blijft het een kwestie van blijven oefenen zonder druk er op te zetten. Niks forceren en blij zijn als het lukt.