Katheter en andere kwaaltjes bij keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Koraal82, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Dames,

As vrijdag krijg ik mijn keizersnede (begin inmiddels wel een beetje zenuwachtig te worden) en nu beginnen er toch wat vragen te komen :$. Ik heb me steeds gefocust op de voordelen van een keizersnede aangezien het toch niet anders is. Een groot voordeel daarvan leek mij dat het minder pijn zou doen :D op het moment suprême (daarna is het 6 weken uiteraard een heel ander verhalen.....)
    In ieder geval nu las ik op dit forum van alles over een katheter en naweeën en nu begon ik me af te vragen hoe pijnlijk dit is? Ik ben op zich normaal gezien echt geen mietje maar een katheter laten zetten lijkt me toch niet echt lekker. Kan me voorstellen dat het een schijntje is ten opzichte van weeën maar begon me toch zorgen te maken. En hoe zit het na zo een keizersnede. Waar krijg je dan allemaal last van (buiten uiteraard dat je waarschijnlijk f*cking veel buikpijn zult hebben)? Ik kan me echt nog niets voorstellen bij naweeën en vloeien enz.

xx

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi,
    Hier twee keer ervaring met een keizersnede,
    Ik heb twee keer de katheter laten zetten na de ruggeprik op de o.k ,
    Dan voel je er niets van, dit zou je kunnen overleggen!
    Verder ben ik eerlijk,dat ik het toen de verdoving was uitgewerkt heel pijnlijk vond,heb ook nog morfine gehad na de operatie,
    Naweeën vielen bij de eerste keizersnede mee, bij de tweede veel meer last van gehad,
    Tip! Neem een voedingskussen mee! Die kun je lekker ondersteunend tegen je buik leggen,
    de eerste keer uit bed heb ik echt gevraagd of dit ooit goed kwam,qua pijn, maar mijn ervaring is, dat hoe meer je uit bed gaat,des te beter hetgaat met de pijn,
    Ik vond het op gang komen van mijn darmen eigenlijk het pijnlijkst van alles,omdat je een wond in je buik hebt zitten,
    Het vloeien viel bij mij enorm mee,bijna geen kraamverband nodig gehad,gewoon normaal maandverband,
    Ik hoop niet dat ik je bang heb gemaakt want dat is niet mijn bedoeling,maar ik wil wel eerlijk antwoord geven op je vragen,
    Maar het is natuurlijk voor iedereen weer anders,ook qua pijn e.d,
    Heel veel suc6 met je bevalling!

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    thnx taartje voor de eerlijke woorden!
    Ik ben liever goed voorbereid dan dat het straks tegenvalt (zal toch wel maar oke). Ik denk dat ik het nu iets te rooskleurig had ingeschat dus ben blij met jouw reactie. En bedankt voor de goede tip om die katheter te laten zitten na de ruggenprik!!!! Ik heb donderdag toch nog een telefonische afspraak met de gyni dus dan ga ik ff vragen of ze dat kan regelen voor mij!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met een keizersnede. Maar wel met een catheter zetten en dat doet 9 van de 10x echt geen pijn. Bij mij iig niet. Hier is hij er na de bevalling uit gehaald en voelde dit niet. En dat terwijl ik van onderen een groot en pijnlijk borduurwerk had ivm totaal ruptuur. Ik kon daarna niet zelfstandig plassen dus ben toen nog een paar x na gecatheteriseerd. Oftewel, ze schuiven een slangetje naar binnen, laten de urine aflopen en trekken hem er weer uit. Niks van gevoeld.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb helemaal geen naweeen gehad, 1ste dag diclofenac gehad en daarna paracetamol voor 1 dag en verder geen last meer gehad hoor (ja bij het opstaan enzo maar niet dramatisch ofzo).

Katheter hebben ze geplaatst voor de ruggenprik, maar zolang je ontspant is dit ook best goed te doen hoor ;)

6. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    Ik heb een geplande keizersnede gehad in juni en zou het zo weer overdoen!
    Alles valt in het niets bij mijn eerdere, dramatische bevalling van 3 jaar geleden.
    Tja die katheter vond ik ook even niet leuk, maar dat is het dan ook.
    Het ergste was dag 2. Dan moet je het bed uit om te plassen . Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen en had emotioneel ook de zwaarste dag ivm bezoek en pijn...Hierna ging t elke keer beter. Inderdaad: hoe meer je oefent met uit bed komen, hoe beter t gaat. Echt, heb vertrouwen.
    Naweeen? Niks gemerkt.
    Kriebelhoest is echter wel heel vervelend als je een keizersnede hebt gehad...:$ Daarom 2 flesjes hoestdrank (homeopathisch) gehad...
    Elk lichaam en bevalling is anders, ga er met vertrouwen naartoe, een geplande keizersnede heeft als voordeel dat iedereen zich goed kan voorbereiden en weet wat hij/zij moet doen. En je hebt het snel achter de rug.
    Ik wens je een fijne ervaring toe en een spoedig herstel!
    gr

7. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Ik vond de pijn ook mee vallen na de keizersnede, ja het was even pijnlijk, maar ik was hier fysiek sneller van hersteld dan van mijn eerste bevalling waarbij onze zoon met vacuüm ter wereld is gekomen... En uh een katheter tja Heb 'm vast gehad maar weet het niet eens meer, dus ook hier geld voor mij, geen problemen mee gehad.
    Succes vrijdag!

8. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik heb een spoedks gehad dus de catheter hebben ze pas geplaatst na de ruggeprik.. nou toen snachts aes werd uitgezet en ik voelde weer alles, kneep ik hem wel ff 2x morfine gehad omdat ik al 2 nachten wakker was van de weeen en door de naweeen ook niet kon slapen! De baarmoederstand voelen is een hel echt! De verpleegsters proberen je de eerste dag op bed te wassen maar ook dat gaat bijna niet want ik kon me echt niet draaien, heb een week lang alleen op de rug kunnen liggen brr.. Pas 2 dagen later haalde ze alles eruit en toen ze de catjeter eruit haalde was dat wel even een misselijk gevoel.. en toen mocht ik dus zelf gaan lopen, plassen enz een been wou steeds niet dus kon ik nog niet zelf uit bed! Ik moest spoelen van onder maar omdat ik maar klein ben en ziekenhuis wcs hoog zijn kwam ik daar nooit bij, ook ondat bukken niet ging, heb ik gewoon niet gespoeld! Ook douche was niet echt leuk ondat ik dus niet kon bukken.. ook krijg je spuiten in je been tegen trombose brr.
    Nou succes vrijdag!! Ik mag over 4, 5 wk hoop dat een geplande anders is dan een spoed zoals sommige zeggen. .

Deel Deze Pagina