Zonder verloskundige bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mootjuh87, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dit geldt voor heel veel vrouwen die zo'n snelle bevalling hebben gehad hoor! Het is zó onwerkelijk!

2. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier hetzelfde. Naar mijn idee is het ook niet voor niks dat een bevalling doorgaans wat langer duurt. Ik zie het als een soort aanlooptijd om te wennen dat de kleine er echt aankomt nu. Bij mijn bevalling had ik achteraf het idee dat ik een stuk gemist had ofzo.
    Nou, ik mag vanaf deze week bevallen dus ga er gauw achter komen of het weer zo'n snelle wordt!

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn eerste kwam in 3 uur na de eerste wee, dus ik was ook wel een beetje bang voor herhaling en mocht gelijk bellen als het begonnen was.

Voordeel was dat ik bij de tweede wel direct de weeën herkende (bij de eerste kwam ik er pas achter dat ik aan het bevallen was toen de verloskundige kwam vertellen dat ik 8 cm ontsluiting had). Doordat ik vrij snel gebeld heb, was ze ruim op tijd, want mijn bevalling duurde 2,5 uur. Het laatste stukje ging wel heel snel, van 4 cm ontsluiting tot baby eruit in 10 minuten.

Bij de derde stond de waarschuwing nog steeds in mijn dossier, maar die kwam echt volgens het boekje. Officieel heeft die bevalling 4 uur geduurd, maar de eerste lichte weetjes waren al veel eerder. En echt, ik vond ook die lange bevalling veel fijner dan de twee korte daarvoor. Veel rustiger, niet ineens patsboem naar een weeënstorm en een baby die domweg gelanceerd wordt in 1 onverwachte perswee, als je denkt dat je nog maar 4 cm ontsluiting hebt.

4. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt altijd 112 bellen, dat is nooit erg, de centralisten zijn opgeleid om telefonisch instructies te geven (eerste hulp opstarten) en hulp (ambulances) aan te sturen.

Verstandig is om ergens buitenhuis een sleutel neer te leggen zodat evt hulp binnen kan komen.

Het allerbelangrijkst; kindje warm houden, met behulp van handdoeken.

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

echt niet he, doe mij maar een rustigere bevalling met uren weeen. Het is niet urenlang vol aan de bak he.. bovendien heb je de bevalling ook wel een beetje nodig.. als overgang.

Deel Deze Pagina