Wat moet ik doen....wachten tot morgen of vanmiddag HAP bellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 00Wendy00, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dames,

Wat moet ik doen? Ik heb al 2 weken last van geel/groen slijm met hoesten (ben ook astmapatiënt) en met snuiten. Hierdoor veel druk op mijn hele gezicht, pijn aan mijn bovenste kiezen/jukbeenderen en keelpijn aan de rechterkant....maar waar ik nu sinds zaterdag last van heb is vreselijke oorpijn aan mijn rechteroor. Een vol en drukkend gevoel met zo nu en dan helse steken (dit wordt steeds vaker en erger) vooral als ik buk of lig. Ik slaap nu ook al 2 nachten zittend. Ook voel ik sinds vandaag dat mijn lymfen opgezet zijn (als dit lymfen zijn) net onder mijn oorlel/kaak en een bal in mijn hals, ook aan de rechterkant. Ik heb gewacht tot vanochtend en direct mijn huisarts gebeld en die had vandaag geen plek voor mij want ze zat al vol i.v.m. overnemen andere pratijk. Nu kan ik morgen om 9.50 uur pas terecht en moest het maar een dagje volhouden met zout water snuiven en paracetamol (man, ik snuif me al sinds vorige week het lazerus met zout water!). Wat moet ik doen? Ik trek het denk ik niet om nog een nacht zittend te slapen maar voel me weer een aansteller om de HAP hiervoor te bellen.......

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

ik zou zeggen, bel de hap. We betalen ons scheel aan de gezondheidszorg en dan moeten ze ook voor je klaar staan op het moment dat het nodig is. Niet bezwaard voelen hoor.

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Nogmaals je huisarts bellen en eisen dat je vandaag terecht wilt omdat je op je kop staat van de pijn...en anders zeg je er maar bij dat wanneer ze je niet laten komen je na 5 uur de HAP gaat bellen omdat je het zo niet volhoud

4. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    lastig, in principe is de hap voor spoedzaken die echt niet kunnen wachten, maar niet geschoten is altijd mis toch, zou het er gewoon op wagen.
    succes en beterschap

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat de HAP je laat komen hiervoor maar je kan het proberen. Het is echt supershit (ik ken het...), maar voor hen is het vrees ik "neem maar wat aspirine en morgenochtend kan je bij je eigen huisarts terecht". Maar als je het echt niet trekt, zeker met benauwdheid, gewoon bellen!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Naar de HAP! Je huisarts kan niet (wat hoor ik dit vaak tegenwoordig...) en jij kan er niet meer mee door dan is de keuze simpel toch!?
    En aansteller? Ik had een week terug de huisarts al gebeld in jou situatie! Je bent astma patient dan hoor je met dit soort klachten sowieso al eerder aan de bel te trekken.
    Dus hop die hap bellen!
    EN echt de volgende keer eerder die huisarts van je bellen want naar mijn idee loop je te lang door met dit soort klachten ;)
    Daar betaal je die ziektekosten voor meid! Niet om (te)lang met klachten door te lopen en dan nog niet geholpen te worden!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou eerst de huisarts nog eens terugbellen. Hij zou gewoon tijd moeten maken voor je. Dat hij teveel patienten heeft, is zijn probleem. Of dat nou na 5 uur is, of tijdens zijn lunchpauze..

Desnoods de HAP inderdaad, vanavond, want ik denk dat je wel aan de antibiotica kan (ben geen dokter, maar klinkt erg genoeg). En als je daar vandaag nog mee kan beginnen, scheelt dat je weer hersteltijd..

Want eigenlijk is de HAP niet bedoelt voor mensen van wie de eigen huisarts niet kan. Denk dat de HAP daar ook niet echt vrolijk van gaat worden.

8. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Bedankt dames,

De huisarts kan ik al niet meer bellen want die kan ik alleen bellen tussen 8.00 uur en 10.00 uur. Ook zo lekker....

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou ook nog eens je huisarts bellen en zeggen dat je het echt niet meer trekt!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Toch zou ik gewoon bellen, ook na 10 uur, dat vind ik altijd zo'n belacheljke regel he.

De HAP zal je wrs ook niet laten komen, die kunnen in je dosier zien dat je al contact hebt gehad met je eigen huisarts helaas.

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Je kan de spoedlijn van de huisarts toch bellen? En anders zou ik er gewoon even langsgaan!

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Indd!

Beterschap!

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    gewoon nogmaals bellen naar je huisarts, desnoods op het spoednummer en zeggen dat je het niet volhoudt tot morgen.
    heb je er ook koorts bij?

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    en als je nou echt nergens terecht kan vandaag (want de afspraak voor morgen heb je dus wel vast staan neem ik aan), dan zou ik vandaag een paar keer (zo vaak als mag) gaan stomen met dampo capsules. Die openen je luchtwegen weer heel goed en dan gaat de druk weer wat van je hoofd af.
    Als je geen dampocapsules hebt, maar wel smeerbare dampo kun je ook dat oplossen in heet water en er met een handdoek over je hoofd even boven hangen.

Als ik je zo hoor heb je voorhoofdsholteontsteking en daar helpt stomen goed tegen. Schrik niet als er vanalles uit je neus gaat lopen......

succes ermee!

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hihi....ik ben al een paar dagen met zout water aan het snuiven en idd....heel veel geel/groene met bloed erbij....ieuw!

16. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier ook de regel om te bellen tussen 8 en 10, maar heb ook wel eens gebeld na 10 uur hoor, omdat ik het niet meer uithield van de pijn! Gewoon er weer heen bellen, en zeggen dat je het zo echt niet meer uithoud tot morgen... Had je ook al gezegd tegen de assistente dat er bloed bij zat? En desnoods een beetje ''aandikken'' de klachten?

17. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ja maar als je gaat stomen komt het echt van veel dieper los hoor!
    dan voel je de druk in je hoofd zeg maar 'verdwijnen'

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    i9k zou gewoon naar de hap bellen

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    O oké, zal ik als ik thuis kom gelijk proberen. Ik heb alleen geen druppels of iets, kan het ook met Luuf?

20. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Dit klinkt als een flinke voorhoofdholte ontsteking (mijn man heeft het altijd na een verkoudheid).

Als er bloed bij zit zou ik zeker bellen naar de hap!
    Mijn man zegt altijd dat het een hel is en dat geloof ik graag als ik hem weleens ermee zie en jou verhaal lees.
    Sterkte en beterschap

Deel Deze Pagina