Wij gaan hoogst waarschijnlijk binnenkort een datum plannen voor een keizersnee omdat ons meisje in onvolkomen stuit ligt en omdat ik uitwendig draaien en een stuitbevalling geen optie vindt. Nu vroeg ik me af met hoeveel weken en dagen jullie toen jullie keizersnee hebben gehad en of er een bepaalde reden was waarom er voor die termijn gekozen werd. Alvast bedankt!
Ik heb een geplande keizersnede gehad met 38 weken en 5 dagen.Mijn placenta lag compleet voor de uit gang en ik mocht niet eerder zelf aan de gang gaan anders zou dit grote gevolgen voor mij en het kindje hebben. Ondanks veel voorweeen heb ik toch de geplande datum gehaald.
Onze zoon lag in een volkomen stuit en de draaipoging met 36 weken is niet gelukt. De gynaecoloog wilde toen dat we de keizersnee vanaf 39 weken zouden plannen (hoe langer in de buik, hoe beter voor de longen), dit viel echter net in het weekend en omdat ik wilde voorkomen dat de baby zich al eerder zou aankondigen en alles met spoed zou moeten gebeuren, is hij met 38 weken en 4 dagen gehaald. Het was heel bijzonder z'n geboortedatum te kiezen!
Schoonzusje is net middels een geplande keizersnee bevallen en iid, zo lang mogelijk in het lichaam. Begrijp dat je nieuwsgierig bent, maar dat is het beste voor het kind. Oa voor de longen.
Mijn zoontje is met 37 weken en 5 dagen gehaald.Dit omdat ik ook zwangerschapssuiker had en mijn zoontje heel snel groeide.Hij woog toen bij de geboorte 4,500 kilo.Wel had ie beetje last van zijn ademhaling en moest in de couveuse voor 2 daagjes.ook zijn mijn bekken te smal dus heb al 2 keer een keizersnede gehad.De eerste was pas met 42 weken zwangerschap gehaald. Bij de 2 de wist ik al 4 weken van te voren de datum.
Keizersnee bij een stuitligging wordt meestal het liefst zo dicht mogelijk naar de uitgerekende datum gedaan. Bij mij was het vanwege de grootte van de baby en wilden ze tot 38 weken wachten, dan zijn de longetjes rijp. Als het om een andere reden is, kan het ook ietsje eerder maar liever niet voor de 37 weken.
Ik zou 'm krijgen op 39 weken en 6 dagen, wat ik zelf aan de late kant vond. Ik had gehoopt op een datum tussen week 38 en week 39, wat op zich gebruikelijk is bij een geplande keizersnede. Maar idd was het argument van de gynaecoloog dat het beter is om zo lang mogelijk te wachten ivm de rijping van de longetjes. Uiteindelijk is mijn dochtertje met 39 + 4 gehaald omdat ik met 39 + 2 (nog onregelmatige) weeen kreeg. Eenmaal in het ziekenhuis, bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Toen is vrijwel direct besloten haar te halen. Mijn dochtertje heeft alsnog haar eigen datum gekozen! Zo kan het dus ook lopen.
ik heb ook een geplande ks gehad met 39,5 dagen, vond het toen ook erg lang, maar had wel een ontzettende mooie datum waar ik nog steeds erug trots op ben 9-9-09... het ligt vaak aan het ziekenhuis waar de ks wordt gedaan, want overal is het verschillend.
Ik heb ook een geplande keizersnede staan. Met 39 weken en 4 dagen. Ik vind dit zelf prima voel me nog goed ook niet echt "last"van mijn buik enz... Ik denk maar zo hoe langer het blijft zitten hoe beter toch?? Succes ermee Groetjes Klungel
onze man lag in stuit naar een draaipoging dacht ik die ach jullie aan mij draaien dan kom ik er zelf wel uit was 38 weken als die zich niet zelf had gemeld was die op de 1e dag van de 39e week gehaald heb dus wel een spoedkz gehad dat was minder 2300 zat ik nog op de bank en om 0115 was die er al
Ik was uitgerekend op de 30e en de geplande keizersnede stond voor de 21e. Onze zoon is geboren op de 16e. De Gyn plant een datum met je a.d.h.v. de grootte van je kindje, je eigen fysieke gesteldheid etc.