Zonder vriezer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Slinger, 9 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Wij hebben 3 lades onder de koelkast. En een klein vriezertje met 3 of 4 lades. Als deze kapot gaat, wil ik een grotere. Wij zouden niet zonder kunnen.

2. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dus een combi, een koelkast met vriezer er onder. Staat in de bijkeuken maar is vaak half leeg. Nu even helemaal leeg omdat we op vakantie gingen. Ik heb binnen geen ruimte voor een droogrek voor de was, dus die gaat in de droger en aan deurrekjes. De was zou mooi op de plek van de vriezer kunnen staan. Scheelt twee keer stroom dus, en aangezien die prijzen door het dak schieten...

Maar die ijsjes hè :)

3. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Zonder vriezer is ook echt geen optie hier.

In de zomer krijgen we veel verse groente van mn ouders die we inmaken voor de winter.
    Vlees dat we in de aanbieding kopen gaat de vriezer in.
    Patat en snacks, brood, voer voor de vissen, ijsjes enz.

En als je al een koel/vriescombinatie hebt zou ik die ook gewoon houden. Helemaal zonder vriezer lijkt me erg lastig.

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.154
    3.798
    113
    Dit lijkt me ook het handigst. Wij deden het ook op die manier in ons vorige huis. Maar nu ben ik wel blij met de vriezer. Er zit vooral veel groente en diepvriesfruit in. Maar als je 'm daar toch niet voor gebruikt...

Maar heb je dan ook nog een koelkast in de keuken? Want anders bespaar je alsnog geen ruimte toch?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    google verteld me dat een vriezer me 60 tot 80 euro per jaar kost aan stroom... ik denk dat wij dat zéker besparen door eten in te vriezen. In de zomervakantie op de camping hebben we natuurlijk geen vriezer en ik vind het toch wel lastig. Want ik wil dus niet om de dag naar de winkel gaan.
    Wat zit er standaard in mijn vriezer (en miste ik op de camping) :
    gehakt voor macaroni
    macaroni/nasi groenten
    ijsjes
    ijsblokjes in de zomer
    -altijd beschikbaar om drinken éxtra te koelen bij hitte
    brood
    friet + snacks

wat zit er nu thuis nog meer in: (maar miste ik niet zozeer deze zomer)
    lasagna
    voorgesneden ui (te veel klaargemaakt op een verjaardag)
    pizza
    diepvries fruit
    bladerdeeg
    croissants
    maaltijden bloemkool, macaroni, stoofpeertjes

Verder halen wij als het lukt een too good to go brood-pakket - en dan is er altijd ruimte in de vriezer om dat in te vriezen.
    Wij hebben 1 grote vriezer en 1 onder de koelkast. We hebben de extra koelkast (die we gebruikte op verjaardagen etc, opgegeven om de kleine schuur vriezer te vervangen voor een grote) .

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Nee zou niet zonder kunnen. Maar wij bestellen ook via internet vlees dus dat komt bevroren. En verder brood en zonder ijs kan hier echt niet voor dochter. Daarnaast vries ik wel eens restjes over.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    #27 Adje, 9 aug 2022
    Laatst bewerkt: 9 aug 2022
    We hebben een koel-vriescombinatie in de schuur. We hebben bij verjaardagen en feestdagen sowieso extra koelruimte nodig en anders staat daar altijd een voorraadje bier/frisdrank in de koelkast, zodat mijn normale koel-vriescombinatie niet steeds te vol zit.
    De vriezer die daarbij zit, gebruik ik voornamelijk voor ijsjes, limoncello en als extra ruimte als ik iets van een dessert of gebak ga maken wat eerst in de vriezer moet.
    In de winter staat hij uit.

Dan nog drie lades in de keuken. Daarin zitten dingen die en snel verloop hebben of regelmatig gebruikt worden, bv djeroet poeroek blaadjes, ijsblokjes, aardappel product voor die week, diepvriesfruit, doperwtjes, etc.
    En bananen die bruin worden gaan daar ook in, zodat ik ze later kan verwerken in bananenbrood, cakejes of pannenkoeken.

Dan een grote vriezer van 6 lades op zolder . Daar zitten voorraad dingen in, zoals vlees uit de aanbieding, aardappel producten en snacks uit de aanbieding, brood, etc. Of ik maak een dubbele portie bolognese saus, om een deel in te vriezen.
    Restjes avondeten, maar dan altijd hoeveelheden die minstens 1 goede portie zijn. Kleine dan dat gaat op tijdens de lunch. En dingen die niet lekker zijn om in te vriezen, vries ik dus ook niet in, maar wordt ook bij de lunch opgemaakt.

En ik maak regelmatig dessert of taart, waarbij iets in een siliconen vorm eerst ingevroren moet worden. Dus dan is extra ruimte om zeer handig.

Ik noteer altijd wat in de vriezer op zolder zit en in welke lade. Zo kan ik niks vergeten en kan ik ook op dat lijstje kijken als ik inspiratie zoek voor het weekmenu. Daarbij is het heel fijn als ik een keer echt niet wil koken, ik nog diverse dingen uit de vriezer kan plukken om op te warmen, zoals nasi, pastasaus, etc.

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik ben zelfs blij met m’n vriezer in de caravan. :D
    Zou echt niet zonder kunnen, altijd makkelijk om even iets in te kunnen vriezen mocht het toch niet nodig zijn. En sowieso voor het brood vind ik het fijn. Heb echt geen zin om elke dag voor schooltijd brood te halen, en wat doe je dan met brood wat je over houdt? Dat vind ik de dag erna echt niet lekker meer.

9. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij gebruiken de vriezer voor:
    -brood (vinden wij makkelijker te smeren als het bevroren)
    -patat/snacks
    -gebak/cakes etc.
    -vlees en groenten
    En ijs

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ik zou eerlijk gezegd ook niet meer zonder willen :oops:
    Wat ik er in bewaar:
    - brood (haal ik 1x per week)
    - vlees
    - patat, snacks en pizza's
    - diverse groenten zoals spinazie, doperwten, voorgesneden groenten
    - restanten van maaltijden (denk aan nasi, macaroni etc) altijd handig als je een keer niet zoveel tijd hebt om te koken en zo verspillen we minder voedsel
    - en last but not least ... IJSJES :D

Wat al eerder genoemd werd, als je geen aparte vriezer meer wilt is een koel-vries-combi voor jou wellicht ideaal!

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hier een koelvries combi dus dan ontkom je niet aan dat ie aanstaat. Maar op de zolder nog een vrieskist, bewust GEEN lades genomen. Ik adopteer de vriesspullen van mn moeder en schoonmoeder als zij eens moeten ontdooien.

Verder brood, diepvriespizza's, patat, bv, ijsjes, ijsblokjes, diepvries fruit (smoothies!!!), gebraden gehaktballen, pasta sauzen, soep.

De kerstkalkoen past er ook zonder issues in. Niet dat we m expliciet daarvoor hebben, maar wel handig.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik zou ook niet zonder vriezer kunnen. Maar het helpt denk ik veel om te weten wat je zelf nodig hebt. Als je enkel een paar ijsjes wilt hebben dan heb je een hoop aan een mini vriezer. Als je nutteloze rotzooi in de vriezer hebt liggen heb je misschien niet goed ingeschat wat nog van pas komt of is het vaker nodig om even langs de inhoud te gaan.

Wij hebben een 90cm breed combi model. En komen telkens ruimte te kort. Ik zou graag een combi erbij vinden waarvan het vriesruim groter is dan het koel ruim. Ik had beter gelijk twee losse kunnen kopen. 50-50 had mij veel handiger geleken (achteraf).

13. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Waar zou ik dan m'n ijsjes moeten laten????:roflmao::o: ik verslind ze zeker met dit weer!!

En verder zitten er pizza's in. En spullen voor de airfryer. En ook altijd wat vlees en groente enzo.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Jeetje ik loop al heel veel mis met enkel 2 vries gedeeltes. We hebben een koelkast/vriezer toren in de keuken en ja die vriezer van 3 lades zit helemaal vol. Dan hebben we een amerikaanse koelkast en dat vriezer gedeelte zit ook te vol. Het is zelfs zo erg dat er altijd wel dingen uitvallen als ik de deur open. Ik ben dusn nu echt de berging aan het leeghalen zodat ik er een kistvriezer in kan zetten.

15. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Tijd voor een tegengeluid :D.

Ik zou zonder problemen zonder vriezer kunnen. Ook jaren gedaan tot een paar jaar terug toen we een koelvriescombinatie met 3 diepvrieslades kochten. En ik gebruik de vriezer amper. Het enige waar die nu echt nuttig voor is, zijn ijsjes. Voorheen maakten we een wandelingetje en kochten we een ijsje bij de snackbar. Duurder, maar we aten er ook aanzienlijk minder daardoor :roflmao:.

Verder zit er soms een pak rode kool in. En koelelementen. Beiden niet noodzakelijk.

Restjes avondeten worden hier met de lunch gegeten en belanden nooit in de vriezer. Vlees eten we weinig, dus gaat ook niet in de vriezer. En brood koop of bak ik altijd vers, ik vind brood uit de diepvries echt niet lekker. Kortom, ik zou prima zonder kunnen.

owly vindt dit leuk.
  16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier eerst een vrieskist, die hoef ik nooit meer. Wat een onding.
    Nu een koel vries combi, met links vries en rechts koel. Ideaal.
    Nu genoeg vries ruimte en extra koeling heel handig want dat kwamen we vaak tekort.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Een vrieskist vind ik ook alleen echt handig als je een lading eten tegelijk erin gooit om het daarna weer leeg te eten. Ik had er 1 voor mijn vader die ik helemaal vol kookte aan 1 persoons maaltijden als hij weer leeg was. Als je er echt wat zoekt is het een gedoe.

18. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Hier 2 hoge vriezers, allebei ramvol.
    In keuken in de Amerikaanse koelkast:
    normaal 2 planken brood, nu niet, bakker is 3 weken op vakantie en die voorraad paste niet in mijn vriezer:(
    1 plank bakken ijs en gebak
    2 lades vlees (nu ook meer dan anders omdat slager ook 3 weken op vakantie is, het grootste nadeel van die kleine zaakjes :()
    In kleine vakjes in deur etc ijsjes

In bijkeuken:
    1 la snacks etc
    1 la aardappelproducten
    2 lades groente
    1 la met standaard 9 liter soep en andere restjes
    1 kleine la met vooral stoofperen en rabarber en ander fruit

Ik vries veel soepgroente uit de afprijsbak in en maak elke week wel 2 pannen soep van een liter of 7. Dat gaat dan ook weer deels in de vriezer.
    Heb ook standaard veel andere soorten groente in de vriezer liggen trouwens.

Deel Deze Pagina