Windei, of toch zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunshine1986, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1986

Sunshine1986 Nieuw lid

4 jan 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vandaag zou ik precies 10 weken zwanger zijn als het allemaal zou kloppen. Echter zijn er wat complicaties en nu snap ik er helemaal niets meer van.

Dit zijn de feiten op een rijtje:

27 oktober 2012 - eerste dag laatste menstruatie
    24 november 2012 - NOD
    25 november 2012 - test = negatief
    28 november 2012 - test = positief
    5 december 2012 - lichte bloeding (duurde drie dagen en had niet veel bloedverlies)
    6 december 2012 - 1e controle VK (ze ziet iets maar het zit erg diep in de BM en ziet er niet goed uit) / 'vruchtje' 7mm
    12 december 2012 - 2e controle VK (ziet er nu veel beter uit, zit op de juiste plaats en heeft de juiste vorm) / 'vruchtje 8mm'
    28 december 2012 - 3e controle VK (vruchtzak met afmeting 6 weken (zou ruim 9 moeten zijn) te zien in de baarmoeder maar er is geen embryo te zien. Voorlopige conclusie: windei. Advies: afwachten.

Ik twijfel zelf heel erg aan de eerste twee echo's. Het zijn namelijk niet echt duidelijke echo's en ik vind ze helemaal niet lijken op de echo's zoals die op internet te vinden zijn. De laatste echo is wel duidelijk, zie je duidelijk een donkere zwarte vlek (die overigens leeg is). Nu vraag ik me dus af of dat het ook kan zijn dat die bloeding op 5 december toch een menstruatie was en dat ik daarna direct weer zwanger ben geworden zodat ik nu ergens in de 4de of 5de week zit en het daarom nog niet zichtbaar is. Of zou het allemaal wel kunnen kloppen en is het echt een miskraam? En zou het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn? In dat geval zie je toch eigenlijk geen vruchtzakje in de baarmoeder?

In ieder geval wil ik graag weten hoe lang het kan duren voordat mijn lichaam het vruchtzakje afstoot en hoe lang ik veilig kan wachten totdat het zich op een natuurlijke wijze heeft opgelost. Ik ben namelijk een beetje bang voor beschadigingen bij een curettage.

Alvast bedankt voor uw reactie.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Zou het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn dat zien ze geen zwangerschap in je baarmoeder zitten, dus dat is het niet.
    Als ze op 28 dec een vruchtzak meten van 6 wkn dan kan je menstruatie niet op 5 dec zijn geweest want dan zou je op 28 dec pas 23 dgn zwanger zijn.

Hoe lang het duurt voordat je lichaam het afstoot is niet te zeggen. Dat kan binnen een week zijn maar kan ook maanden duren als je daarop zou wachten. Je kan rustig afwachten dat is veilig.

Succes,

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina