Ik eet al een paar weekjes elk weekend een zacht gekookt eitje! Ik wist niet eens dat het niet mocht. Maar ik ben niet ziek hoor Enne, kaneel? Heb ff mijn boekje van de vk doorgespit maar ze hebben het nergens over kaneel!
ik at elke dag leverpastei, schijnt ook niet te mogen maar goed liever dat elke dag 1 broodje dan elke dag een broodje file american wat ik dus niet aandurfde.....oja en heb ook wel eens een biefstuk die niet doorgebakken was gegeten, of een omelet met heel eigeel. Wist ik toen overigens ook niet dat het niet mocht maar goed. En brie heb ik ook wel gegeten. Bij de eerste at ik echt alles wat niet mocht ook echt niet, maar bij de 2e en vooral de 3e werd ik er al vrij makkelijk in. Vroeger mochten ze alles eten en was er ook niks aan de hand, en nu mag niks meer! Light drinken schijnt ook niet te mogen vanwege aspartaam ofzoiets maar goed ik heb het wel geregeld had want het was het enige wat ik kon drinken, want fruitdranken mocht weer niet omdat ik die suikers teveel vasthield!
Mmmmm broodje Rosbief, filet, tartaar... jammer maar helaas. Mijn gyn zegt dat het geen probleem is eieren te eten.. Ook rauw... Gelukkig anders vallen toch veel toetjes en taartjes af Wat betreft voorverpakte zalm... Laatst zag ik een test op tv waarbij het dus wel slecht gesteld is in sommige supermarkten met de kwaliteit van de zalm. Ik zou het er niet op wagen. En tja... ik ben best vaak alleen thuis dus ook dan moet echt die kattebak schoon!
Heel af en toe (nog maar 2 keer gebeurd in 18 weken) neem ik een broodje osseworst op mijn werk. Alleen als ik de verpakking zelf voor het eerst openmaak en de tht datum nog ver is.
Half rauw ei heb ik ook al een aantal keren gehad. Wat je er over leest/hoort is heel verschillend. De een zegt dat het gewoon kan, de ander zegt dat je het moet laten staan. Ik vind het zo lekker, zo'n uitsmijter in een eetcafé op 3 plakken wit brood, en maar smullen van dat zachte eigeel, mmm
Mijn vriend zegt elke keer als er weer iets op tafel komt wat ik niet mag ´Mag je nog wel ademhalen´ Vind het soms ook wel overdreven hoor, als ik een fruitsapje wil drinken of een extra glas cola dan doe ik dat gewoon.
Dit heb ik dus ook, haha. Ik zou het nooit nemen hoor maar kan er zo naar verlangen. Dit weekend waren mijn man en ik uit eten en toen heb ik even aan zijn glas rode wijn geroken, dat was echt zo vreselijk lekker daar kon ik dan weer even mee voort. Doe ik ook met whiskey trouwens, omdat ik nu supergoed ruik is aan zo'n glas ruiken al half zo lekker als het drinken. Je ruikt de hele complexe smaken van whiskey dan heel goed zeg maar (en van goede wijn ook). Misschien een tip? Hier moet je wel oppassen met de hoeveelheden, het duurt héél lang voordat alcohol volledig vervliegt als je het meekookt. Ik drink nu trouwens Bavaria 0,0, dat is het enige maltbier waar echt geen alcohol in zit omdat het op een speciale manier gebrouwen wordt (en dus niet de 0,5% die in andere malts soms nog zit). Wat betreft rauw ei vraag ik me af hoe dat zit met opgeklopt eiwit zoals op een schuimtaart, mag zeker ook niet he?
Bij een schuimtaart is het dan niet hard geworden opgeklopt eiwit, want als dat zo is komt het uit de oven en moet het kunnen lijkt me.
Oh ja ik zet het altijd eind van de ochtend al op, dat is er dan echt wel uitgekookt om 18.00! En rauw ei 'mag' wel alleen is het natuurlijk een risico voor het kindje als mams ziek wordt en uitdroogt. Maar daar zou ik me niet zo druk om maken. Heb daar nog nooit op gelet en heb nog nooit salmonella gehad..
Oeoe nog even, nog even! Maar heb tijdens mijn zwangerschap wel gezondigd. 1x tijdens een etentje een glas Prosecco en met Oud en Nieuw ook 1 glas Champagne. Heb ook een slok genomen van een erg goede rode wijn maar die mocht mijn man opdrinken want die was me te wrang. Wat ik niet als zondigen beschouw maar anderen wellicht wel is dat ik 1x per week een heerlijke boterham met smeerworst eet en mijn eitjes gewoon half zacht kook. Ook gaat er door de aardappelpuree een heel rauw ei voor de luchtigheid. Heerlijk! De zonde waar ik niet aan heb gedurfd is rood/rosé/rauw vlees dus die mogen in grote getale aangerukt worden zodra ons dametje er is! Oh trek!
Ik ben ook gek op filet-american, maar ook ik durf het niet aan. Ik heb ook gelijk een vraag, ik las vorige week ook iets over iemand die teveel thee dronk en ze vertelde dat ze hiermee ging stoppen omdat het niet goed was. Maar ik drink op mijn werk bijna alleen maar Thee met smaakje zonder suiker, is dit ook slecht dan? Zo is toch haast alles slecht. Ik ben wel gestopt met roken dat gaat prima zolang je het ergens voor doet. Daarnaast zie ik hier ook staan dat sommige mensen nippen aan drank e.d. Ik ben zelf ook helemaal gestopt met drinken, maar lees de laatste tijd wat oudere boeken, en daar werd de alcohol haastop recept gegeven voor zwangere vrouw haha. Vrouwen mochten elke avond een borrel drinken juist "omdat" ze zwanger waren. Dit deden ze voor de zwangerschap niet zoveel. Ik vind dat eigenlijk wel een goed streven, mis mijn cola berenburgje wel Maargoed voor de gezondheid doen we het toch maar niet
Pakje rosbeef gekocht vandaag alsof ik het zelf ging eten en toen allemaal broodjes mee gesmeerd voor vriendlief, gaf ook voldoening trouwens.
ik heb wel is een boterham met leverkaas of pate gegeten. maar nooit meer dan 1 boterham per dag. verder heb ik niets gegeten of gedronken wat niet mag. als de kleine geboren is ga ik gelijk me mannetje naar de supermarkt sturen voor: gebakken lever filet american pate zalm mag je dit trouwens wel allemaal eten tijdens de borstvoeding of zijn er ook dingen die je dan nog niet mag?
Het is voor mij echt een kwelling dat ik geen filet american mag. Dat at ik echt een paar keer per week op een wit pistoletje met uitjes. Daar mocht je me midden in de nacht voor wakker maken. Toen een vriendin beviel van haar eerste kindje, ben ik meteen daarna naar haar toe gegaan met een broodje met filet. Zodra onze kleine geboren is, is datook het eerste wat ik wil eten. Soms ruik ik er even aan als mijn vriend het op z'n brood heeft, ruikt zooooo lekker. Verder drink ik gewoon koffie.
ik heb met de 39 weken een broodje filet op. En het was me toch lekker haha het moest gewoon effe. Dat is ook het enigste wat ik gezondigd heb
Ik dacht ook dat ik daar na m'n vorige zwangerschap onwijs veel trek in zou hebben, filet americain. Maar dat was helemaal niet zo! Voor niks erop zitten verheugen! Wel had m'n moeder lekker biefstuk gebakken met ui en champion