Hoi @Jen89 Bovenstaande mag je allemaal tijdens BV ja. Het enige wat wordt afgeraden is alcohol en sigaretten. Wel kan het zijn dat je merkt at je kindje meer last heeft van krampjes iedere keer als jij een bepaald voedingsmiddel hebt gegeten/gedronken. Dan zou de baby daar overgevoelig voor kunnen zijn. Maar dat merk je pas als je de BV geeft.
Ik ben niet zo heel streng, dus weet niet of je mijn mening moet volgen, maar naar mijn weten (en gedrag) mag je ALLES weer eten na de bevalling! Heb ik in ieder geval wel gedaan, alleen rustig aan gedaan met de wijn, verder echt alles gegeten en gedronken. Ik denk dat het alleen maar goed is namelijk. Krijgt je kindje ook meteen allerlei smaken mee (hmm, moedermelk met thaise curry smaak). Heb het overigens wel gehad dat mijn dochtertje rode vlekken kreeg nadat ik mosselen had gegeten. Daarna daar dus wel mee gewacht tot de bv stopte.
Tsja tsja, helemaal waar, vind het ook eng hoor... echter, mijn vlos wuifde het weg en zei, gewoon lekker zalm eten. Zo zie je maar weer wat voor verschil in beleid er is.
Nou oke, hier mijn zonden: Heb vorige week bij de visafslag in scheveningen een broodje gerookte zalm op. Wel vragen naar de verse! Er zijn 2 varianten. En een stokbroodje pate met uitjes gaat er ook zo,n 2 keer per week in. Enne salami, zo lekker, doe ik ook heel af en toe.
Owh, lees net op de site van het voedindscentrum dat salami ook niet mag Heb ik vorige week dus wel gegeten, had geen idee. Verder is mijn enige zonde de cola. Verder ben ik echt een te erge schijtert Mis wel de filet americain heel erg!!!! Bij wee nummero 1 mag mijn man direct naar de supermarkt voor een bakje (of 3), of misschien leg ik vast een voorraadje aan in de vriezer
salami mag niet?Wist ik niet hoor. Ik let ook heel goed op eigenlijk..misschien te goed maarja, voel me daar beter bij Ik eet niet meer dan 1 keer per week 1 boterham of broodje met smeerworst. Ook al heb ik er soms vaker zin in en mag 15gram per dag, doe dat liever niet dus dan maar 1 keer per week of minder. IK doe/eet dus nooit iets wat niet mag tijdens de zwangerschap.. Waar ik trouwens soms wel nachtmerries over heb , is dta ik rook..in mn droom ben ik dan dus ook echt zwanger en neem dan een paar hijsen en denk dan: ohnee, ik heb gerookt..ook al was het maar 1 of een paar hijsen, voel me dan zo enorm rot..niet te omschrijven hoe rot en schuldig ik me dan voel..vreselijk!wordt dan gewoon wakker met dat rotgevoel en weet dan gelukkig meteen dat het niet waar is..ik rook nl ook helemaal niet maar ben (sorry) heel fel tegen roken tijdens de zwangerschap/bij kinderen. ik ben dus heel braaf eigenlijk haha
Ik heb maar 1 zonde; cola light. Kan er gewoon echt niet van af blijven. Het hielp me in de eerste weken tegen de misselijkheid.. Misschien moet ik nu maar eens minderen. Aspartaam en caffeine.. Lijkt me niet goed
ik wist de eerste 20 weken niet dat je geen gerookte zalm (vacuum verpakt) mocht eten... Ik heb me hier echt vol aan gevreten Woeps... Maar alles is steeds goed met de kleine, dus nu eet ik het zo nu en dan nog... Als er een toastje zalm ergens op tafel staat of als we sushi gaan eten (al zeggen ze daar dat het vers is, maar ik heb mn twijfels hihi).
Ik had 2 dagen terug 2 eitjes gebakken en een was nog een klein beetje zacht bij het eigeel.. Nou me zwangere mond kon zich niet inhouden aangezien ik er al van aan het eten was toen ik dat ontdekte en ik heb er gewoon flink op doorgehapt.. LOL
Ik schrik nu eigenlijk van de salami, dat heb ik tot 2 weken terug weken lang op brood gegeten, dit wist ik dus niet. Verdet zondig ik dus helemaal niet niet, ik durf het niet aan....
Salami wist ik ook niet. 2 jaar geleden had ik dat juist nog gevraagd bij de VK, en die zei juist dat salami wel mocht. Anyway, ik eet sowieso niet veel salami, maar als we het in huis hebben, neem ik toch lekker een boterham met salami! Het voelt net alsof we op 1 of ander streng dieet zitten zo hihi. Wat eet ik verder: - Verse gerookte zalm bij de visboer vandaan - 1 plakje lever per dag (kan dat dus echt niet laten staan, maar je mag 20 gram per dag ofzo, 1 plakje is nog geen 10 gram (ja heb het op de digi weegschaal gelegd whaha) Verder blijf ik van de filet american af, hoe lekker ik het ook vind! Biefstuk eet ik nu ook niet!
salami werd tegen mij gezegd dat het wel mag, dus snap er even niks meer van. er kunnen toch geen verschillende ideeen zijnover dat soort dingen? al kreeg ik te horen dat gember vruchtafdrijvend is, terwijl sommigen het tegen de misselijkheid krijgen. en kaneel zou ook niet goed zijn, anderen zeggen weer dat het niks uit maakt... pfff, beetje gezond verstand blijven gebruiken.
Ik heb al een aantal keren tiramisu gehad uit de supermarkt. Daar zou nog een inieminiebeetje alcohol in kunnen zitten, maar heb me bedacht dat dat te verwaarlozen is Verder proef ik de wijn van manlief wel eens (nog niet nippen te noemen hoor) maar dat proeft echt als vergif. Rauw spul eet ik niet (ow straks die biefstuk )en filet american moet ik normaal gesproken al niet aan denken!
Dat je geen salami mag, dat wist ik ook niet. Heb het vorige week nog als vlees door het avondeten gedaan. Maar gelukkig was het dan al wel weer verhit in elk geval.
Mij is verteld dat salami wel mag, omdat het op een bepaalde manier is bereid, net als rauwe ham. Ik eet dus ook de hele zwangerschap al salami... Maar er is een ding waar ik echt niet vanaf kan blijven: appeltaartdeeg... met rauw ei en al... mmmm!
hier gewoon biefstuk hoor, niet helemaal doorgebakken. Is toch goed verhit, kan geen kwaad. En heeeeeeeel af en toe een broodje filet american van de slager. zoooo lekker, hihi en voor mijn zwangerschap at ik echt zooooooovaak ossenworst/rosboef en filet en ben er nog nooit ziek van geworden
dat je dat durft ik zou me hele zwangerschap onzeker zijn dat er daardoor iets mis kan zijn ik vreet me wel lekker vol in de kraamweek
die tiramisu mag ook heb ik nagevraagd aan de verloskundige en dan gaat t nog niet eens om de alcohol maar om de eventuele rauwe eieren die erin verwerkt kunnen zijn dus gewoon ff checken op t pakje kersen bonbons mogen we ook lekker zei ze hihi