zondigen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chiggy, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb mijn zus 4 jaar geleden een gigantisch stokboord met filet american gegeven van de bakker bart. hoorde dat ze aan het bevallen was vloog richting de bakker en toen het kind eruit was schotelde ik haar direct het brood voor.. ze heeft nog nooit zo genoten!

Ze had ooit eens laten vallen dat ze dat graag wou dus dat deed ik dan ook he ;)

Nu maar hopen dat ze hetzelfde ook terug bij mij doet straks!

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    heb het 2x gedaan, maar aleen vers van de slager hoor! ik ben nog nooit ziek geweest van de file, en heb het zoooo vaak gegeten voor de zwangerschap.
    En van sla kun je ook listeria krijgen, dat eet ik veel vaker ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik drink cola, enige dat helpt tegen misselijkheid...
    en in mijn vorige zwangerschap heb ik eens per ongeluk een pistolet filet gehad. Ik moest vanuit mijn werk meteen ergens heen, maar had nog niet gegeten, gestopt bij de pomp, broodje kip/kerrie salade gekocht. Maak ik het open in de auto (al rijdend :)) is het een broodje filet. Aangezien ik al bijna van mijn graat ging toch maar opgegeten.
    Ik had nl nog gauw even een ander broodje uit hetzelfde vak gepakt omdat die ik eerst had het broodje nogal zacht was :) lag het broodje filet dus verkeerd.
    Verder drink ik heel af en toe Shandy.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik op mijn verjaardag een glas rosé gedronken. Ik was toen 28 weken zwanger en oh, wat smaakte dat toen heerlijk!
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik met Kerst een glas rode wijn gedronken.
    Verder heb ik niet gezondigd... braaf he...

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik ben voor mijn doen echt heul braaf geweest in mijn zwangerschap. Alcohol niet, nicotine niet, geen rauw ei/vlees/vis wat dan ook.
    Het enige wat misschien niet zo best is dat ik heel de dag door cola light dronk. In het begin van de zwangerschap normale cola, ik kon gewoon niks anders naar binnen krijgen. Van de gyn moest ik aan de cola light omdat ik veel in gewicht aankwam. Ik ben er nog steeds niet vanaf:p Zeker 4 of 5 blikjes per dag:)

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Ooh, wat lief!

7. vickymorgaine

3 feb 2011
    13
    0
    0
    den helder
    jemig zeg ik voel me echt bijna slecht worden..... hahaha.

ik heb me met mijn dochter net als nu niet volledig aan de regels gehouden. broodje filet, sigaretje, biefstukje, zalmfilet....

ik denk altijd maar zo, in de middeleeuwen aten ze rauw vlees en dronken bier en werden er ook kindjes geboren....
    mijn dochter kwam met 42.3 gewoon ter wereld met 52cm en een gewicht van 3910gr.......
    ik ga ervan uit dat dat deze keer met haar broertje niet veel anders zal zijn.
    sommige dames laten zich echt helemaal gek maken zeg...pffff doe ik niet aan, ik denk dat mijn lichaam zelf wel raad weet met wat ik naar binnen werk en als ik trek heb in filet, tja, dan neem ik dat toch echt.....

8. Chai

Chai Niet meer actief

De middeleeuwen? hihi..
    Er gingen toen kinderen dood als vliegen en mensen waren zeer ongezond, dus ik denk niet dat die vergelijking nu echt van toepassing is.

Sociale geschiedenis van de vroege Middeleeuwen/Bevolkingsopbouw - Wikibooks

Maar ik vind wel dat je gelijk hebt dat vrouwen zich gek laten maken, ik ben er een van..:p

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dat MOETEN ze bij mij ook doen! :D :D Ik wil zo graag een stokbroodje met Filet American!

Zondigen; Nee, ik heb niets gezondigd.

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik zei het net al in een ander topic, het moet ook weer niet te gek worden hoor!

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb gisteren op een terrasje een biertje gedronken. Ze zeggen hier wel dat je per week 1 tot 2 units mag en dat biertje was dus 1 unit.
    Ik doe het heus niet elke week, het kwam er gewoon van gisteren en hoewel ze me eraan herinnerden dat ik er best 2 mocht heb ik gezegd dat ik genoeg had met 1.
    Was een relatief warme dag en domme ik was er met winterjas nog op uit getrokken om boodschappen te doen.

Ook nog kip stroganaf gemaakt op mijn man zijn verjaardag, wist toen net dat ik zwanger was, maar bij het eten geen alcohol gedronken.

Volgende maand is mijn verjaardag en dan gaan we uit eten in een gezellig italiaans restaurantje. Mijn vriend zei dat ik dan echt wel een glas van mijn favoriete rode wijn mag daar maar dat zien we nog wel.

Voor mijn zwangerschap had ik mijn eitjes het liefst zachtgekookt, heerlijk soppen met beboterd brood met een sneetje gekookte ham op. Maar nu heb ik enkel trek in hardgekookte eieren.

Met andere "verboden" producten valt het wel mee. Al moet ik wel nog steeds mijn kop zwarte koffie hebben anders blijf ik gewoon een zombie voor de rest van de dag. Ben wel overgeschakeld op cafeïne vrije koffie.

Steak eet ik nog steeds maar het roze is er net uit. Als kind wilde ik mijn steak enkel goed gebakken, later liever seignant maar ik slaag er nu wel in om het goed gebakken niet op een schoenzool te laten lijken.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tjonge, ja ik snap het ook niet. Mijn moeder heeft zelfs de hele zwangerschap door gerookt en ik heb er helemaal niks aan over gehouden!

Ik snap ook niet zo goed waar het RIVM en Voedingscentrum al die dingen vandaan halen.

.... ;)

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben vorige week op vakantie geweest (naar Curacao) en heb daar op:

1-maal Barracuda (roofvis wordt afgeraden vanwege de hoeveelheid kwik die er in kan zitten, maar ik dacht dat 1 keer geen kwaad kon)

1-maal gerookte zalm, in een heel lekker visrestaurant, Ik ga er maar van uit dat het vers was.

Ik ben normaal heel streng, maar ja...vakantie.. ;)
    Vriendlief zat aan de (bijna) rauwe tonijn. Het water liep me uit de mond. dat wil ik dus hebben als ik bevallen ben!

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb met mijn vader afgesproken als ik bij hem op visite kom, 1keer per maand of 1,5maand dan eten we kippelevertjes :) zoooo lekker

en toen ik bij de zwangerschap van de oudste niet kon slapen nam ik s avonds voor ik ging slapen een glaasje wijn :) mocht van de vk maar moest wel rode wijn zijn ik had rose :p

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik drink deze zwangerschap koffie en cola.............wel met maten: je mag max 4kopjes of glazen pdag en daar kom ik niet aan.
    Bij Megan vond ik koffie het vieste wat er was en nu vind ik het gewoon lekker. Maar alleen bij mij thuis, we hebben met verse bonen ;)

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    in Frankrijk en zo eten de zwangeren nu ook gewoon rauw vlees, en slikken ook geen foliumzuur.
    Toch wle gek eigenlijk dat dat zo verschilt!
    De vk zei ook al dat de kans wel heeeeeeeeeeeeeeel klein is da je ziek wordt van bijv. rauw vlees

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Maar het is niet uitgesloten en best ''lullig'' als je kindje overlijd omdat je een rauw stuk vlees gegeten hebt.
    Ik heb het er absoluut niet voor over in elk geval.

18. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Ik heb deze topic gevolgd en ik moet zeggen dat ik het knap vind dat sommige van jullie zich absoluut niet druk/gek maken om sommige voedselswaar :cool: ... Ik daarentegen ben echt een sch**terd op dat gebied ... ik heb al weken zin in een McFlurry of Milkshake en durf dit niet eens te nemen :(

Soms is een beetje nuchter verstand nemen gewoon goed om te doen :D

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ehh...waarom zou een ijsje of milkshake slecht zijn dan? Haha, ik zie het even niet... Maar als jij je er niet goed bij voelt moet je het zeker laten hoor :)

Ik kan prima 9 maandjes van m'n leven zonder gerookte zalm, wijn, filet american en andere afgeraden dingen. Zou het mezelf nooit vergeven als er toch iets mis ging, ook al zou de kans klein zijn dat het daardoor kwam...

Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, dat is het belangrijkst toch?

Tuurlijk is de kans klein dat je ziek wordt van bepaalde producten, maar het is echt wel ergens op gebaseerd hoor. Ik las hierboven ergens dat iemand zich afvroeg waar het RIVM en voedingscentrum zulke dingen vandaan halen. Nou, uit onderzoeken denk ik... ;)

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat was ik en dat was een berichtje met een heeeuuule vette knipoog richting vickymorgaine ;)

Denk er dus het zelfde over als jij, zo moeilijk vind ik het niet om 9 maanden met m'n vingers van 'verboden' voedsel af te blijven. Ik zou het mezelf ook never nooit vergeven als het mis zou gaan. Vreselijk.

Softijs enzo heb ik al wel vaker gehoord dat mensen dat niet durven te nemen. Geloof dat het met de bacteriën in zo'n ijsmachine te maken zou hebben. Ik heb dat destijds nog aan mijn VK gevraagd omdat ik er echt nog nooit van gehoord had en die zei: softijs voor jou net zo 'slecht' als voor een ieder ander...

Maar ik kan je vertellen, Mc Flurry m&m's zijn hier niet aan te slepen en de nieuwe milkshake appel-peer is héérlijk! :D

Deel Deze Pagina