zondigen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chiggy, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Waarom zou je geen softijs of milkshake kunnen nemen ? Volgens mij kun je ook een beetje te ver doordraven.

De kans is miniem dat je iets krijgt van rauw vlees. Voor de zekerheid blijf ik er af. Milkshakes en softijsjes zijn hier ook niet aan te slepen.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap het echt niet als zwangeren toch rauw vlees eten omdat de kans toch niet zo groot is dat je kindje er iets van krijgt. Nee, de kans is niet groot, maar wat als het wel iets oploopt en gehandicapt wordt of zelfs overlijdt? Is dat het waard? Het zijn maar 9 maanden...

Softijs kan schadelijk zijn als de machines niet goed zijn schoongemaakt en weinig gebruikt worden, dan kunnen er bacterieen in groeien. Het ligt er dus aan waar je het softijsje koopt, bij de MacDonalds kan je het echt wel vertrouwen, die stellen ook strenge eisen aan hygiëne en er wordt veel ijs verkocht.

3. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

NooNoo: Softijs enzo heb ik al wel vaker gehoord dat mensen dat niet durven te nemen. Geloof dat het met de bacteriën in zo'n ijsmachine te maken zou hebben. Ik heb dat destijds nog aan mijn VK gevraagd omdat ik er echt nog nooit van gehoord had en die zei: softijs voor jou net zo 'slecht' als voor een ieder ander...

Ik wist niet dat dit gewoon mocht :$ ... toen ik zwanger was van mijn zoontje werd mij dit juist afgeraden door de VK, omdat ze zei dat de bacterien die in zo'n machine zitten niet goed zijn voor de baby. Vandaar dat ik er deze zwangerschap ook vanaf ben gebleven, maar heb er zo'n drang naar. Dus wie weet vanmiddag een Mc. Flurry halen :D

Snoopy: Naar een ijssalon of snackbar zou ik niet snel een milkshake halen, omdat ik inderdaad niet goed weet of het wel goed schoon gemaakt wordt. Maar als ik zo lees kan de Mac. dus geen kwaad.

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    gewoon lekker ijs halen en zeker bij de mac of gewoon een bak ijs uit de vriezer.

en ja wat hier meerderen zeggen ik zou me 9 maanden ongerust voelen ofdat er wat is met me kindje omdat ik me niet heb kunnen bedwingen om perse filet of rauw vlees of alcohol te willen nemen.

ik kan 9 maanden echt wel zonder hoor vind dit kindje t aller belangrijkst van alles daarna kan ik me zelf helemaal volvreten of vol zuipen

5. jannie86

jannie86 Nieuw lid

27 mrt 2011
    1
    0
    0
    Ik heb gisteren entrecot medium bijna weldone gegeten, was niet lekker en voelde me toch erg schuldig daarna, want het vlees was toch nog een beetje rood. Doe ik niet meer. Heb verder vreselijk zin in een broodje carpaccio, mijn vriend gaat dat meteen regelen als de baby er is.:)

Deel Deze Pagina