Oke, laat ik voorop stellen dat ik echt een zomer persoon ben. Het mag voor 365 dagen per jaar een graadje of 30 zijn. Heerlijk! Maar!! Een dikke Maar!! Momenteel zitten wij in een huisje ergens op een vakantiepark in Limburg, het is hier echt niet te harden in het huisje. Gisteren was het om een uurtje of vier 33 graden binnen!! Het huisje staat echt in de volle zon. We krijgen het gewoon niet afgekoeld hier Vannacht was het nog 28 graden. Nou zitten we hier nog maar ( godzijdank ) tot en met vrijdag maar ben in staat om de spullen te pakken en lekker naar huis te gaan, het is gewoon echt niet te doen. Ben nog nooit zo vaak naar de Lidl in het dorp geweest om te genieten van de Airco Anyway, iemand nog tips hoe ik die laatste paar dagen door kan komen? Het heetste word het vandaag en morgen Tips zoals ramen sluiten en gordijnen dicht werkt hier niet, het is een huisje met plat dak en veel lange ramen dus de warmte komt sowieso naar binnen. In de avond even luchten gaat niet want het koelt hier gewoon niet af. Nu staat er een klein windje en heb ik dus alles even open gegooid maar goed, dat gaat niet werken voor de extreme hitte van vanmiddag Dus iemand DE tip om zo'n vakantiehuisje wat koeler te krijgen zonder dat ik een airco hoef aan te schaffen? Help!
@Debaky een waaier? Wij zitten ook op een vakantiepark in Limburg herken het warme huisje ook hier hoge ramen en niet overal gordijnen (bovenste ramen niet) gisteravond heeft het hier wel even lekker gewaaid hebben alles open gezet en de waaier op volle stand in de woonkamer. Koelde in ieder geval wat meer af dan wat jij aangeeft. Wat hier verder helpt is met een vochtig shirt naar bed gaan.
We hebben uiteraard al ventilators in het huisje staan maar heb het idee dat die de warme lucht circuleren in plaats van dat ze helpen met wat verkoeling. @Maev windje? Och jeetje, ik zou een moord doen voor een windje hahaha. Wij zitten in Resort Limburg maar geen windje gehad hier gisteren. Ik hoop stiekem op de onweers bui met afkoelende regen vanmiddag hahaha. Straks maar weer even naar de Lidl
Het leed dat vakantie heet. Ik denk dat je enkel maar in het huisje moet slapen. Rest vd tijd lekker weg of in de avond buiten zijn. Ventilatoren geven iets verfrissing voor je gevoel. Maar de temperatuur daalt natuurlijk niet. Net als een voetenbadje, voelt ook wel lekker aan.
Het heeft echt met luchtvochtigheid te maken, daarom is het bij ons zo onaangenaam warm en op Aruba bijvoorbeeld heerlijk Ik zou buiten verkoeling zoeken, idd koude waterflessen voor de ventilator plaatsen en vooral heel weinig doen... sterkte!
@Maev Nou inderdaad, onbegrijpelijk. Hier gisteren wel wat wolkjes ( HEERLIJK ) maar verder weinig tot geen wind. Nu een klein briesje. @zara1983 gisteren inderdaad geprobeerd maar had niet het idee dat dat veel effect gaf. @Eenkadootje Leed is ook een groot woord Ben al blij dat de kids er totaaaaal geen last van hebben, die zijn ook lekker de hele dag op pad met vriendjes en doen spellen met het animatie team. We zijn al vaste klant op het terras hahaha. We overleven het ook wel ( mag ik hopen ) maar het is gewoon even vervelend. @Angel1980 precies, ik zit liever in het buitenland met deze temperaturen dan hier. Vanavond dus maar weer naar het terras verkoeling zoeken.
Ik las gisteren dat iemand radiatorfolie aan de buitenkant van de ramen had gedaan. Ik geloof dat dat best kan schelen! Wij gaan het vandaag proberen op te lossen door van die schermen die je normaal gebruikt op de buitenkant van de auto, aan de ramen van de slaapkamers te maken. Bij ons beneden is het wel koel (rolluiken) maar boven wordt het toch best warm. Ik denk dat iets tegen de buitenkant van je raam echt veel beter werkt dan (rol-)gordijnen aan de binnenkant dicht houden. En die autoschermen hebben zuignappen, dus ook makkelijk tijdelijk te bevestigen Misschien is dat voor jullie ook een tip? In plaats van auto-zonneschermen, zou je ook reddingsdekens kunnen proberen. (Groter en goedkoper). Zorg dan dat de zilveren kant aan de buitenkant zit. En verder inderdaad je huisje vooral gebruiken om te slapen en de rest van de tijd elders verkoeling zoeken. In de schaduw bij een plasje water. Winkels, musea e.d. met airco. En laatste tip: accepteer dat het nu gewoon heet is en houd je gemak. Ik weet van mezelf, hoe meer ik me eraan ga ergeren en ervan baal, hoe warmer ik het heb.
Zolang de Kids het naar hun zin hebben vind ik het prima, klinkt lekker cliché maar het is wel zo. We gaan de laatste dagen maar gewoon even uitzitten. Kids zitten alweer bij het animatieteam lekker sportief te zijn, wij zijn maar een koppie koffie drinken. Thanx voor de tips.
Jezelf nat maken en voor de ventilator zitten / liggen. Snachts alle ramen en deuren open doen. In de woonkamer slapen (als het daar minder heet is)
Is het een idee om buiten te slapen, bijv. op balkon of terras? Dan verplaats je de matrassen gewoon daar heen. Verder overdag maar zo min mogelijk is het vakantiehuis zitten. Lekker verkoeling zoeken in het zwembad, in de bossen of in een gebouw met airco zoals een museum of bioscoop. Hopelijk kun je daar genoeg verkoeling vinden. Fijne vakantie verder!
Vooral zorgen dat je niet in het huisje aanwezig bent op de warmste momenten van de dag. Als je einde van de dag terugkomt alles, maar dan ook alles tegenover elkaar openzetten. En dit vooral ook doen vanaf vroeg in de ochtend.
Maar dat is juist het probleem, vanaf ongeveer 15:00u tot de zon onder gaat staat hij vol op het huisje. Geen afdakje helaas enkel een kleine parasol. Ik probeer zo min mogelijk in het huisje te zijn maar om nu de hele middag te moeten hangen in dat recreatie gedeelte vind ik ook wat. Heb maar een zwembadje gekocht voor de Kids zodat we stiekem ook nog een beetje af kunnen koelen. Helaas geen mogelijkheid om buiten te slapen, qua ruimte zou het kunnen maar die matrassen kan ik niet zomaar buiten gaan leggen. Ik zeg het niet tegen de Kids maar ben stiekem wel blij als het vrijdag is en we weer naar huis kunnen.
Maar je hoeft dan toch niet bij het recreatiegedeelte te gaan zitten? Is er in de buurt van het park geen buitenbad met strandje/ligweide? Of een bos? Ga je lekker picknicken in de schaduw.
Ow er is inderdaad wel een ligweide met zwemwater, het is ook niet zo dat we nergens heen kunnen hoor maar ik vind het gewoon even een beetje to much op dit moment. Ik ben duf, moe, hangerig, ik had het fijn gevonden om van 15:00u tot 19:00u ongeveer ook gewoon even lekker bij het huisje te kunnen zitten, nu ben je bijna verplicht om in die tijd weg te gaan. Maar ik klaag verder niet hihihi Kids hebben het leuk en daar doen wij het voor. Sinds vandaag gaan ook de glijbanen niet open in het zwemmeer, het water is zo opgedroogd dat de pompen geen water meer kunnen pompen voor de glijbanen , het is echt extreem momenteel
Dat begrijp ik, zeker als het om die uren gaat. Dan moet je even bijkomen, zeker met deze hitte. En dat is natuurlijk het fijnst in je 'eigen' omgeving. Jeetje, dat is wel heftig ja! Maar gelukkig vermaken de kinderen zich nog goed. Succes en sterkte nog!
Mag ik even brutaal zijn. En vragen hoe het park en de huisjes zijn ? Wij gaan over 2 weken zijn. Omgeboekt naar resort Limburg..