Hoi allemaal, Gisteren werd mijn zoontje van bijna twee wakker met vuurrode wangen die warm aanvoelden. Met aanraken voelde ik lichte bultjes. Zijn gezicht was ook wat opgezwollen. Hij had geen koorts of verhoging en ook geen jeuk. Gisteren gewoon naar het kdv gegaan waar ze merkten dat hij wel wat hangerig en zeurderig was maar verder niks. Voor de nacht ingesmeerd met Bepanthen en lekker geslapen. Vanochtend was het al minder, goed gegeten, nog wel rode wangen en warm. De zwelling was minder maar nog steeds aanwezig. Bij het zwemmen zag ik dat hij ook allemaal spikkels op zijn bovenbenen en armen had gekregen. Er zat ook wat in zijn nek en boven in zijn rug. Dat zijn de symptomen. Ik twijfel nu of dit zonneallergie is of toch de vijfde ziekte. Aangezien hij nergens last van heeft vind ik het niet nodig naar de dokter te gaan. Wat vinden jullie?
Hmm lastig he, wat t nou is. Heb je een foto? Rode wangen past vlgs mij wel goed bij de 5e ziekte. Ik zou ook niet naar de HA gaan. Die kan er niks aan veranderen en je kindje is er niet ziek van!
Hebben wij ook gehad, vooral in dr badje viel t goed op. En dat was midden in de winter, ik hoopte op waterpokken dat heerste ook op t kdv maar t was net zo snel weer weg als dat t opkwam. Beetje hangerig, sliep wat meer maar niet echt bijzonder, niet echt fit maar at en dronk hetzelfde en kon nog prima een lach tevoorschijn toveren. Geen idee wat t geweest is. Ze was gelijktijdig verkouden en had 1 dagje hoge koorts, dus lekker alles door elkaar.
Als ik zelf zonneallergie heb, worden de plekken eerst rood (net of je flink verbrand bent), daarna komen er allemaal vochtblaasjes op die plekken. Ik heb dan verder geen zwellingen of iets. Wel jeuken de blaasjes dan. In mijn ervaring dus wel wat anders dan jij beschrijft.
Ja ik had ook begrepen dat zonneallergie jeukt. Aangezien zoonlief echt nergens last van heeft behalve rode vlekjes vond ik het al vreemd. Vandaag merkte ik ook dat de vlekjes op plekken zaten waar de zon niet komt (onder de romper) en met zonneallergie zou dat toch niet moeten kunnen? Ben overigens even naar het CB gegaan met foto's en symptoom omschrijving en daar zeggen ze 90% vijfde ziekte. Ik ga er dan maar vanuit dat dat het is. Bedankt allemaal!