Zonneallergie

Discussion in 'Zwangerschap' started by boannan, Jun 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hi,

Wie heeft er tips voor mij. Ik ben nu 8+5 en lekker op vakantie in oost duitsland. Het weer is prachtig maar sinds gisteren zit ik opeens helemaal onder de rode bultjes en het jeukt! Ik vermoed zonneallergie. Nooit eerder last van gehad overigens, ook niet tijdens mijn vorige zwangerschap.

Man is nu onderweg naar de dichtsbijzijnde apotheek, maar hier mensen nog tips?

Thanks!

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik krijg altijd pilletjes...
    Maar weet niet of je die ook mag hebben als je zwanger ben..

Verder gen tips.. Want niks anders helpt bij mij...

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik had er altijd last van, totdat ik een andere zonnebrandcreme ging gebruiken.
    Voor de zonneallergie smeerde ik calendula of aloë vera, dit verzachte het enigszins, verder kun je er weinig aan doen, ja niet meer met blote huid direct in de zon.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier gebruik ik helemaal geen zonnebrand creme... Dus daar ligt het niet aan :p tenminste hier niet he

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    In het buitenland kun je de smeersels tegen allergie gewoon kopen. Hier in nederland op recept. Je moet wel even goed kijken of manlief nu niet met een smeersel aankomt op hormoonbasis. Zou dat niet zomaar willen gebruiken bij zwangerschap.

Smeer vooral zonnebrand met uva en uvb bescherming. Die helpen beter tegen allergie. Ook hoge factor smeren.

Desondanks nog fijne vakantie!!

Share This Page