Weet iemand een tip voor mij wat ik kan doen tegen rode bultjes op mijn arm.. zat er binnen een uur helemaal onder terwijl ik niet in de volle zon heb gezeten.. Heb beide bovenarmen er heelmaal onder zitten en het brand/jeukt ontzettend... Helpppp Ik kan wel wat tips voor verkoeling gebruiken..
anti- histamine nemen en uit de zon blijven. Ga je er wel in dan insmeren met een creme die hoger is dan factor 50 Ik heb zelf behoorlijk last van zonneallergie. Ik word een heuze aardbei. Als ik me goed insmeer , ik gebruik zelf factor 60 en word nog heeeeeeeeeeeeeeel bruin, dan heb ik minder last van de allergie. Langzaam je huid aan de zon te laten wennen schijnt ook goed te zijn. Bij de reformzaak of drogist kan je ook homeopatische korreltjes krijgen die ook een beetje helpen. succes en niet krabben!!
zonneblaasjes gel van de trekpleister ideaal spul verzacht meteen, en URTIZON complex korreltjes dat is een homeopatisch produkt tegen zonne allergie werkt uitstekend sterkte met je allergie hopelijk ben je er snel van af
Je moet het onderscheid maken tussen warmte en zonne allergie. Anti-histamine zijn leuk, maar daar los je niets mee op. Dat is symptoombestrijding. En niet aan te raden bij een mogelijke zwangerschap. Dit zegt een allergiepersoon. Ik zit zelf ook onder de haverklap onder. Zoals bijvoorbeeld met dit weer of ik nu in de zon zit of niet. Wat wel wil helpen is regelmatig even een koude washand over je lijf als verfrissing. Of regelmatig douchen, maar daar zit je niet op te wachten om dat ritueel meerdere malen te herhalen op een dag. Bij mij is het vooral als ik me even heb ingespannen en wat zweterig wordt, dan kan ik op mijn vingers natellen dat ik onder zit. Als je dan die verfrissende washand over je lijf haalt, voorkom je al een groot deel.
Dat zijn de korreltjes die ik bedoelde! Ik had inderdaad wat genuanceerder moeten zijn met de anti-histamine. Ik kreeg ze destijds op doktersadvies en bij mij helpt het heel goed. Mijn vriend heeft een ander soort zonneallergie en daar helpt het veel minder bij. Nou ja als je t niet vertrouwt even naar je huisarts gaan denk ik. succes
Sinds ik de zonneproducten van Roc gebruik, heb ik veel minder last van zonneallergie. Ze zijn wel pittig geprijsd, maar ik heb het er graag voor over. Als het leed al geleden is, Aloe Vera gel erop smeren, dat is ook echt superspul. En ik zit ook altijd onder een parasol, dan maar wat witter dan gemiddeld Nederland, dat heb ik liever dan die irritante jeuk!! Groetjes, Anakin.
Die korreltjes (homopaties) werken helemaal niet bij mij. ik heb aan de huisarts een verkoelde gel gevraagt en die koelt lekker af waardoor de jeuk minder wordt. Veel succes. veel liefs scootermuis. PS: anakin gewoon testen ik ben benieuwd, succes.
Ik heb spul van de apotheek. Ik heb er zelf ook enorme last van.. Maar met die creme heb ik geen last
Ik had het een poosje geleden ook. Kreeg Cardiflor mee van de drogist. Dit hielp wel redelijk. Heb er nu trouwens geen last van. Maar die zalf stinkt wel! Groetjes Simone
Heej ik heb zelf ook last van zonne allergie en heb van de huisarts altijd contralum ultra smeersel Echt perfect!!!
Wat bij mij blijvend geholpen heeft (alweer zo'n jaar of 12) is de zonnbank. De allergie kwam bij mij uit het niets opzetten, en was echt heel erg. De huisarts adviseerde ook goed insmeren, en uit de zon blijven of eventueel een kuurtje onder de zonnebank. Dat heb ik toen gedaan. Onder de zonnebank ben ik begonnen met 5 minuten, en dat bleek zelfs al te lang! Zat weer helemaal onder! Dus de huid tot rust laten komen, en toen begonnen met 2,5 minuten, dat een paar keer en daarna 5 minuten en zo opbouwen. Ik heb werkelijk nooit meer last van zonneallergie gehad! Ik heb nu zelf thuis een solarium (anders dan een gewone zonnebank heeft deze echt na gebootst zonlicht, en wordt je er mooi bruin van en niet 'zonnebank' bruin). Zo eens per week ga ik er een half uurtje onder, soms minder. Mijn huid blijft nu ook wat getint, verbranden doe ik zelden, en niemand vraag meer in de winter aan me of ik ziek ben (wat voorheen nog wel eens gebeurde met mijn bleke snuitje). Behalve allergie-loos, dus nog meer voordelen!
Mijn vriend heeft er ook last van, en die heeft deze week creme gehaald bij de apotheek, en die helpt heel goed!!