Hi meiden, Mijn titel zegt het al. Ik ben nu bijna 21 weken zwanger maar heb de kleine nog niet gevoeld... Het is mijn tweede kindje dus ik weet wel wat ik zeg maar kan voelen. Nou is het zo dat én mijn placenta voorligt én ik de vorige keer een keizersnede heb gehad. Ik heb nu ook nog steeds een beetje een "doof" gevoel in mijn buik, is eigenlijk qua gevoel nooit meer teruggekomen daar. Is het herkenbaar bij meiden die al een keizersnede hebben gehad dat ze het kindje pas veel later voelen? Moet over 2 weken pas naar de gyn dus dan vraag ik het wel, maar misschien dat iemand hier het weet?!
Ik heb geen KS gehad maar dat je placenta aan de voorkant ligt zegt al heel veel en het kan ook nog eens zijn dat je kindje bijvoorbeeld naar binnen toe trapt en dus met zijn rug tegen je buikwand aan ligt. Je moet het kindje geloof ik wel voelen bij 22 weken en tot die tijd is het nog niet erg dat je hem/haar nog niet gevoeld hebt. Als je dus volgende week nog niet heb gevoeld dan zou ik wel even contact opnemen met de verloskundige.
Mijn vk zei dat als je t tot 24 wk nog niet voelt ze zich geen zorgen maken. Maar t is wel leuk/ geruststellend om t te voelen, dus hoop dat t snel komt. Na de 20 wk echo was ik zeker over wat ik voelde, daarvoor ook wel wat gevoeld, maar tis de 1e bij mij dus ik wist niet wat ik moest voelen. Bij 20wk echo lag de placenta laag achter (met 15.3 wk nog hoog voor...blijf dat vaag vinden)
Hmm, thanks meiden. Ik vroeg me af het idd de combi placenta voor/ks kon zijn, maar alleen placenta zou ook nog kunnen! Ik hou het, uiteraard, in de gaten en zal het met de gyn erover hebben...
Maak je nog geen zorgen. Bij allebei mijn jongens lag mijn placenta ook voor en ik voelde de jongens heel laat ook. De eerste met 24 weken en de 2e geloof ik zo rond de 22 weken.
Ik had bij mijn zoontje ook een voorliggende placenta en ik heb hem heel de zwangerschap bijna niet gevoeld, hoewel op de echo's was te zien dat hij heel actief was. Ik hoop deze keer de baby wel echt goed te voelen. Hopelijk heeft een KS niets te maken met het voelen van de baby, want dat heb ik ook gehad en dat doof gevoel is hier ook aanwezig.