Ik zal uitleggen waarom. ... vanmorgen toen ik uit bed kwam een ging plassen had Ik best veel bloed bij het afvegen en twee druppeltjes in de wc maar tot nu nog niks in mijn broekje maar wel iedere keer na het plassen en ook ligt zeurend gevoel in mijn buik maar kan niet zeggen of het nu van mijn darmen is of niet. ... Wordt zo onzeker heb vanmorgen al gebeld naar de verloskundige en ze zei kijk het nog even aan. ... maar is een echo evt. Nu al mogelijk en kan daar duidelijkheid uit komen? Ik weet dat ik bij mijn zoontje ook een vroege bloeding had en een inwendige echo kreeg. .... maar weet niet meer hoe ver ik toen was....
Ja kan hier zelf ook echo gehad met 5,5 week je ziet een rijstkorrel en die knipperde bij ons. Bij mij was het innestellingsbloed nog toen
Heb net gebeld maar ze zeggen dat het te vroeg is voor en echo lekker is dat dan:'( dat wordt afwachten
Het kan ook meer onzekerheid geven meid. Bij sommige is er namelijk nog niets te zien omdat die bijv net een paar dagen minder ver zijn. Het is killing voor je dat snap ik sterkte hoop dat alles toch goed is.
Ik heb ook een echo gehad met 5.5 week, ze zei ook voor de tijd dat het twijfelachtig is of ze wat kon zien. Gelukkig zag ze het met kloppend hartje. Ik had ook roze/bruin verlies 5 dagen lang. Dat is nu gelukkig gestopt. Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent. Sterkte!
Ja een echo kan. Bij mij was er met 5.5 week alleen een vruchtzakje en een dooierzakje te zien. Ik weet nog van mijn eerdere miskramen dat ze tijdens het bloeden geen echo kunnen maken ( inwendig) omdat ze dan niks kunnen zien. Het bloed blokkeerd het beeld zeg maar. Is dat niet de reden dat ze nu geen echo willen maken? Sterkte ermee!hopelijk is het niks. Heb ik vanmorgen niet een topic van jou gelezen over bruinverlies? Hoop dat het een plakker is!
Ik heb deze zwangerschap een echo's gehad bij 4,5 week, 5.5 week, 6.5. week en 7.5 week. (reden is een beetje ingewikkeld en zal ik niet te veel over uitweiden). Ik zal je kort uitleggen wat ik zag en waarom ze zullen zeggen dat het nog te vroeg is. 4.5 week: een heel klein zwart stipje in de baarmoeder 5.5 week: alleen een vruchtzak met zwangerschapsring. Verder niets te zien 6.5 week: we verwachtten een embryo met hartje: niets te zien. Er leek wat te pulseren, maar we konden helemaal niets in beeld nemen. zelfs bij een tweede/ander echo apparaat en duwen op mijn buik. 7.5 week: ineens was er toch een vruchtje te zien met hartactie. Nou, ik kan je vertellen dat die week tussen 6,5 week en 7,5 week echt een hel zijn geweest. Want we gingen er echt vanuit dat het mis zou gaan. Ik snap nu ook waarom de meeste mensen pas vanaf 7 weken een echo krijgen, omdat het dan allemaal wat duidelijker wordt. Het nadeel is dat ze gewoon geen duidelijkheid kunnen geven. ookal zou er iets te zien zijn met hartactiviteit, dan nog heb je geen garanties dat die activiteit blijft. De enige bevestiging die een echo kan geven is, dat je echt zwanger bent op dat moment, of dat het echt mis is. Verder kunnen ze geen voorspellingen doen of het goed zal blijven gaan. ook bloedverlies hoeft niets te betekenen. ik heb nu 4 zwangerschappen gehad. waarvan 3 met bloedverlies. waarvan 2 mis zijn gegaan en 1 goed.
Weet je wat de pest is ook heb geen enkel idee hoe ver ik zwanger ben. .. Omdat ik ongepland zwanger ben geraakt. Het enige wat ik weet is dat de eerste dag vanmijn laatste menstruatie 16 augustus is geweest.... als ik dan een calculator gebruik zegt die dat ik pas op 10 september had kunnen testen maar ik Had al een positieve test op vrijdag 6 september de digitale en die zei 1-2 weken. .... Ik slikte namelijk gewoon de pil en zelfs Door de pil Had Ik een onregelmatige cyclus.... en moest het van de huisarts bij gaan houden omdat ik dus iedere keert Door de pil heen Ongi werd. .. Ik zat elke keer op een cyclus van 25 dagen dus werd elke keer drie dagen voor mijn strip op was Ongi dat ging al maanden zo daarom kreeg ik argwaan dat dat nu niet gebeurde en ging testen. De verloskundige gaat waarschijnlijk uit van een cyclus van 28 dagen. Ik ben ook Han terug denken wanneer we gemeenschap gehad hebben en dat was op 27 augustus en dat kan dan kloppen want met de calculator van een cyclus van 25 dagen zegt ie ook eisprong op 28 augustus. De keert daarop was pas dat weekend 1 september en dat zou dan te laat zijn. .... Het is allemaal maar gissen maar als ik dat de verloskundige allemaal uit moet gaan leggen. ...
Klinkt inderdaad allemaal ingewikkeld. Maar ik denk dat er op dit moment niets anders op zit dan wachten. Leuk is anders, maar ik denk dat de vk gelijk heeft dat er nu nog zo weinig te zien zal zijn. het is beter om bijvoorbeeld een weekje te wachten.
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb geen miskraam gehad, maar wel veel bloedverlies. Pas bij 7,5 week een kloppend hartje gezien. Daarvoor wekelijks een echo, maar doordat het hartje niet klopte was het echt waardeloos en killing.
Het bloedverlies is weer weg en echt minimaal geweest. Had het bij mijn zoontje ook. Had toen ook heel snel gesprongen aders. ... maar liefst zie je gewoon helemaal geen bloed. .....
Je hebt het alleen tijdens plassen? Heb je je urine al langs de huisarts gebracht om te testen op een blaasontsteking?
Aansluitend bij Grace, ik had een echo bij 6.3 wk. Er was wel wat te zien op t plaatje volgens gyn 3mm (passend bij ff ruim 5 weken) en voorzichtig beginnende hartslag te zien. Week later mocht ik weer en toen duidelijke hartslag. Ik vond dat geen toffe week. Dus te vroeg een echo kan ook stress geven.
Ik heb idd ook een topic geplaatst over hoe herkennen blaasontsteking tijdens zwangerschap. Laat deze week mijn urine Nog een keer nakijken. ... idd mijn gevoel zegt ook wel dat het goed zit mat toch bij bloed schrik je toch wel even.
ik heb drie keer een vroege echo gehad. de eerste was net aan 6w 3 d en mooi knipperlichtje , de tweede nog net geen 6 weken wederom knipperlichtje. de derde zou ik 5 w 3 d zijn volgens meting en enkel witte stip in vruchtzakje, later bleek ik na de termijnecho toen al 7 weken geweest te zijn er was dus niets zichtbaar toen!geen knipperlichtje niets.... had ik toen geweten dat ik al 7 weken mst zijn (as aan de pil dus wist geen enkel termijn) was ik echt volledig in stress...... dus afwachten....
Goed om te horen dat je bloedverlies niet door heeft gezet. Gewoon hoop blijven houden. het gaat vaker wel goed dan mis! Heb je al wel een afspraak voor de eerste echo (bijvoorbeeld over een week of 1,5?)