zonnebank en zwanger zijn/ worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noena, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    kun je zonnebeanken als je zwanger bent/ wil worden?

want had ergens gelezen dat als het te warm is in je buik ofzo, dat het vruchtje dan niet kan overleven ofzo..

maar had eens in een folder van de zonnebank studio gelezen dat je als zwangere vrouw gewoon onder de zonnebank kunt, alleen zeide ze dat het wel verstandig is om je buik dan te bedekken met een handdoek ofzo..

wie weet hier meer over en kan me helpen?

:(: :)

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    als je zwanger wilt worden kun je gewoon lekker zonnebanken hoor..je moet wel uitkijken voor een zwangerschapsmasker wanneer je zwanger bent en gaat zonnebanken of in de gewone zon gaat.(vlekken op huid)

3. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    bij ons in de zonnestudio (een vriend van me heeft er 1) kom je er niet onder als je zwanger bent
    de stralingen zijn niet goed voor je kindje
    het is bij iedere zonnestudio anders
    de 1 zegt moet je zelf weten de ander zegt je moet een handoek op je buik leggen en weer een ander zegt nee je komt er niet onder
    als ik i de zaak sta en er komt een zwangere vrouw binnen komt ze er bij mij iig niet onder
    tijdens de curcus heb ik geleerd dat de stralingen zeer slecht zijn voor het vruchtje en de kans op een miskraam bestaat
    maargoed het is jou keuze

4. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Even meelezen en een vraagje maar zolang je dus niet weet of je zwanger bent mag je er gewoon onder?

saskia

5. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Ik ga er voor de zekerheid niet meer onder. Wil toch de eventuele risico's uitsluiten... zou het zo jammer vinden als achteraf blijkt dat het wel degelijk slecht is voor een kindje..

6. Niet meer actief

Je mag onder de zonnebank en moet ook gewoon doen tijdens het zwanger worden, want je moet ook nog gewoon plezier in je leven houden en dingen doen die je leuk vind.

Als je zwanger bent mag je er ook onder, maar je moet het wel beperken tot max een kwartier.
    Je moet goed insmeren met zonnebrand creme en als je een buikje krijgt moet je je buik afdekken.

7. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    ik heb ook gehoord dat het slecht is als je zwanger ben.. die stralen zijn niet goed.

8. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    yep zolang je niet zwanger bent kan je er gewoon ondergaan
    ik ga er zelf ook gewoon nog onder hoor
    pas als ik een posi test in handen heb dan ga ik er niet meer onder

9. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Toen ik zwanger werd van mijn zoontje ben ik er ook gewoon onder gegaan hoor, pas toen ik zeker wist dat ik zwanger was niet meer. Je kan moeilijk alles op voorhand opgeven, misschien ben je wel maanden bezig voor je zwanger bent dus... Ik hoop natuurlijk voor jou van niet !
    Grtz x

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik was hier ook al benieuwd naar!
    Dus nog ff lekker zonnebanken, tot de posi test hihi :D