Ik ben van mezelf nogal een bleekscheetje , daarom ging ik altijd af en toe eens op de zonnebank. Zeker niet overdreven veel maar gewoon zo eens een paar keer om er een beetje gezond uit te zien. Nu ik zwanger ben weet ik dat er risico's zijn op een zwangerschapsmasker. Daarom dacht ik al van de gezichtsbruiner dan gewoon uit te zetten. Maar misschien kan het ook wel kwaad voor mijn baby'tje en dat risico wil ik natuurlijk absoluut niet lopen, daarom dat ik dacht om mijn buik en rug dan af te dekken. Ik weet gewoon niet of het al of niet kan. Er zijn toch ook zwangere vrouwen die op vakantie gaan naar warme landen, dus die krijgen daar, ondanks zonbescherming, toch ook wel wat zon en warmte mee. Ik heb, zoals je ziet in mijn handtekening, wel wat moeite moeten doen om zwanger te geraken en wil het nu dus absoluut niet zelf verpesten. Het zou me gewoon zo lekker ontspannen als ik bvb 2x/week een 12 minuutjes zou kunnen ontspannen onder de zonnebank. Heeft iemand raad?
Tsja, t wordt afgeraden maar er zijn mensen die t wel doen. Je baby kan t te warm krijgen en dat kan in t ergste geval een miskraam veroorzaken. Ook reageert je lichaam tijdens zwangerschap anders op warmte, normaal kun je t mss goed verdragen maar nu mss helemaal niet. Er zijn zat discussies over zonnebank int algemeen, zo zullen er ook zijn over zonnebank tijdens zwangerschap. Persoonlijk zou ik t niet doen en ook afraden.
Ik was aan het kuren voor me bruiloft voorover 2 weken. Heb besloten dat ik niet meer eronder ga daarna wel op vakantie naar de carribien dus 33gr met felle lage zon. Tja het zijn verschillende theorieën inderdaad. Niet bewezen. Het is niet goed voor je om te lang en te veel te worden blootgesteld aan de zon/zonnebank. ( bij niet zwanger ook). Ik had ook advies gevraagd; goed insmeren, niet in de volle zon etc. Wat betreft zonnebank, is het vooral niet goed als je verder bent in de zwangerschap, voor het kindje te warm en te fel licht enzo. Nu kan denk nog wel denk ik en idd misschien buik afdekken. Maar goed er is niks bewezen goed of slecht en zoals je zelf zegt heb je veel moeite moeten doen dus zou ik het risico niet lopen. Ik heb gelukkig geen moeite hoeven doen maar wil ook geen miskraam! Succes!!
Als je onder de zonnebank gaat, de gezichtabruiner uit zeg en je rug en buik bedekt... Hou het geld dan lekker in je zal want dan is het echt doelloos om te gaan vind ik
Wat Sam zegt: waarom de volle mep betalen als je dus blijkbaar alleen je benen en armen ligt te bruinen? En je afvragen of het veilig is? Haal een bodylotion met een kleurtje en redt je daar mee...
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik weleens een zonnebankje gepakt. Maar deze zwangerschap kan ik dat gewoon niet verdragen. Veel te warm. En ik ontwikkel een zwangerschapsmasker in mijn gezicht. En dat door alleen maar buiten te lopen of even in de tuin te zitten. Echt niet mooi. Ik zou er zelf dus wel een beetje mee oppassen.
Oké, bedankt voor de reacties! Was er al niet echt vóór. Ik ga het idd mooi houden op bruin uit een potje .