Ik ben van mezelf nogal een bleekscheetje , daarom ging ik altijd af en toe eens op de zonnebank. Zeker niet overdreven veel maar gewoon zo eens een paar keer om er een beetje gezond uit te zien. Nu ik zwanger ben weet ik dat er risico's zijn op een zwangerschapsmasker. Daarom dacht ik al van de gezichtsbruiner dan gewoon uit te zetten. Maar misschien kan het ook wel kwaad voor mijn baby'tje en dat risico wil ik natuurlijk absoluut niet lopen, daarom dat ik dacht om mijn buik en rug dan af te dekken. Ik weet gewoon niet of het al of niet kan. Er zijn toch ook zwangere vrouwen die op vakantie gaan naar warme landen, dus die krijgen daar, ondanks zonbescherming, toch ook wel wat zon en warmte mee. Ik heb, zoals je ziet in mijn handtekening, wel wat moeite moeten doen om zwanger te geraken en wil het nu dus absoluut niet zelf verpesten. Het zou me gewoon zo lekker ontspannen als ik bvb 2x/week een 12 minuutjes zou kunnen ontspannen onder de zonnebank. Heeft iemand raad?
Tsja, t wordt afgeraden maar er zijn mensen die t wel doen. Je baby kan t te warm krijgen en dat kan in t ergste geval een miskraam veroorzaken. Ook reageert je lichaam tijdens zwangerschap anders op warmte, normaal kun je t mss goed verdragen maar nu mss helemaal niet. Er zijn zat discussies over zonnebank int algemeen, zo zullen er ook zijn over zonnebank tijdens zwangerschap. Persoonlijk zou ik t niet doen en ook afraden.