Zonnebank na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Bijzonder, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Weet iemand wanneer je weer onder de zonnebank mag na de bevalling? Ook ivm straie..

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik dacht een maand of 4, ook ivm zwangerschapsmasker. Maar ik weet het niet zeker hoor!
    Ik ga sinds een week weer onder de zonnebank.

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Oke thnx.

4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Striemen zijn littekens en die moet je uit de zon houden tot ze niet meer gekleurd zijn (dus wit). Als je daar toch bruin wordt riskeer je een huidverkleuring die nooit meer weg gaat.

5. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik ga sinds drie weken na de bevalling wee ronder de zonnebank, had erge staie op mn buik maar heb niet het idee dat het erger is geworden door de zonnebank? wist dat ook niet, voel me er verder goed bij heerlijk weer lekker bruin!

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Het is een risico, maar het hoeft natuurlijk niet te gebeuren :). Mijn striemen zijn al bruin van het pigment van de linea negra, dus ik ga niet riskeren dat het erger wordt. Je leest vaak op internet dat striemen juist lijken te vervagen, maar het officiele advies van chirurgen enz is om littekens uit de zon te houden.

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt allemaal. Ik ga ook niet gelijk veel en lang onder ze zonnebank. Wil het opbouwen met 10 min per week. Mijn striemen zijn nu heeel licht roze en sommige al wit/zilver.
    Ik smeerme gewoon goed in en houdt het goed in de gaten.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Smeer vooral je gezicht goed in; bij mijn zonnestudio heb ik de dame achter de balie horen vertellen dat haar zus zelfs een paar maanden na de bevalling nog heel duidelijke pigmentvlekken kreeg. Zij raadde het dus af om na een paar weken al weer op de zonnebank te gaan.
    Sowieso zou ik er heel voorzichtig en terughoudend mee zijn; laatste tijd is er veel publiciteit geweest over het verband tussen zonnebank en huidkanker. Dermatologen raden de zonnebank af om die reden. Zelf vind ik het af en toe wel heel lekker, als oppepper in de winter, maar écht met mate en inderdaad: goed smeren.

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    anderhalve week nadat ik was bevallen lag ik alweer eronder hoor... we hebben een zonnebank, hele nwe gekocht voor mijn trouwdag 3x gebruikt en toen zwanger hahaha nu gebruik ik hem weer hihi

10. RoxStar-J

RoxStar-J Lid

7 jun 2009
    93
    0
    0
    Den Haag
    Mijn kraamverzorgster heeft gezegd, dat je het beste 6 maanden kan wachten.

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    De verloskundige die hier thuis kwam na 3 weken vroeg aan me of ik ziek was omdat ik zo bleek zag. Dus ik vertelde dat ik netjes uit de zon bleef ivm het zwangerschapsmasker wat ik een klein beetje op mn wangen heb maar volgens haar kon het geen kwaad meer dus ik ben lekker de volgende dag onder de zonnebank gegaan en ik moet zeggen dat de vlekken niet donkerder zijn geworden en de rest van mn huid wel.

12. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ben in de week na mn bevalling gehad, gelukkig geen zwangerschapsmaskre gekregen..Ik had geen striea dus daar ook geen last van gehad.

Deel Deze Pagina