minipil en afbouwen bv

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Alita, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Vanaf wanneer ben je niet meer beschermd?
    Pas als ik volledig stop met bv of moet ik ook al oppassen als ik nog maar 1 keer per dag bv geef?

Bedankt voor jullie reacties!!!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met borstvoeding beschermt tegen een nieuwe zwangerschap bedoel je?
    Dat is namelijk alleen maar (en niet eens heel betrouwbaar geloof ik) als je borstvoeding geeft op verzoek, ook snachts, niets anders geeft dan borstvoeding dus geen water/kv/sap/groente/fruit en maximaal 5-6 uur tussen de voedingen in. Geloof dat je ook minimaal 6 voedingen per dag moet hebben, maar dat weet ik even niet meer ;)!

Of bedoel je dat helemaal niet? haha!

Verder blijf je als je de minipil slikt en geen borstvoeding meer geeft gewoon veilig als je dat bedoeld ;)! Je kan namelijk ook als je geen borstvoeding geeft of niet eens zwanger bent geweest deze pil slikken.

3. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik bedoeld inderdaad bv en de minipil. Want ik zit nu nog maar op een veding per dag en slik dus de minipil en ik dacht dat je dan mischien minder beschermd zou zijn.. voor de zekerheid toch even checken want nm 2 moet toch nog even wachten haha

Bedankt voor je reactie!!!!!!!

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    de minipil die wordt voorgeschreven (cerazette) bij borstvoeding is niet meer werkzaam genoeg als je geen borstvoeding meer geeft, zo zei de assistente van de dokter het hier. Dit zei ze pas nadat ik al gestopt was met bv, sjongejonge, maar dat even erbuiten gelaten, haha.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Prima! Maar ook zonder borstvoeding beschermt deze pil tegen zwangerschappen, net als hij dat doet met borstvoeding.

Er zijn zoals ik al zei er zijn ook mensen die geen borstvoeding geven die gewoon Cerazette als anticonseptie pil gebruiken, bijv omdat ze niet tegen alle hormonen in andere pillen kunnen.

Voor meer info kan je misschien even kijken op ->
    minipil met desogestrel

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dan zal ik toch maar eens de huisarts/apotheek gaan bellen als ik jou was want die info is dus gewoon echt niet waar! Waarom krijgen anders vrouwen/meiden die geen borstvoeding geven (uberhaupt nog nooit zwanger zijn geweest) dan ook deze pil als anticonceptie voorgeschreven? Omdat hij niet werkzaam is zonder borstvoeding? Kortom de assistente heeft je blijkbaar verkeerde informatie gegeven.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Dank je!!! is me helemaal duidelijk:)

Wat ik ook vreemd vindt effe tussendoor... dat de ene dokterassinstente vertelt dat als je begint met slikken van de pil hij niet meteen werkzaam is en er ook zijn die zeggen dat het een paar maanden kan duren voordat de pil ECHT betrouwbaar is... vreemd of niet, heb er net in een topic over gelzen

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij is het met Cerazette na 7 dagen en dan is ie veilig (kijk even je bijsluiter ;)), ik zelf heb 1 maande gewacht.

Maar idd vaag dat er zulke vreemde adviezen gegeven worden ;)!

Zo ook hier op het forum iemand daar heeft blijkbaar de huisarts gezegd dat je pas mag beginnen als je je menstruatie hebt gehad, oftewel dat kan als je gewoon volledig en op verzoek borstvoeding geeft nog wel een jaar duren ;)! Haha!

Deel Deze Pagina