Gaat n schimmelinfectie vanzelf over?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ik heb vooral s avonds wat jeuk aan mn vagina (schaamlippen) Mn afscheiding ziet er wel normaal uit alleen ruikt wel anders.. Ik zelf denk (weer eens) aan een schimmelinfectie. Ik loop er nu al een week mee ofzo, nu is mijn vraag; Gaat n schimmelinfectie vanzelf over of moet je daarvoor persé pilletjes oid slikken. (vroeg ik me af of t dan niet 'doorwoekert' zeg maar.)? Anders wacht ik t nl nog af en anders moet ik maandag maar ff dokter bellen.. :(

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb gelijk naar de arts gebeld want de jeuk werd steeds erger. Gewoon gaan meid ik hoefde niet eens onderzocht te worden, gewoon telefonisch verteld en kreeg ik medicijnen.

3. Niet meer actief

volgens mij gaat dat niet vanzelf over. Als je vaak van die infecties hebt, dan kan het misschien zijn dat voedingspatroon niet goed is.. (veel voedsel met gist erbij kan bijvoorbeeld schimmelinfectie geven)

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik zou altijd de huisarts inschakelen.

Wat ook scheelt is veel drinken.

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo Patroeshka,

Ik ben zeer gevoelig voor schimmelinfecties en heb daarvoor altijd het middel GynoDaktarin-3 in huis. Na iedere ongi deed ik een pil en dat werkte goed preventief. Bij mij overigens los van voeding, de één heeft er gewoon meer last van dan de ander.

Nu zwanger, maar helaas weer een schimmelinfectie (was er net een jaar van af...). Ik moet mijn huisarts nog vragen of het mag nu, maar het is wel een doeltreffend middel.

Ik bel maandag en laat je weten of we het middel kunnen gebruiken (in bijsluiter staat: in overleg met arts...)

Succes,

Juud

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb op internet nog eens gezocht en de nieuwe bijsluiter zegt dat het geen kwaad kan.

Ik ga toch nog mijn huisarts bellen, en je hebt sowieso een recept nodig. Hoe langer je wacht, hoe lastiger het weg kan gaan. Is verder vooral vervelend voor jou, maar niet schadelijk voor jezelf of je vruchtbaarheid.

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nee, het gaat volgens mij niet vanzelf over, en ik zou dus zeker contact opnemen met je huisarts.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb er ook erg veel last van, elke maand! Gek werd ik ervan, die jeuk is niet te houden. Nu ik zwanger ben heb ik er geen last meer van. Maar een vaginale schimmel gaat meestal wel vanzelf over, maar meestal houd je het niet meer van de jeuk, zodat je vanzelf ome dokter wel belt.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook bij mij gaan ze vaak vanzelf over.
    Ik heb ooit laten testen en blijkt dat ik hier gewoon veel gevoeliger voor ben omdat ik meer schimmels produceer. Dus gistrijk voedsel, per ongeluk keer verkeerd afvegen, keertje seks op verkeerde moment, het kan vanalles zijn dat het veroorzaakt.
    Ik heb paar keer kuurtjes gehad van de huisarts, maar moet zeggen dat met een paar dagen geen seks het vaak ook overgaat. (Dat veroorzaakt bij mij door de schimmelinfectie meer irritatie waardoor het dus niet zo snel overgaat).

Het blijft overigens heel vervelend en met name verder in de zwangerschap dan is het wel aan te raden om er iets aan te laten doen, omdat je het aan je kleine kan overgeven tijdens de bevalling.

Groetjes Daphne

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij mij zijn ze nog nooit vanzelf overgegaan. Als ik er niks aan deed werd het langzaam maar zeker steeds erger (en ook veel moeilijker om er weer vanaf te komen)

11. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb het van de zomer gehad, en kreeg er een zalf voor die je moet inbrengen met een soort tuutje.
    En heeft goed geholpen.

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Een schimmelinfectie gaat nooit volledig over zonder medicatie.
    Je kan het gevoel krijgen dat het over is, maar er blijft altijd nog een beetje achter zodat het opnieuw begint.
    Ookal heb je de éne infectie na de andere: steeds naar de doc gaan, en zéker als je zwanger bent.
    Ik heb bij m'n vorige zwangerschap onder m'n voeten gekregen dat ik het had aangedurfd 2 weken te wachten.
    Eer die infectie weg ging :confused:
    Voorschriftje voor gyno dactarin, opspuiten tot de tupe leeg is en gedaan :D
    Ben er trouwens sinds eergisteren terug mee bezig, ben heel gevoelig aan schimmels , zo ongeveer om de 2 à 3 maand heb ik het zitten.
    En ik kan je verzekeren: als je daarbij dan ook nog eens overvloedig witverlies hebt, is het niet enkel jeuken, maar branden tot je er de muren van oploopt :(

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Vergeet btw niet dat je vriend/man ook een behandeling moet hebben (zalfje of pilletjes speciaal voor mannen).
    Ze zullen er zelf niets van merken maar kunnen de schimmel wel bij zich blijven dragen. Op die manier heeft ie je binnen de kortste keren weer aangestoken.

14. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Moet ik me dus geen zorgen over maken...
    Zodra dat lieve vriendje hoorde dat ik zwanger ben, heeft hij de benen genomen en is nergens meer te bekennen.
    Aan z'n ouders heeft hij wijsgemaakt dat het kind niet vanhem is.
    Najah, dan doe ik het wel alleen, ben oud en wijs genoeg en als hij zo laf is, heb ik hem ni eens nodig!

15. Niet meer actief

You go girl.... !

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Sorry, ik had eerder geen tijd om te mailen.
    De vaginale tablet van Gyno-Daktarin mag ik van mijn huisarts niet gebruiken, maar de creme wel. Het scheelt 380 mg werkend bestanddeel, dus de creme moet je wel langer gebruiken, maar is veiliger.

Ik ben inmiddels begonnen aan een kuur. Succes!

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vreemd, die tablet van daktarin mocht ik wel gebruiken, werd al jaren door zwangeren gebruikt.
    Misschien ligt het aan het aantal miligrammen.
    Succes, het zal snel over zijn, het is erg irritant als je dat hebt.

Deel Deze Pagina