wie o wie houdt er ook zoveel vocht vast?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamara84, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik hou zoveel vocht vast joh, lijk wel een waggelende eend.... en ik moet nog minimaal 8 weken......

Daardoor ben ik ook al 23 kilo aangekomen in de zwangerschap, probeer alles van "lange" wandelingen tot 2 liter water per dag drinken maar niets helpt.

Iemand nog tips? Overigens is mijn bloeddruk goed hoor, dus geen tekenen van zw.vergifteging. Morgen nog wel nuchter suiker prikken, omdat de verloskundige wil uitsluiten dat ik geen zw.suiker heb....

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hoe merk je eigenlijk dat je veel vocht vasthoud?

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    daar is toch een speciale thee voor; ik d8 brandnetelthee? (yuk lijkt me echt dirt maarja)

\maar als je dat gaat proberen zou ik eerst ff checken of dat kan icm zwangerschap

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

geloof me, dat merk je vanzelf ;) je krijgt dan dikke vingers, enkels, polsen en gezicht (als je pech hebt) en het is echt vocht als je erin drukt en het kuiltje trekt langzaam weg ipv gelijk.

ik hou ook vocht vast nu, enige advies (als je geen diabetes hebt en dat hoop ik voor je) is veel drinken, blijven bewegen en groene thee (dat is vochtafdrijvend) en minderen met zout.

5. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap! EEN HEL was het....pfff Ik was in totaal iets meer dan 30 kilo aangekomen. Kon ook al heel snel geen schoenen meer aan en liep in januari op slippers.
    Zorgen dat je goed blijft drinken (water) en alle andere vochtafdrijvende etenswaar zoals komkommer, brandnetelthee, tomaten, radijs, uien, selderij, sla, mierikswortel, wortels, kool, spruiten, bieten, asperges en knoflook. En volgens mij is er nog veel meer vochtafdrijvend. Zoutarm(loos) eten! En idd blijf in beweging.
    Bij mij heeft dit alles niet geholpen. Na de bevalling was ik al het vocht in een paar dagen kwijt, heerlijk. Dus het komt goed ... nog even volhouden ;)

Sterkte!

6. nouk26

nouk26 Lid

22 aug 2008
    8
    0
    0
    Ik houd ook enorm veel vocht vast :rolleyes: . Kan met geluk nog net 1 paar gympen aan :confused: en loop al bij de fysio voor diverse pols klachten...pfffff! Maar gelukkig hoef ik geen acht weken meer. Ben ook ontzettend veel aangekomen maar vocht ben je natuurlijk wel weer zo kwijt ;) .

Succes.

7. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Yep ikke ook.... Ik heb dove vingers doordat er zenuwen in mijn pols klem zitten door het vocht. Geen zichtbare enkels etc etc. Ik hoop zo dat het binnen nu en errug snel weer over is doordat ons kleintje dan is geboren!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh meid, de herinneringen komen weer hard terug als ik je zo lees! Ik ben in het totaal 24 kilo aangekomen en het was hoogzomer toen het mannetje kwam (gelukkig wel ruim een week vroeg). Ik werd gek... maar gelukkig was er niets echt mis met me. Kan jij je schoenen nog aan? Ik liep de laatste weken op de slippers van mijn echtgenoot (maat 43, ik heb zelf 39) Zelfs mijn crocs paste ik niet meer! Mijn kuiten waren (achteraf gemeten) 12 cm in omvang toegenomen! AAAh.
    Maar helaas, heb geen tips dan de dingen die je al doet. Blijf voldoende drinken (komkommer eten) en bewegen. Een troost over een paar weken ben je je zwangerschap waarschijnlijk zo zat dat het vocht 'the least of your worries is' :)

Sterkte!

PS: nog 1 fijn bericht: ik was AL mijn kilo's na 2,5 week weer kwijt! :D

9. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ik hou veel vocht vast in mijn kuiten en enkels...
    gelukkig ben ik nog niet zo veel aangekomen; nu met zo'n 31 weken een 7 - 8 kilo

ik heb gehoord dat het kan helpen om met de benen omhoog te slapen... maar bij mij is er nog geen effect te zien!

10. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    1 rustgevende gedachte.. na je bevalling is de last meteen over en een dag of 2 later ben je al je vocht weer kwijt..

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier nog één met vochtpootjes.

Mijn handen en armen (met name rechts) doen zeer. 's Nachts word ik wakker van een dove en tintelende arm :( .

Mijn bloeddruk is laag dus dat is gelukkig geen probleem.

Mijn schoenmaat is 39 maar af en toe lijkt het wel of ik me in maat 36 aan het wurmen ben.

Ach nog 5,5 week.

12. wendiietjeq

12 feb 2009
    33
    0
    0
    Haai, ja hier nog 1 die zo veel vocht vast houd. Ik heb alleen het pech dat het veral in mijn gezicht te zien is, dubbele kinn zeggen ze ook wel.. En mijn benen en me kont. Zelfs zwangerschapsbroeken van mijn eigen(ouwe) maat krijg ik niet over mijn heupen.
    Vrezelijk vind ik het, maar ik moet nog 5 wekjes en hoop dat ik het dan ook gelijk kwijt ben, en eindelijk weer een spijkerbroek aan kan..!

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

de spijkerbroek, die mis ik ook zo :evil: !

14. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Bedankt meiden, ik voel me in ieder geval niet meer alleen met deze irritante :evil: kwaal!

En groene thee of brandnetelthee heb ik nog niet geprobeert, thanx.

15. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik hou ook veel vocht vast in mijn enkels, krijg soms me laarzen gewoon niet aan. En als ik ze aan heb dan doen ze weer pijn aan me voeten want het zit dan gewoon niet lekker.
    Maar het vreemde is dat het bij mij verschillend is, de ene dag heb ik enorme enkels en de andere dag zien ze er redelijk normaal uit. Misschien ligt dit er ook aan of ik die dag druk ben geweest ofzo...
    In eerste instantie was me bloeddruk te hoog, toen moest ik gelijk stoppen met werken, nu sinds vier weken rustig aan en is mijn bloeddruk redelijk stabiel. Dus daar ligt het niet aan.

Ook pas ik mijn trouwring niet om mijn rechterhand, de linkerhand wel. Dus dragen we hem maar even daar tot het einde.
    Het ergste vind ik eigenlijk dat ik mega armen heb gekregen, ik hoop dat die snel weg zijn na de bevalling. :(

Deel Deze Pagina