Hoi meiden! Ff een vraagje, ik ben nu 9 weken zwanger, en heb zo'n honger.... Heel de dag knort me maag, maar als ik dan iets eet heb ik geen trek meer of niet in het geen wat ik heb... Ook verslind ik sinasappels, bananen, en druiven bij het leven.... Wat kan je goed eten, en haalt het honger gevoel een beetje weg? Ook ben ik zooooo moe.... Kan heel de dag wel slapen. Iemand daar toevallig een tip voor? Liefs Natasja
Lekker toegeven aan de slaap in ieder geval, qua eten tsja ik heb kleine beetjes van iets gegeten (maar dat was meer tegen misselijkheid) maar fruit kan je toch gewoon lekker de heled dag door eten als je daar trek in hebt? En als je ergens anders trek in hebt kan je daar toch ook aan toegeven als t maar met mate is hihi (en als dat een x niet is is dat toch ook geen ramp)
hoi natasja, heel herkenbaar! sinds vorige week knort mn maag de hele dag, ik probeer elke 2 á 3 uur iets te eten ipv 3 x per dag. Vermoeidheid; loop ook de hele dag met mn ogen half dicht, lastig als je moet werken, ik probeer op tijd naar bed te gaan en de verplichtingen-agenda op een laag pitje te houden momenteel, hopen dat t over gaat! groetjes uit zeeland
Ik heb het u vooral dat ik erg veel trek heb de hele dag. Wat je nu eet is natuurlijk heel goed, fruit. Verder kun je dan beter dingen eten waar niet teveel suiker en vet inzit omdat je het voor de trek eet. Boterhammen eten vult bij mij altijd wel. of wat kwark. Over je slaap. Ik lig vaak even op de bank als ik moe ben. Ik weet niet of jij daar de gelegenhied toe hebt. Maar ga anders gewoon een uurtje liggen. Als je je moe voelt doe het wat rustiger aan. Je lichaam moet nu heel veel doen en daar word je moe van. Goed naar je lichaam luisteren. Meer kan je volgens mij ook niet doen tegen de moehied. Veel zwangere vrouwen hebben na 3 maanden er minder tot geenlast van (ik heb dan de pech nog steeds moe te zijn hahaha)
Ooh, wat goed dat jij trek hebt in gezonde dingen. Ik had dit weekend ineens zin in Mac Donalds... Maar dat is meer ineens zin in iets. Verder eet ik niet achterlijk veel. Wat jij ook schrijft, als ik dan eenmaal eet, zit ik snel vol. Die vermoeidheid herken ik ook. Vreselijk. Afgelopen weekend om half 12 mijn bed uitgekomen en om half 3 lag ik al weer op de bank voor een hazeslaapje. Ik werk full time, dus tussendoor niet echt mogelijkheid even te slapen. 's Avonds maar zo vroeg mogelijk naar bed en inderdaad zo weinig mogelijk afspreken.
Traag werkende koolhydraten, daar kan je wel even op teren! Dus volkorenboterhammen of lekker een bordje (volkorenpasta) met tomatensaus als lunch, mmm! (Wit brood en suiker zijn snelle koolhydraten, die geven wel een boost, maar kort daarna heb je weer trek!). Ik vrat me ook lens aan fruit de eerste weken, heerlijk!
Ik herken het ook wel ja. Ik eet nu meer fruit. Echt een voordeel dat ik zwanger ben. Voor ik zwanger was at ik niet heel veel fruit