uitvaartverzekering kindje aparte verzekering of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyw80, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.
    Niet echt een prettig onderwerp maar ik wil graag het volgende even weten.
    Net is er een verzekeringsagent geweest ivm een uitvaartverzekering.
    Nu is het zo dat kinderen automatisch meeverzekerd zijn als een van de ouders ook is verzekerd.
    Maar er is ook een mogelijkheid dat ze ook een eigen polis krijgen
    zodat ze met een lagere premie kunnen starten.
    Nu heeft de agent voor ons alledrie een offerte gemaakt maar begin ik
    weer te twijfelen.
    Is het wel nodig om voor ons dochtertje apart een polis te openen?
    Ze is tenslotte gratis meeverzekerd tot haar 18de.
    Aan de andere kant,de premie is nu maar 3 euro en dat blijft hetzelfde.
    Zodat als ze straks wat ouder is dat ze geen hogere premie hoeft te betalen.
    Weet nu niet wat het slimste is:(
    Hoe hebben jullie dit opgelost?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij hebben Lenn nu gratis meeverzekerd op mijn polis..
    Dit willen we laten omzetten in betaald maar weten het nog niet helemaal zeker..

Je kindje is voor hetzelfde bedrag verzekerd als jij dat bent..

Zodra hij of zij 18 is, moet hij per die dag zijn verzekering wijzigen omdat hij dan moet betalen.. Als hij dat niet doet vanaf de dag dat hij 18 word, is hij niet meer verzekerd..

Als je voor je kind een betalende verzekering doet, is hij voor hetzelfde bedrag verzekerd als jij dat bent.. Op zijn 18e hoeft hij zijn verzekering niet te veranderen, deze loopt gewoon door..

Als je hem nu gratis meeverzekerd betaald hij meer per maand omdat hij nog niks heeft opgespaard..
    Als je hem nu betaald meeverzekerd is zijn maandbedrag straks lager omdat hij nu per maand wel een bedrag opspaart voor zijn uitvaart..

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    wij hebben voor valerie een eigen verzekering.
    We betalen 30 jaar, en dan stopt het en is het afbetaald.
    Nu is het goedkoper dan als je start met verzekeren als ze 18 zijn.
    Ik zou in iedergeval geen verzekering nemen waar je je levenlang aan moet betalen.

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben ook een aparte verzekering voor onze dochter. Dan blijft de premie veel lager. :)

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Voor mijn zoontje heb ik direct na zijn geboorte een uitvaartverzekering aangevraagd.

6. emje

emje Niet meer actief

ik vroeg me dit ook af. ik heb is gegoogled en kom eigelijk alleen maar tegen dat het kindje het een volwassenen word verzekerd. waar kan je je kindje apart verzekeren?

en wanneer moet je dit regelen? nog tijdens zwangerschap?

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wij hebben de kinderen apart verzekerd. Een verzekering waarbij je mocht het kind overlijden het geld zelf in handen krijgt. Je kunt dus zelf de dingen betalen die je voor de uitvaart nodig hebt. we zij voor 10.000 euro pp verzekerd. De uitvaart zoals wij die willen kost nu 7000 euro. rekeninghoudende met prijstijgingen hebben we ons voor 10.000 verzekerd.

8. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    ik heb net na de geboorte een uitvaart geld verzekering afgesloten voor me zoontje, dit omdat wij dit ook hebben en het duurde nog wel een maandje voordat de polis inging

9. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    tijdens de zwangerschap laat ik het er al bijzetten dit komt omdat mijn vriendin dit meegemaakt heeft, na 9 mnd werd haar zoontje dood geboren en ze kon alles zelf betalen omdat ze dus niet verzekerd was voor dat manneke, heb dit ook nooit geweten dat dit ging maar het kan dus wel!

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48

Dit hebben wij precies zo voor onze 3 kinderen en dan voor 10.000 euro wat voor nu veel is maar over 30 jaar waarschijnlijk niet dus moet je het na paar jaar misschien wel iets ophogen.

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Heb ik gelijk een vraag eroverheen: welke uitvaart verzekering hebben jullie? Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

12. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben bij monuta een verzekering voor onze dochter die afloopt als ze 18 jaar is. Dan krijgt ze een vast bedrag (wat met de inflatie ook omhoog gaat) en hoeft ze dat niet meer te regelen. Wij hebben dat allebei van onze ouders gekregen en wilden dit voor haar ook doen.

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw

mijn schoonzus en zwangerhebben hun kind ook verloren na de geboorte en werd gewoon van hun verzekering gedaan hoor dus beetje vreemd.

naomi heb ik apart verzekerd, over 30 jaar is ze premie vrij en nu verzekerd voor 12.000. Gemiddelde kosten waren nl al 10.000. Het enige wat zou kunnen als ze straks premie vrij is en het is veel duurder zal ze een paar cent moeten betalen in de maand.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de verzekering lopen bij klaverblad.
    en wij hebben ook een verzekering die geld uitkeerd bij overlijden.

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij hebben de verzekering bij Monuta geregeld.
    Eerst wilden we ook het liefst een geld verzekering maar
    toch maar een pakket genomen waarbij ook een geldbedrag
    vrijkomt.
    In dat pakket zijn ook kinderen meeverzekerd vanaf 24 weken zwangerschap tot aan hun 18de.
    Daarom twijfel ik ook nog of ik wel een aparte verzekering voor
    ons dochtertje zal afsluiten.
    Gezien jullie reacties is dat misschien wel verstandiger.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Wij hebben een eigen verzekering voor Kyra! We betalen nu voor 30 jaar een paar euro per maand en over 30 jaar is ie afbetaald. Zo weet ik dat het in ieder geval goed verzekerd is, voor haar hele leven (tot het moment daar komt iig)!

17. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ok, wij betalen nu een bedrag per maand aan NIVO voor onszelf. Maar waar heb jij dit afgesloten dan. In principe wil ik dat ook wel voor de kids. Dat wij gewoon 30 jaar betalen en dat het dan afbetaald is. Dan is dat maar vast geregeld. Dus ben daarom benieuwd waar je dat hebt afgesloten?

18. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben de kinderen en onszelf verzekerd bij Yarden. Elke 5 jaar kijken we of het verhoogd moet worden. We hebben ons voor 10.000 verzekerd volgens mij.

19. Skye

Skye Niet meer actief

Bij ons kwam er een verzekeringsadviseur van Unive! Via hem heb ik het afgesloten (gaat wel via Unive, maar is een ander verzekeringsbedrijf)

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier trouwens via ardanta verzekerd

Deel Deze Pagina