15 weken zwanger en buik/maagpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kirsten1988, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Beste verloskundige,

Ik maak me een klein beetje zorgen. Sinds afgelopen nacht heb ik last van buik/maagpijn. Het zit in het bovenste gedeelte van me buik. Af en toe is het zo erg dat ik niet weet hoe ik moet zitten of liggen. Heb vannacht al een kruik geprobeerd maar hielp helaas niet. Voor de rest heb ik wel gewoon eetlust, geen koorts en een normale stoelgang. Het komt af en toe opzetten en dan zwakt het weer een beetje af. Als het opzet voelt het als een soort kramp alsof het daar word dichtgeknepen.. Als het afzwakt lijkt het alsof er een soort druk op staat..het straalt naar beneden en opzij uit.

Wat kan dit zijn?

Gr. Kirsten

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Klinkt inderdaad wat als maagkrampen, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Je baarmoeder is in ieder geval veel lager. Je kan proberen minder vet te eten en geen prik te drinken. Je maag kan hierdoor geprikkeld raken. En ook kleinere hoeveelheden. Als je twijfelt of het iets te maken heeft met de zwangerschap zou ik het toch even overleggen met je verloskundige.

Groet Evelien

Share This Page