nou al bang voor de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hallo meiden

    als ik over de bavalling na denk word ik al bang
    en ik ben nog geen eens 16 weken maar ik zit er best tegen op
    ben vooral bang voor de pijn zijn er meer mensen die daar last van hadden en het toch heel erg mee vonden vallen ik hoop dat iemand mij een beetje kan gerustellen

    liefs diane
     
  2. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Je leeft er naar toe, over een paar weekjes is je kindje zo groot dat ze hoe dan ook via de "natuurlijke" weg geboren zal moeten worden, dus je ontkomt er niet aan en daar kun je je maar het beste bij neerleggen. Daarnaast wordt je dikker, vermoeider en op het laatst wil je echt wel graag bevallen. Maar hoe je bevalling verloopt weet je niet, misschien doe je het in een paar uurtjes en valt het je heel erg mee, misschien ligt je kind in stuit en krijg je een geplande keizersnee. Volgend jaar deze tijd heb jij in ieder geval een kindje en ligt het allemaal achter je. Veel lezen over bevallen etc. maakt je ook wat rustiger. Een zw.cursus draagt daar ook aan bij, dat je weet wat er straks gebeurt en hoe je daar het beste mee om kunt gaan. Maar een bevalling is voor iedereen weer anders en als je eenmaal bezig bent zit je er midden in. ;)
    Lekker genieten van je buikje want voor je het weet ben je 36 weken zwanger!
     
  3. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    he meid,

    Ik kan me wel voorstellen dat je bang bent voor het onbekende, maar geloof me het valt echt wel allemaal mee.
    Positief blijven denken, er zijn zoveel mensen je voor gegaan. Zij kunnen het dus jij kan het ook.
    En als een bevalling echt zo'n grote ramp was dan zouden er niet zoveel mensen rondlopen ;) (dat hield ik mezelf altijd voor)
    Ik heb opzich best een zware bevalling gehad, maar ik zou het zo nog een keer doen. Je krijgt er zoveel moois voor terug.
    Het klopt echt wat ze allemaal zeggen...zodra je je kindje in je armen hebt ben je alles vergeten.

    Maar nu eerst genieten van je zwangerschap. Het gaat toch zo ontzettend snel voorbij.
    Mss kun je je aanmelden voor zwangerschapsgym ofzo? Daar praten ze ook over de bevalling en wat je kunt doen. Het heeft mij iig wel geholpen.

    liefs Chantal
     
  4. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    dat klopt :D je bent dan zo bezig met je zelf dat je echt alles om je heen en al je angsten zo vergeet. Je gaat er vanzelf gewoon in mee.
     
  5. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht.
    De baby moet toch geboren worden en ik maak mij liever druk als het zover is dan tijdens de zwangerschap.
    Je kunt het beter over je heen laten komen.
    Klinkt makkelijker dan het is.. maar het scheelt wel een hoop gestress. En nu heb bijna zover is kan ik niet wachten!

    Gr,
    Danielle
     
  6. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik had in het begin hetzelfde, vooral als ik dan de verhalen las bij de bevallinge op dit forum. Nu doe ik dat gewoon niet meer, af en toe nog stiekem, en probeer er niet teveel aan te denken.

    Het belangrijkste is dat mijn kindje het goed maakt nu, die bevalling, dat duurt nog wel ff, dat zien we tegen die tijd wel weer.

    En inderdaad, het cliché, er zijn reeds miljoenen voor ons gegaan.

    maak je niet te druk!

    xxx
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ja, ik maak me er eigenlijk ook niet druk om, ik zie wel hoe het loopt. Wie weet valt het ook 100% mee. Ik wil nu zelfs wel bevallen! Kan niet meer wachten.
     
  8. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Smijt vandaag een beetje met mijn verhaal geloof ik ;) maar hier een uitermate positief bevallingsverhaal.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sbevalling
    En nog steeds kijk ik er met een heel goed gevoel op terug! En maak je geen zorgen, tegen de tijd dat je enkels twee keer zo dik zijn als normaal wil je echt wel graag bevallen hoor ;) Komt helemaal goed!
     
  9. Damie

    Damie Bekend lid

    14 jun 2006
    724
    0
    0
    Diana, ik het ook hetzelfde....woorden zoals inknippen wilde ik niet horen.....toen ineens met week 16 had ik het niet meer.
    Ik kijk nu uit naar de bevalling. Wil ook mijn eigen, zoals elke vrouw dat heeft, bevallingservaring. DIe ik later na kan vertellen. En tja de meeste hebben het tot nu toe overleefd.
     
  10. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik roep altijd, het is er ingekomen dus komt er ook wel weer uit (waarop mijn man heel nuchter zegt :"tja het was wel een stuk kleiner toen het erin ging" :))
    Het is mijn tweede bij de eerste was ik niet bang tot de ochtend dat ik ingeleid zou worden toen wilde ik toch liever maar op vakantie :p en die bevalling was echt zwaar klote, maar kijk aan ik ben weer zwanger, het is weer bijna zo ver en wederom ben ik niet bang, go with the flow zou ik zeggen, het komt echt wel goed ;)
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    ik zag er in het begin heel erg tegenop, maar naarmate ik langer zwanger ben, vind ik het steeds minder erg. Tuurlijk lijkt het me nog wel eng, maar er tegen op zien, dat doe ik niet meer, ben ook erg nieuwsgierig naar mijn kindje. Ook ik houd mezelf gewoon voor, dat als het echt zo erg is, er toch geen vrouwen zouden zijn met meer dan een kindje haha.
     
  12. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou meis ja het kokmt niet vaak voor maar ik was 1 van de gelukkige dat een bevalling had van 1 uurtje vanaf de eerste wee die ik voelde de pijn deed.. dus mag niet klagen.. dus ik weet nik svan lange bevallingen maar je moet maar zo denken het is het allemala waard:)
    laat het op je af komen
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lees anders het boek: "Veilig Bevallen" van Beatrijs Smulders eens. Weet je beter wat je te wachten staat. Heel nuttig.
     
  14. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Mijn eerste 2 waren ook niet plazant zullen we maar zeggen
    maar laat het nu maar weer over me heen komen ik zie het wel nee ben der niet echt bang voor
     
  15. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Laten we elkaar geen mietje noemen... de beeb is er op een leukere manier ingekomen als dat 't eruit moet maar het moet toch gebeuren!

    Ik maak me niet zoveel zorgen om de bevalling, als het eenmaal gaande is weet je dat je binnen een paar uur je beebje vast kunt houden. En heel eerlijk... ik maak me meer zorgen over wanneer en waar me vliezen breken... bv als ik op me nieuwe bank zou zitten... zou ik wel erg vinden voor me bekleding....
     
  16. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Het lijkt mij ook geen pretje, maar op dit moment kan ik niet wachten tot het begint. Ik denk dat je de eerste echte pijn gewoon ff moet ervaren en het vertrouwen dat je hier echt wel doorheen komt stelt dan gerust.

    Ik kijk zo uit naar de volgende fase. Ben dit nu wel enorm zat :)

    Het boek "Duik in je weeën" is ook fijn om te lezen.

    Verder kun je authogene training volgen en prepartumgym. Dit kun je aanvullen met een paar bezoekjes Mensendieck en dan ben je rondom voorbereid zullen we maar zeggen :D

    Succes meis.
     
  17. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik kijk er soms ook best wel tegenop maar heb er op een of andere manier ook wel weer zin in... niet in de pijn zelf maar wel om eindelijk ons kindje in onze armen te houden! En het lijkt me een hele bijzondere gebeurtenis. Ik hou mezelf maar voor dat er zoveel meiden met een lagere pijngrens als mij me al zijn voorgegaan hihi :)
     
  18. Mima

    Mima Actief lid

    10 okt 2006
    227
    0
    0
    Ik was echt heel bang .... ik kreeg er zelfs nachtmerries van...

    wat erg goed heeft geholpen was de zw.cursus, wat ik in eerste instantie niet wilde volgend omdat ik het allemaal niet wilde horen...maar toen ik goed wist wat er gebeurd en hoe je je daarop moet voorbereiden en hoe je daarmee om kan gaan was dat een hele geruststelling voor mij....

    Gevolg was een hele goede (ingeleide) bevalling waar ik goed ontspannen bleef, dat vonden de artsen ook, zelfs bij de nacontrole wist de gyn nog goed dat ik ontspannen was....en ik heb er wel 2 uitgeperst;)
     
  19. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb echt naar mijn eerste bevalling toegeleefd.
    Mijn schoonmoeder was in 3 uur bevallen, mijn moeder in 5 uur.
    Zo naïef als ik was heb ik 3 + 5 gedaan gedeeld door 2.
    Naar mijn idee moest het wel binnen 4 uur lukken!
    Ja, tel daar maar 60 uur bij op en je hebt mijn bevalling.
    Een hél vanaf het moment dat de weeën opgewekt werden tot het moment dat mijn dochter geboren was.
    Zelfs daarna ging het niet helemaal goed...
    Maar na enige tijd weet je daar nog maar héél weinig van. En na 4 jaar valt het allemaal wel mee 8)
    Nu ben ik 12 weken zwanger van de 2e, maar zie nu totaal niet op tegen de bevalling.
    Het ka nooit erger worden dan de eerste keer :)
    Ik denk maar zo, het moet er toch uit. Of ik me nu zorgen maak of niet.
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vind dat niet echt een opbeurend verhaal voor iemand die er zo bang voor is haha

    maar ik denk inderdaad wel dat je alles snel vergeet zodra je de uk hebt. en inderdaad, het moet er toch uit!
     

Deel Deze Pagina