Zonnebank

Discussie in 'De lounge' gestart door mommy12, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou als het maar 1 keer in de week is denk ik dat het mee valt.. Mits je jezelf goed insmeert..

Wanneer je het elke dag zou doen is een ander verhaal;)

2. Vigi

Vigi Niet meer actief

En over huidkanker, ik ken mensen om me heen die weinig tot geen zon zien, maar wel huidkanker gehad hebben..?

3. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Mijn moeder was daar ook 1 van.
    Super wit met sproetjes was ze. Ze zat noooooit in de zon. Toch had ze huidkanker.

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik denk dat als je alles met mate doet het best kan ;) zoveel mensen die supergezond leven en kanker krijgen.... Zeker moet je het niet express gaan opzoeken maar die middenweg is vast goed ;)

@ warme landen...vast dat ze minder de zon opzoeken ;) maar toch vang he meer zonnestralen op lijkt mij....

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik ben er zelf erg voorzichtig mee maar als je je huid goed beschermt en verzorgd zou af en toe vast niet zoveel kwaad kunnen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je kan NL ook niet vergelijken met ' warme landen ' .
    Kijk alleen eens naar de UV index. Vele malen hoger dan hier in NL.
    Waarom denk je dat wij hier zo blank zijn? Een beetje zonlicht ( paar uren per week ) is plenty voor de vit.D.
    Hoe donkerder, hoe minder vit. D je huid opneemt. Dat verklaard dan de zonkracht, huidskleur en afkomst 9 van de 10 keer.

Erg mooi, verhelderend stuk:https://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar dan ga ik er vanuit, dat ze in het geheel voorzichtiger is geworden met de zon.

Ik overweeg serieus om te gaan zonnebanken (wekelijks 20 minuten ofzo) om te voorkomen dat de winterdepressie weer de kop op steekt. Daarbij de warmte voor mijn spieren en gewrichten... Alleen heb ik op mijn bovenlichaam al een wat verhoogd risico op huidkanker. Dus ik moet me eerst goed inlezen in hoeverre ik mijn huid weer kan beschermen en tóch de positieve effecten kan hebben van het zonnebanken.

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ja, zo ken ik er nog wel een paar.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Mijn oma is ook zo'n "terrasbakster", toch mooi huidkanker gekregen.
    Te veel zon is gewoon echt niet goed voor je huid, ik zou dus ook niet gaan "bakken".
    Daarbij vind ik een mooi kleurtje wel leuk staan, maar dat zonnebank bruin vind ik echt geen gezicht.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ken ook mensen met longkanker.. Nooit gerookt.

Zo kent iedereen wel iemand die afwijkt van de statistieken.
    Wil nog steeds niet zeggen dat roken en te veel zon niet ongezond zijn.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Degene die het voor de warmte voor hun spieren doen, kan je dan niet beter een infrarood zonnebank nemen? Die kan je volgens mij ook gebruiken zonder uv straling.

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Met nikki88 eens.

Maar ook hier een zonnebank liefhebber. In de winter hou ik altijd een soort kuurtje. Dan ga ik een paar keer in de week. En ik moet zeggen.... mijn huid ziet er idd minder mooi uit als voordat ik onder de zonnebank ging. Maar dat zijn ook de risico's er van.
    Wel probeer ik me altijd goed in te smeren. En verzorg ik mijn huid. Maar het blijft een feit dat het gewoon hartstikke slecht is voor je.

Wel ben ik het type..... dat ik geen dingen laat omdat het slecht voor je is. Ik drink gewoon cola omdat ik dat lekker vind. Ik ga onder de zonnebank omdat ik dat heerlijk vind. En ik snoep ook omdat ik dat niet kan laten. Natuurlijk probeer ik ook gezond te leven. Maar ik probeer ook een beetje te genieten.

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Extra vit D slikken eventueel hoge dosis voorgeschreven door huisarts en is een warmte lamp of iets in die richting geen optie?
    Zonnebank zou ik in jouw geval echt niet doen.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Toen ik in Australië was waren er net een aantal adolescenten overleden aan huidkanker veroorzaakt door zonnebanken. Drie maanden lang werden we om de oren geslagen met de slogan: "the only safe tan is a fake tan!" En dat is wel blijven hangen, ik zonnebank echt never nooit niet. (Zonnen trouwens ook bijna niet meer sinds ik in Taiwan heb gezien hoe prachtig die sneeuwwitte vrouwen zijn ;) maar dat terzijde)

Ik zou echt heel voorzichtig zijn!

Deel Deze Pagina