Hallo allemaal, Mag je onder de zonnebank als je zwanger bent. Ik ben net op vakantie geweest en wil graag mijn bruine kleur bijhouden, ook omdat ik in augustus ga trouwen. Soms lees of hoor je dat het niet goed is en sommige zeggen of boeken geven aan dat het wel kan. Groetjes
Ik zou het niet doen, was ook altijd voorstander van de zonnebank maar je moet is op google gaan kijken naar foto's. Je kan een zwangerschapsmasker krijgen over heel je lichaam, en dit hoeft niet meer weg te gaan! Ben toen wel genezen ervan. Dan maar een beetje kleurtje opbouwen met de gewonnen zin (tis immers zomer) ga daarna wel weer lekker
Je kan inderdaad een zwangerschapsmasker krijgen, sommige zonnestudio's laten zwangere vrouwen er ook niet onder denk dat ze dat niet zonder reden doen
Hoi, dat je niet onder de zonnebank mag, heeft niet zozeer te maken met het feit dat jij er een zangerschapsmasker van kunt krijgen, maar met het feit dat het li8cht veel te fel is voor je kindje en het veel te warm is. Dat licht verhelp je niet met een handdoek over je buik, maar da's eigenlijk nog het minste probleem. Grootste probleem is de warmte, waardoor je lichaamstemperatuur teveel sijgt en dat kan echt catastrofaal zijn voor je baby. Wat dat betreft zou ik gewoon regelmatig even lekker buiten in het zonnetje gaan zitten: goeie weer komt eraan en dan blijf je echt wel mooi bruin!
Er is geen wet die verbied om onder de zonnebank te gaan tijdens je zwangerschap. Verloskundigen zijn ook een beetje verdeeld. De algemene strekking luidt: beter van niet tijdens het 1e trimester (ivm de temperatuur) en daarna rustig aan. Een deel van de vrouwen vindt het dan prettig om iets over hun buik te leggen (net zoals ze dat misschien zouden doen in de gewone zon), andere vrouwen vinden het gewoon vervelend onder de zonnebank. Advies: ga niet te lang en doe het alleen als het goed voelt. Een zwangerschapsmasker krijgt maar een klein percentage van de vrouwen. Meestal trekt het na de bevalling weg maar garanties krijg je niet. In jouw geval zou ik zeggen: wacht nog een paar weekjes en probeer het dan een keertje uit met een korte kuur. Je merkt vanzelf of je het prettig vindt of niet. Wat Rozemarijke schrijft is heel goed bedoeld maar niet helemaal juist Veel geluk met de voorbereidingen voor je trouwen!
Ik ging met 8 weken een keer onder de zonnebank...nou ik heb het geweten... Ik had mijn gezicht ingesmeerd met factor 30, voor de zekerheid. Maar waar ik geen rekening mee had gehouden (en wat ik hier nu dus lees) is die temperatuur. Gelukkig leek mijn lichaam zelf al aan te voelen dat dat niet goed was voor mijn beebje, want ik werd me toch een partijtje beroerd van die hitte! Terwijl ik altijd onder die zonnebank ga, en normaal kan ik er altijd prima tegen. Ik ben er na 10 minuten onder vandaan gegaan, want ik ging bijna van mijn stokje. Nu smeer ik van dat spul uit een flesje...lijkt me iets gezonder