stress in de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jubbos, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb een korte vraag:

Hoeveel kwaad kan stress nu echt in de zwangerschap?

Groetjes,

Marlous

2. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Nou, goed is het in ieder geval niet.

Mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik gigantisch last gehad van stress en ik moet zeggen dat ze niet van een leien dakje gegaan zijn.

Nu, met de 3e heb ik een veel relaxter leven en nu gaat het ook veel beter. Als ik me een keertje druk maak, merk ik dat ook meteen. De kleine wordt drukker en ik krijg een harde buik.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik weet het niet, ik heb ook veel stress gehad in het begin van de zwangerschap, maar ik weet niet of dat kwaad gedaan heeft. De kans op een huilbaby schijnt wel erg te stijgen als je in het begin van de zwangerschap stress hebt gehad.

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb zeker al sinds het begin stress, ook veel harde buiken (denk ik), zit ook al 2 weken thuis van mijn werk, allemaal te veel, maar dan nog blijft de stress, ik weet ook niet meer hoe ik het moet verminderen, ja ga volg week naar een psycholoog dus hoop dat dat helpt..

Maak me toch best wel veel zorgen..
    Weet ook niet wat ik moet doen, rust blijven houden of toch weer vol erin...

5. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik denk het ook verschilt in hoeveel mate en hoe vaak je stress hebt.
    Sta je langdurig onder stress en kan je, je in je vrije tijd ook niet tot slecht ontspannen dan kan je er wel last van krijgen.
    Maar heb je af en toe wat "gezonde stress"zoals je moet je haasten om op tijd te komen, een spannende tandarts afspraak waar je denkt pijn te krijgen, etc...dat zijn tijdelijke momenten die niet erg zijn.
    Staat ook op deze site als ik me niet vergis.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klopt, alleen langdurige stress kan schadelijk zijn.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Mmm....klinkt bij mij wel als langdurige stress maak me niet druk om de dingen zoals optijd komen.....misschien toch nog maar eens naar mijn verloskundige of huisarts bellen...

8. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Misschien wil je het niet vertellen hoor, dan lees ik het wel maar waar denk je dat de stress vandaan komt?
    Is het echt werkgerelateerd?

9. Langdurige stress is in ieder geval niet best, weet ik nog van mijn vorige zwangerschap. Werkte destijds 50 uur in de week, onder druk. Had al vanaf week 16 teveel harde buiken en ook al heel vroeg oefenweeën... Vk zei dat als ik niet wilde dat ik veel te vroeg op de wc van mijn werk wilde bevallen, ik maar beter kon stoppen. Dus kort gezegd: langdurige stress is niet goed, kortdurende stress heeft iedereen wel eens.

10. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    stress is inderdaad niet goed.. het is niet goed voor jou, en zeker niet voor je kleintje, maar vermijden kan je het nooit helemaal :rolleyes:

11. Niet meer actief

In tijden van stress, en dan ook echte stress, ontwikkeld je kindje niet zoals het zou moeten. Natuurlijk is dit bij lang niet iedereen even erg, maar het kan heel erg zijn.
    Ik zou echt er alles aandoen, voor zover mogelijk, om stress te vermijden.
    Tja, en stress die je niet kan vermijden gewoon proberen goed en rustig op te vangen.

Deel Deze Pagina