vitamine a

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb t ook al bij "vraag de verloskundige" gezet
    en zal dit dinsdag ook aankaarten bij mn eigen verloskundige (kan deze nu ff niet bereiken)

maar ik heb eigenlijk geheel mn zwangerschap multivitaminen geslikt
    en nooit bedacht dat hier ook vitamine a in zit!

wat kan dit voor schade leveren?
    en kan t eigenlijk veel kwaad?

(want anderzijds denk ik ook, sommigen blijven roken nou das ook niet bepaald gezond.... dus tsja...)

2. angie23

angie23 Niet meer actief

Hoi,
    van mijn vk moest ik direct stoppen met multivitaminen toen ik zwanger was. Het zou inderdaad niet goed zijn omdat je dan te veel vitamine A binnen krijgt. Ik kan het zo snel niet vinden wat het doet met het ongeboren kind op wikipedia staat wel iets over geboren afwijkingen en vitamine A. Bespreek het even met je vk of ha! En stop meteen met die multivitaminen.

Groetjes,
    Angie

3. Delta

Delta Niet meer actief

ik gebruik de multi vitamine van Kruidvast eigen merk; zwanger plus, hier zit geen vitamine A in!

4. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Mij werd geadviseerd door de vk om over te stappen op vitamines speciaal voor de zwangere vrouw... iid omdat wij van bepaalde vitamines niet zoveel mogen hebben.

Zou je niet kunnen zeggen of dit schadelijk is voor de toch wel lange periode die je ze gebruikt hebt... zal wel meevallen toch denk ik ook hoor...want sowieso bij pillen neemt je lichaam heel weinig op, bij bruistabletten iets meer. Maar denk wel dat je beter kunt stoppen ermee. (ook wel gek dat je vk daar niets over heeft gezegd nog magoed)
    Suc6 !

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    mja ik neem ze maar niet meer
    en probeer er maar niet teveel over te stressen

anderezijds zijn er ook mensen die nemen elke dag een broodje met een leverproduct (gezien je 1x per dag dat mag)
    dat doe ik ook allemaal niet...

hopen dat de verloskundige van t forum antwoord in afdeling vraag de verloskundige en zal morgen tijden telefonisch spreekuur mijn eigen vk even bellen

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je kan het toch niet meer terugdraaien

7. angie23

angie23 Niet meer actief

Ik heb het nog opgezocht, er wordt niet veel gezegd over de risico's. Wel staat er op de meeste sites dat je via multivitamine veel vitamine A binnen krijgt, omdat je het van de dagelijkse producten ook al binnen krijgt + dan de pillen. Ik zal als ik jou was je er niet heel erg druk om maken. Ik neem aan dat je al echo's hebt gehad enz. Dan zou je vk al eventuele ' afwijkingen' gezien hebben. Ik vind het ook wel raar dat je vk daar nooit wat over gezegd heeft, maar goed.
    Het is gebeurt je kan er niks meer aan doen, het zal vast allemaal mee vallen!

Groetjes,
    Angie

Deel Deze Pagina