zonnebloem/olijfolie door babyfles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Schilderijtje, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heb jij toen gewoon olijfolie gebruikt dan?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja weet ik, dat heb ik zelf ook gebruikt maar Cinababy was volgens de VSM advies lijn voor krampjes en Kindicol om de ontlasting zachter te maken :) Ik heb toen Kindicol gebruikt en dat werkte heel goed.

Kindicol druppels is een natuurlijk product dat helpt om de ontlasting zachter te maken. Kindicol is speciaal samengesteld voor kinderen vanaf 0 jaar.

Toepassing
    VSM Kind 0-6 Kindicol druppels draagt bij aan het zachter maken van de soms wat harde ontlasting van baby’s en jonge kinderen. Het helpt bij de (her)opname van vocht in de darmen en ondersteunt zo een zachtere darminhoud. Kindicol druppels draagt op die manier bij aan een betere darmpassage en een natuurlijke en regelmatige stoelgang.

Toepassing
    VSM Cinababy druppels
    Werking: Cinababy is een homeopathisch geneesmiddel dat speciaal is samengesteld voor baby’s met darmkrampjes met name bij baby’s met Het middel vermindert de krampende pijn in de darmpjes.

Dus mocht Cinababy niet werken probeer dan Kindicol!

Overigens raadde de Kinderarts mij toen (maar hij was toen wel al 3 maanden) zonnebloemolie aan.

Mijn zoontje had ernstige obstipatie, zo erg dat hij zelfs 9 dagen niet poepte en begon te boogspugen omdat hij zo vol zat. Wij kregen toen Lactulose (werkte niet) en Microlax (Klysma) welke je beide ook zonder recept kunt krijgen maar wat ik altijd in overleg zou doen.

Ook heb ik probiotica gegeven (ABC Dophilus), Kindicol, zonnebloemolie, extra water in de fles, fles maken met mineraalwater en overgestapt op Nutrilon Omneo voeding (overigens dit niet allemaal tegelijk haha)

Het beste werkte buikmassage. En de redder was de Osteopaat die kreeg hem aan het poepen :) Vanaf 6 maanden gaat het gewoon goed. Zielig he voor die kleintjes!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dat is mij dan toch verkeerd uitgelegd :(

F. poept wel nog maar het is soms kei hard en dat is gewoon zielig, extra water helpt niet meer en olijfolie durf ik niet goed te geven omdat ze daar krampen van kunnen krijgen.
    Maar als de Cinababy niet helpt dan ga ik die Kindicol wel eens proberen.

4. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik ga zo even naar de kruidvat en dan kijk ik voor kindicol en cinababy.
    maar weet niet zo goed welke ik het beste als eerste kan proberen.
    het gekke is nu dat zijn poep redelijk zacht is op het eerste stukje na die is iets stugger. maar hij krijgt er gewoon niet uitgeperst.hij loopt zo rood aan dat van persen dat zijn melk steeds naar boven komt. en het met persen gilt hij. zou ik dan mischien eerst voor de kramp moeten proberen? opzich poept hij nog wel 1x per dag alleen perst hij er de hele dag over.

5. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Weet je wat ik bij buikpijn ook deed....misschien dat ook helpt in dit geval.. olijfolie op zn buikje smeren en dan een warme doek erop doem en dan romper en kleren aan...Zo blijft buikje lekker warm.

6. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Wij hebben bij de oudste vanaf 3 weken oud maiskiemolie gebruikt door elke fles, op advies van de ka tot we met 6 maanden konden stoppen met de ar-voeding. Hij is nu 4 en heeft daar echt geen luie darmen aan overgehouden, poept elke dag behoorlijk en zonder moeite.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als hij wel elke dag poept dan denk ik dat je beter de krampen aan kan gaan pakken, daar heeft F. ook een tijdje erg last van gehad en toen gebruikte ik Infacol, daar werd hij echt snel een stuk rustiger van.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welk water gebruik je? Ik weet dat in Nederland meestal gewoon kraantjeswater gebruikt wordt, maar mineraalwater kan ook erg helpen bij verstopping. Het Louisewater van Aldi wordt in Vlaanderen door kind&gezin aangeraden, bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina