Hallo allemaal-zwanger en een peuter

Discussion in 'Even voorstellen' started by sarah333, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarah333

sarah333 Nieuw lid

Jan 9, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben Sarah, ben 27 jaar en 20 weken in verwachting van mijn tweede kind. (een zoontje)
    Ik heb nog een peutertje van net 2. Ik heb bij me zelf gemerkt dat het erg zwaar is om tijdens de zwangerschap ook nog een zorg en verantwoordelijkheid te hebben over een peuter.
    Mijn dochtertje is al zo 7 maanden heel erg aanhankelijk. Sinds een maand werk ik niet meer omdat mijn contract niet is verlengd wegens mijn zwangerschap. Ik ben nu ongeveer 5 dagen thuis. Mijn man werkt full- time. In het weekenden is hij thuis maar echt veel heb ik niet aan hem.
    Sinds ik zwanger ben heb ik erg moeite met mijn emoties, ik heb haast geen geduld meer. Door het gedrag van me dochter ben ik continue bezig met haar. Gedurende de hele dag. Af en toe krijg ik het gewoon heel erg benauwd. Mijn dochter speelt haast niet alleen ze wilt dat ik voor haar teken of dingen voor haar bouw met de lego. Ze begrijpt helaas ook niet van Nee! We staan zo rond 10 voor 7 op in de ochtend en dan begint het. Zelfs als ik naar de wc ga komt ze met me mee. Af en toe ben ik gewoon aan het huilen omdat ik gewoon weg niet weet hoe ik het moet aanpakken. Ze brengt haar speelgoed uit haar kamer mee maar wilt dan niet spelen. Het is meer mama dwingen om dingen voor haar te doen. Als ik even zit komt ze gelijk op me schoot met haar stiften en tekenboek. In het begin is het wel gezellig maar na een bepaalde tijd wordt het echt irritant. Als ze haar zin niet krijgt gaat ze zichzelf bijten of met haar speelgoed gooien.
    Wie heeft hier ook ervaring mee?

2. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik herken je verhaal meid. Ik ben bijna uitgerekend en heb een zoontje van bijna 1 jaar, die nog niet begrijpt dat ik zwanger ben. Ik heb 1 dag in de week een mamadag, drie dagen in de week ben ik samen met mijn man thuis en de overige drie dagen gaat mijn zoontje naar het kdv. Sinds mijn verlof kijk ik telkens uit naar de drie dagen dat Tim naar het kdv is, want die andere dagen zijn zo zwaar! Je bent continu met hem bezig....

Maar hou vol meid! Of regel anders een middagje oppas, zodat jij iets voor jezelf kunt doen of even kunt bijslapen. Dat doe ik af en toe ook.

En oja, maak je ook nog een banner?

3. sarah333

sarah333 Nieuw lid

Jan 9, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,
    Dank je voor je bericht. Het is echt heel erg zwaar voor mij. Ik kan mijn dochter wel naar mijn schoonmoeder brengen maar daar heb ik het niet zo mee. Het is een heel dominante vrouw die erg met de opvoeding van mijn dochter bemoeit. Alles wat ik niet wil laat ze toe en neemt mijn regels niet serieus.Mijn eigen ouders wonen best wel op afstand, dat is ook niet echt te doen. Nu we alleen maar 1 auto hebben ben ik eigenlijk verplicht thuis te blijven. We wonen sinds anderhalf jaar in een andere stad, en heb hier geen omgeving ( ik weet niet eens wie me buren zijn) Ik ben bezig met het regelen van een peuterspeelspeelzaal voor me dochter. Dat is op dit moment ook allemaal afhankelijk van de gemeente. Als zij de kosten kunnen vergoeden zou het ideaal zijn voor mijn dochter en mij. (wegens mijn werkeloosheid kan ik het nu allemaal niet meer betalen :(.

Hoe kan ik een banner aanmaken trouwens?

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    Via banners rechts boven (in het roze). De code kopieer je dan naar je handtekening bij gebruikersinstelling, links boven op de site (grijze letters).

Share This Page